Ga naar inhoud


Ziggo legt stevig fundament overstap IPTV-only: einde DVB-C nabij?


meijelsat

Aanbevolen berichten

Ziggo legt stevig fundament overstap IPTV-only: einde DVB-C nabij?

Ziggo maakt steeds meer stappen richting een All-IP netwerk waarbij alleen nog via internet naar tv-zenders gekeken kan worden (IPTV) en DVB-C wordt uitgeschakeld. 
Bron  totaal tv

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit ervaring kan ik je zeggen dat Jarco Kriek bekend staat om o.a. z'n click baits, jatwerk van collega's en beperkte kennis van satelliet tv.

  • Like 3

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NEXT-mini is volledig IPTV en heeft zo z'n beperkingen ten opzichte van de normale NEXT, want die kan zowel IPTV als DVB-C aan.

 

Misschien dat over 5 of 10 jaar DVB-C uitgeschakeld wordt, maar waarom dan de normale NEXT naast IPTV met DVB-C uitrusten?

 

De normale NEXT krijg je bij duurdere pakketten, kan je tot en met maximaal 7 dagen terug kijken en opnemen, bij de NEXT-mini kan je tot en met maximaal 2 dagen terug kijken, echter niet opnemen. 

 

Misschien als Docis 4 ingevoerd wordt, nu zit het pas net allemaal op Docis 3.1, ik zie de geruchten niet zo snel gebeuren. Ik heb het een paar dagen geleden aan een monteur van Ziggo gevraagd of alles bij Ziggo naar IPTV gaat, die kwam ook al met dat de normale NEXT naast IPTV, DVB-C heeft, dat zou dan weggegooid geld zijn.

 

Het zijn speculaties, ik heb nergens een bevestiging gehoord of gezien, zelfs niet in mijn glazen bol.😉

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Miauw zei:

De normale NEXT krijg je bij duurdere pakketten, kan je tot en met maximaal 7 dagen terug kijken en opnemen, bij de NEXT-mini kan je tot en met maximaal 2 dagen terug kijken, echter niet opnemen. 

De duur van terugkijken en wel/niet opnemen word bepaald door je abonnement, niet door de media box.

Soms legt ook een zender bepaalde restricties op.

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar het onderwerp: overstap IPTV-only

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 5 nov, uit Totaal TV; Jarco Kriek

VodafoneZiggo

Het nieuws dat RTL Nederland, Talpa Network en ESPN het huidige rechtenpakket voor Champions League, Europa League en Conference League kwijtraken, werd door Chris Woerts in het SBS6-programma Vandaag Inside bekendgemaakt. Woerts verwacht zelf dat VodafoneZiggo het volledige rechtenpakket heeft gekocht om zowel kabelbedrijf Ziggo als betaalzender Ziggo Sport Totaal terug op de kaart te zetten.

 

Ben benieuwd hoe dat nu verder gaat na volgend seizoen: meteen uitsluitend via IPTV met hun nieuwe Next Mini. En niet meer via de kabel (DVB-C) ??

En wat zijn dan de konsekwenties voor ZiggoTotaal via de satelliet. Nog steeds via lineaire kanalen ??

 

Zo niet dan is het een giga aderlating voor Canal Digitaal, want dan is het om t even welke "streamer" de rechten van dit sportpakket koopt: uitsluitend IPTV ?!  Moet er nog niet aan denken.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Miauw zei:

De NEXT-mini is volledig IPTV en heeft zo z'n beperkingen ten opzichte van de normale NEXT, want die kan zowel IPTV als DVB-C aan.

 

Misschien dat over 5 of 10 jaar DVB-C uitgeschakeld wordt, maar waarom dan de normale NEXT naast IPTV met DVB-C uitrusten?

 

De normale NEXT krijg je bij duurdere pakketten....

 

Je krijgt nu bij ieder tv/internet abo standaard een next- mini.

  • Like 1

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het officieel: gehele Europese voetbal pakket (TV-rechten voor NL), naar Ziggo. Het OPEN-NET voor de nederlandse clubs lijkt vooralsnog te worden ingevuld via de Ziggo-GO app. De app is weliswaar gratis te downloaden.

