Ga naar inhoud


Gewerkt met de Franse slag, geen warm water meer!


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er werd mij gisteren gevraagd even te kijken naar de warm water voorziening bij een van mijn kennissen.

Er kwam alleen nog koud water uit de kraan.

 

Na het openen van de groepenkast  kwam ik dit tegen.

 

20221019_175827[1].jpg

 

De meterkast had illegale bewoners op bezoek gehad.

aangevreten isolatie, urine en keutels in het prioriteiten relais, en onder gepieste componenten.

Corrosie op schroefverbindingen, een grote ravage!

 

20221019_175838[1].jpg

 

Ik heb de indruk dat deze kast in zijn geheel vervangen moet worden.

 

20221019_175847[1].jpg

 

En hier kwamen de veldmuizen naar binnen.

 

20221019_180911[1].jpg

 

Wonen in een landelijke omgeving heeft voor en nadelen, zorg er altijd voor, dat bij kabel invoer van buiten de mantelbuizen aan de uiteinden verzegeld zijn.

 

De schade is aanzienlijk, gelukkig hebben de muizen geen brand in de groepenkast veroorzaakt.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, een lekker zooitje;

maar kijk ook even naar de driewegklep in de ketel.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aan de butenkant van de groepenkast was niets van de schade te zien.

En om de aardlek schakelaar te testen maak je de groepenkast niet open.

 

1 uur terug, D-box zei:

maar kijk ook even naar de driewegklep in de ketel.

Ketel?

Het gaat hier om een elektrische warmwater boiler.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit ie ook in google op driewegklep+klusbeter.nl

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ceesv said:

 

Wonen in een landelijke omgeving heeft voor en nadelen, zorg er altijd voor, dat bij kabel invoer van buiten de mantelbuizen aan de uiteinden verzegeld zijn.

Inderdaad.... Voor de toekomst, nadat inderdaad alles vervangen is gok ik, kabels beschermen met breed plakband, en dan minimale hoeveelheid purschuim in de buis spuiten om het af te zegelen.... De tape zorgt ervoor dat je in de toekomst de kabel gemakkelijk kan bewegen als het schuim is verwijdert.

 

Maar eerst maar een mooi nieuw kastje erin, met modern schakel materiaal 🙂 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat PUR schuim een Nederlandse veldmuis tegen houdt maar een Franse Rat knaagt zich daar echt wel doorheen... 😁

 

Je staat toch elke keer weer versteld van die installateurs in het buitenland. In de Voerstreek Wallonië heb ik nog erger gezien 1984 en een week erna stond dat huis van m'n zus ook echt in brand.

  • Like 1

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Big fellow zei:

Maar eerst maar een mooi nieuw kastje erin, met modern schakel materiaal 🙂 

Het materiaal mankeert op zich niks aan. Dat is modern materiaal van dure kwaliteit.  Het probleem is dat isolatiemateriaal rond kabels tegenwoordig vaak van plantaardige oorsprong is. De muizen ruiken het zetmeel.

Ik woon zelf ook op het Franse platteland, en dan heb je op een ochtend ineens bijna geen elektrische kabels meer in je auto. Doorgeknaagd, inclusief het koper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik hier 2 weken geleden ook bij de cabrio (die zelden gebruikt wordt en zeker niet met open dak in de herfst met al die eikebomen), maar dat was de gebruikelijke steenmarter. De garage heeft een verjager geregeld.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een elektricien gaat een rapport maken voor de verzekering, die sturen daarna een expert, waarna die weer verslag gaat uitbrengen aan de verzekering.

Daarna wordt er bepaald of de verzekering de schade vergoedt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2022 om 13:33, ceesv zei:

Na het openen van de groepenkast  kwam ik dit tegen.

Ik ben geen electrieker , maar wat een behoorlijke troep , die beestjes lusten er pap van !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/20/2022 at 1:33 PM, ceesv said:

zorg er altijd voor, dat bij kabel invoer van buiten de mantelbuizen aan de uiteinden verzegeld zijn.

 

On 10/21/2022 at 12:13 PM, Tonskidutch said:

Misschien dat PUR schuim een Nederlandse veldmuis tegen houdt maar een Franse Rat knaagt zich daar echt wel doorheen... 😁

Daar gebruik ik gewapend pur schuim voor, een stukje gaas op frummelen, in /voor het gat en purren.

Kippengaas ligt voor de hand maar ik neem daar vierkantjes (~10mm ?) voor.

aangepast door kees321
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat in de woning van mijn collega op de bank en zag een muisje door een gat in de houten vloerplank kruipen recht voor mijn neus. Diameter 1 cm waar voorheen een noest gezeten had in de vloerplank. Toen ik opstond was die muis ook heel snel weer weg.

Ja ik geef het je te doen door zo'n piepklein gaatje de woonkamer te betreden.

M.a.w. je moet echt wel heel klein mazig gaas gebruiken.;)

 

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...