Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat kan ik begrijpen.

  • Haha 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is idd een dubbele moraal.

Ons kleine landje is de 2e exporteur van landbouwproducten ter wereld.

Dat is knap en volkomen waanzinnig maar kan alleen maar ten koste van een enorme  vervuiling waarbij de producenten, de boeren, de lul zijn en de agro-industriëlen de centen opstrijken. Vergelijkbaar met de kledingindustrie in India in veel opzichten, behalve dat de boeren er hier beter af zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Eduard07 zei:

"Aan de ene kant moeten we wel de wereld redden door extreme stikstof maatregelen" 

Wat stampen we, zij de muis tegen de olifant.😁

 

Nederland is een nietig stofje op deze planeet, de invloed die wij hebben op deze planeet is verwaarloosbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Eduard07 zei:

Wat een dooddoener.

Alsof ons kleine landje die verantwoordelijkheid heeft.

Ik vind dat ook helemaal geen dooddoener.

Ons land heeft die verantwoordelijkheid ook helemaal niet maar is wel wereldwijd de absolute nr. 1 op het gebied van efficiënte voedselproductie.

En dan heb ik het niet alleen over het mesten van koeien, varkens, kippen enz. maar ook over de zaden productie en export van andere landbouwproducten.

Hier die voedselproductie afschieten heeft voor ons land misschien dan wel enig effect maar wereldwijd gezien zou het juist een ramp zijn want niemand ter wereld kan zo efficiënt en op zo'n klein grondgebied zoveel voedsel produceren met zo'n hoge voedselveiligheid.

 

En dan kun je wel roepen dat de agro-industrie er het geld aan verdient maar: 

  • Als we hier stoppen met de productie wordt die elders dan niet weer voortgezet door diezelfde agro-industrie?
  • Wordt dat anders als het voedsel 300 km verderop in Duitsland geproduceerd wordt of nog verder weg in Polen, Frankrijk, Spanje of in de voormalige Oostbloklanden?
  • Wordt er daar dan minder stikstof uitgestoten bij de productie?
  • Blijft de voedselveiligheid dan op hetzelfde niveau?

 

Ik heb me hier al wel eens eerder afgevraagd wie/welk land er garen bij zal spinnen als hier de gehele agro-industrie met de helft in moet krimpen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat mag zijn, maar die lokale stikstof vervuiling bestaat voorlopig alleen virtueel in een rekenmodel.

Op die plekken in Nederland waar die gemeten wordt blijkt niets van een stikstof neerslag, integendeel daar is de neerslag ver onder het landelijk gemiddelde.

 

Om de gewenste doelen te behalen zouden we geheel Nederland moeten evacueren en zelfs dan zouden de beoogde doelstellingen niet behaald worden.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gerrit B said:

Ik heb me hier al wel eens eerder afgevraagd wie/welk land er garen bij zal spinnen als hier de gehele agro-industrie met de helft in moet krimpen.

Boeit toch niks? Wij kunnen het missen als kiespijn. Er zal behoefte blijven aan onze expertise. Die kennis kunnen we beter exporteren en praktiseren op plekken waar de bijkomende vervuiling geen probleem is voor de natuur.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik vind dat ook helemaal geen dooddoener.

Ons land heeft die verantwoordelijkheid ook helemaal niet maar is wel wereldwijd de absolute nr. 1 op het gebied van efficiënte voedselproductie.

En dan heb ik het niet alleen over het mesten van koeien, varkens, kippen enz. maar ook over de zaden productie en export van andere landbouwproducten.

Hier die voedselproductie afschieten heeft voor ons land misschien dan wel enig effect maar wereldwijd gezien zou het juist een ramp zijn want niemand ter wereld kan zo efficiënt en op zo'n klein grondgebied zoveel voedsel produceren met zo'n hoge voedselveiligheid.

 

En dan kun je wel roepen dat de agro-industrie er het geld aan verdient maar: 

  • Als we hier stoppen met de productie wordt die elders dan niet weer voortgezet door diezelfde agro-industrie?
  • Wordt dat anders als het voedsel 300 km verderop in Duitsland geproduceerd wordt of nog verder weg in Polen, Frankrijk, Spanje of in de voormalige Oostbloklanden?
  • Wordt er daar dan minder stikstof uitgestoten bij de productie?
  • Blijft de voedselveiligheid dan op hetzelfde niveau?