-Hoe werkt dat in de praktijk voor NIET-ziggo klanten. Werkt die app dan voor iedereen bij ALLEEN de wedstrijden van de nederlandse clubs;

-We praten dan over IPTV, dus niet meer via de kabel ?!  (Of straks toch een sub licentie voor ESPN, NOS of....)

-Wat worden de konsekwenties voor de lineaire Ziggo-kanalen via de satelliet ?

Ik lees daar nergens iets over op de diverse websites. Zelfs niet via Chris Woerts.

 

Ben zeer benieuwd.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest daar niets over omdat Ziggo dat zelf nog niet beslist heeft! De zenders zijn er lineair toch? Zie niet in waarom ze dat zouden wijzigen (hooguit de content). Dikke kans dat het achter de betaalmuur verdwijnt. Dus Ziggo Sport voor iedereen en de rest achter de muur. Mits extra abo dan ook via Ziggo Go te zien…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pergola zei:

-Hoe werkt dat in de praktijk voor NIET-ziggo klanten.

na de download van de ziggoGO app krijgen die een inlogscherm te zien en dus als je geen klant bent kun je het vergeten

>> hebben we daarnet nog getest bij een collega op ons bureau <<

 

als ik op bureau inlog met mijn aanmeld gegevens kan ik wel kijken, logisch ik ben klant

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je leest daar niets over omdat Ziggo dat zelf nog niet beslist heeft! De zenders zijn er lineair toch? Zie niet in waarom ze dat zouden wijzigen (hooguit de content). Dikke kans dat het achter de betaalmuur verdwijnt. Dus Ziggo Sport voor iedereen en de rest achter de muur. Mits extra abo dan ook via Ziggo Go te zien…

Dat kan, dat Ziggo zelf nog geen keuzes heeft gemaakt, voor verdere uitwerking.

Inderdaad zijn die Ziggo SportTotaal zenders er nu lineair. Maar blijft dat zo gezien hun Next Mini IPTV beleid ? Houden ze de lineaire kanalen in de lucht voor Can.Dig?

Het zit nu al achter de betaalmuur (Ziggo Sport Totaal), en dat is geen probleem. Kan je bij Can Digitaal (Satelliet) je gewoon op abonneren.

Het Ziggo Sport (kanaal 14) is er nu voor UITSLUITEND Ziggo klanten. Dus niet bij andere providers, zoals KPN, enz.

Ziggo Go alleen voor klanten ?

Is dat een OPEN NET ?!

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

na de download van de ziggoGO app krijgen die een inlogscherm te zien en dus als je geen klant bent kun je het vergeten

>> hebben we daarnet nog getest bij een collega op ons bureau <<

 

als ik op bureau inlog met mijn aanmeld gegevens kan ik wel kijken, logisch ik ben klant

Dat dacht ik al. Je moet Ziggo klant zijn voor Ziggo Go.

Niet echt een OPEN NET karakter, lijkt me.

Lijkt dus niet op een OPEN NET zender zoals RTL, SBS, NPO.

 

Zou me verbazen als ze daar mee wegkomen, voor de wedstrijden van de nederlandse clubs.

Wellicht op termijn toch een sub licentie voor het OPEN NET , met NPO, SBS ???

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 5-11-2022 om 18:53, youriy zei:

Je krijgt nu bij ieder tv/internet abo standaard een next- mini.

 

Bedankt voor de tip!

 

Ik vind IP-TV een interessante ontwikkeling en daarom heb ik me een goedkoop TV abo aangeschaft bij Ziggo.

Ik had al kabel TV omdat ik een internet aansluiting heb, met 151 fta zenders.

 

Ik had me door het opzeggen van CD ruim 60 euro bespaard en daarvan nu 6,50 uitgegeven, een goede deal!

Ik ontvang de commerciëlen weer in HD en heb ESPN weer terug.

 

De eerste ervaringen zijn erg positief, de kwaliteit is uitstekend en geen onderbrekingen gezien bij de belangrijke inhaalwedstrijd van de plaatselijke voetbal club.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...