 

Ik heb me hier al wel eens eerder afgevraagd wie/welk land er garen bij zal spinnen als hier de gehele agro-industrie met de helft in moet krimpen.

Het is leuk dat je denkt dat Nederland de wereld moet redden met de voedselvoorziening.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ceesv said:

Dat mag zijn, maar die lokale stikstof vervuiling bestaat voorlopig alleen virtueel in een rekenmodel.

Op die plekken in Nederland waar die gemeten wordt blijkt niets van een stikstof neerslag, integendeel daar is de neerslag ver onder het landelijk gemiddelde.

 

Om de gewenste doelen te behalen zouden we geheel Nederland moeten evacueren en zelfs dan zouden de beoogde doelstellingen niet behaald worden.

Misschien eens wat andere bronnen tot je nemen ipv alle fakenews en propaganda die je gevoerd krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bron waar ik mij op baseer is het RIVM.

 

Maar wanneer je die beticht van fakenieuws, waarop moet je je dan nog baseren?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Dat mag zijn, maar die lokale stikstof vervuiling bestaat voorlopig alleen virtueel in een rekenmodel.

Verre van virtueel,

Fysiek waarneembare gevolgen. Hier vaak genoeg beschreven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Dat mag zijn, maar die lokale stikstof vervuiling bestaat voorlopig alleen virtueel in een rekenmodel.

Op die plekken in Nederland waar die gemeten wordt blijkt niets van een stikstof neerslag, integendeel daar is de neerslag ver onder het landelijk gemiddelde.

 

Om de gewenste doelen te behalen zouden we geheel Nederland moeten evacueren en zelfs dan zouden de beoogde doelstellingen niet behaald worden.

😀😀😀

 

Kom Cees, de stikstofvervuiling bestaat echt niet alleen virtueel in een rekenmodel. Ik woon al 50 jaar op het platteland en heb de veranderingen gezien en die zijn echt niet leuk in geen enkel opzicht. Helemaal niet als je als bioloog oog hebt voor de veranderingen en benul waar ze door komen.

Dan kun je alleen maar huilen of kwaad worden over de ramp die plaatsvond en vindt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, theparasol zei:

Er zal behoefte blijven aan onze expertise. Die kennis kunnen we beter exporteren en praktiseren op plekken waar de bijkomende vervuiling geen probleem is voor de natuur.  

Hier zeggen ze altijd de beste stuurlui staan aan wal.

Om de beste te zijn en te blijven ga je het echt niet redden met wat rekenmodelletjes op een computer en een brainstorm sessie ergens in een kantoor.

 

Ik woon al langer dan 50 jaar op het platteland en heb de veranderingen ook gezien maar die worden niet veroorzaakt door stikstof, die bramen en brandnetels groeiden 50 jaar geleden net zoveel als nu (die brandnetels werd vroeger overigens gewoon opgelost met een koppel kalkoenen), maar die worden hoofdzakelijk veroorzaakt door het steeds hoogwaardiger produceren van voedsel.

Door de ontwikkeling van nieuwe grassoorten ed. die er voor zorgen dat beesten optimaal groeien is er een monotoon landschap ontstaan waar geen/weinig plek is voor "wilde" soorten en andere soorten planten en hierdoor kunnen weidevogels ed. geen voedsel meer vinden en die moeten hun heil elders zoeken of gaan dood. Maar ook bijv. het vogelgriep virus zorgt er voor dat vogels massaal sterven.

En voor zover ik weet is er op dit moment nog geen verband gelegd tussen stikstof of CO2 en vogelgriep, (wel tussen de terugloop door het monotone landschap)

 

Wat ik wel overduidelijk heb gezien is dat de plek waar wij vroeger speelden en de natuur ontdekten, waar we kersen, bramen, frambozen, krenten enz. plukten nu volgebouwd is en ook nog steeds verder volgebouwd wordt en dan interesseert blijkbaar niemand die gehele natuur met alles wat er aan verbonden is nog iets.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De marktberichten van hedenochtend:

 

Bloemkool is voor inkopers goedkoper geworden omdat er meer beschikbaar is vanuit Frankrijk, maar door aanhoudende kou in Spanje blijven tomaten en komkommers peperduur.

Paprika heeft inmiddels de top bereikt en neemt qua inkoopprijs wat

 

Met ons stikstof beleid zijn we straks geheel afhankelijk van ons voedsel uit het buitenland.

En het buitenland? die kennen geen stikstof probleem.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...