Ga naar inhoud


Fransat , Frans adres nodig? Niet meer bruikbaar via oscam?


Aanbevolen berichten

Op 24-11-2022 om 11:08, zeeteefje zei:

Als ik dit google dan lees ik dat de PC7 werkt met dezelfde Oscam configuratie als een PC6. Gewoon de kaart omruilen, klaar.

 

moet je wel eerst een private keyset hebben of een oscam die dat heeft ingebouwd, ik ben ook nog steeds op zoek.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt gelijk, ik haal die 2 altijd door elkaar.  Ik heb beide kaarten maar die Fransat kaart werkt maar de TNTsat heb ik nog niet in gebruik genomen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is ook mijn ervaring, Fransat kaarten zijn 4 jaar geldig.

 

Je kan ook aan de hand van het serienummer van de kaart de geldigheid controleren.

https://www.fransat.fr/assistance-fransat/pourquoi-et-comment-changer-ma-carte-fransat/comment-connaitre-la-date-dexpiration-de-ma-carte/

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk altijd informatief om te weten hoe die ene TV provider om gaat met de restricties en met de formele toegang om te kijken naar betaalTV.

Als je al aan dergelijke Common Access systemen kunt komen zul je dus in dit geval elke 4 jaar ( mits men dat wijzigt in de toekomst) moeten vernieuwen.

Voor iemand die niet in Frankrijk woonachtig is zal dat wel een behoorlijk probleem zijn.

 

De vraag ging over het activeren van die Fransat kaart die "iemand" in de kennissenkring van @sattv4iedereen gekregen heeft is dus al beantwoord in de eerste reactie van @ceesv.

Quote

Een Fransat kaart wordt niet geregistreerd, heeft een levensduur van 4 jaar, waarna je een nieuwe kaart kunt aanvragen.

 

Activeren is dus niet nodig. Of toch? 😁

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb dit jaar nog een nieuw PC7 kaart in gebruik genomen, in de ontvanger was er binnen enkele seconden beeld.

Door het eerste gebruik wordt de kaart geactiveerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

De vraag ging over het activeren van die Fransat kaart die "iemand" in de kennissenkring van @sattv4iedereen gekregen heeft is dus al beantwoord in de eerste reactie van @ceesv.

Het waren twee vragen:

Is een Frans adres nodig- Nee

Werkt het met Oscam -Ja, mits je zelf even zoekt naar de benodigde EAS key die al jaren publiek is en dus gemakkelijk te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je dus via de website van fransat een nieuwe PC7 kaart aanvragen of niet ? Heb nog een oude PC5 hier  en vorige keer werd een frans adres gevraagd (verplicht) voor de omwisseling.

De oscam files om ze te doen werken heb ik hier wel waar enkel de AES key nodig is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat adres was meer bedoeld voor de toezending van een kijk en luistergeld aanslag door de Franse overheid.

 

Maar de kaart wordt nog steeds alleen naar een Frans adres gestuurd, het ingeven van een buitenlands adres lukt niet.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2022 om 15:30, ceesv zei:

Maar de kaart wordt nog steeds alleen naar een Frans adres gestuurd, het ingeven van een buitenlands adres lukt niet

Dat is de enige beveiliging tegen het kijken buiten Frankrijk waarvoor geen rechten zijn betaald door de Franse providers. Maar alleen officiële dealers houden zich aan deze beperking. Onofficiële winkels en verkopers via veiling sites sturen een nieuwe Fransat kaart gewoon naar het buitenland. Uiteraard betaal je dan (flink) meer dan de €15,- die de kaart officieel kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/26/2022 at 10:51 AM, zeeteefje said:

Echt niet, ook een Fransat kaart werkt exact 4 jaar, de einddatum wordt al gezet op het moment dat die geactiveerd wordt in de decoder. Alleen professionele Fransat kaarten verlopen niet. Zie bijlage. Deze kaart is op 13 januari 2021 voor het eerst in een  decoder gedaan en verloopt 13 januari 2025.

 

Fransat.jpg

Je hebt gelijk, voorheen wast het wel zo. Ik heb het even opgezocht en vanaf 2019 na de kaartverandering is het 4 jaar geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@el renegade: Ja, dat klopt. De eerste generatie Fransat kaarten had inderdaad geen einddatum. Maar als ik me goed herinner maakte dat nauwelijks verschil en werden die ook al na een jaar of 5 vervangen vanwege een aanscherping van de codering.

 

Nieuwe Fransat kaarten worden overigens zelfs bij de Nederlandse tak van een internationale webwinkel aangeboden, maar voor prijzen boven de €40,-, net als bij de Franse tak van diezelfde webwinkel. 'Gratis' verzending voor levering in Nederland, dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Hierbij voor alle duidelijkheid wat info. Heb ik vrij vertaald uit het Frans...

Als ik een PC7 kaart wil aanschaffen , ga ik bij een Franse "satelliet vriend"  hier een vijftal kilometer verder de grens over. De kaart komt dus verzonden in Frankrijk op zijn adres. Leuk meegenomen als je zo dicht bij de grens woont .😉

_________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Op 31 mei 2021 startte FRANSAT een campagne om de oude FRANSAT HD PC6 toegangskaarten te vervangen.

 

Waarom moeten oude FRANSAT HD PC6-kaarten worden vervangen?

 

De intensivering van piraterij die de afgelopen jaren is waargenomen, genereert nu de noodzaak om toegangskaarten op cyclische basis te vernieuwen, waarbij systematisch de meest recente technologische generatie kaarten wordt ingevoerd zodra deze beschikbaar is.

 

Op deze manier wordt het FRANSAT-uitzendnetwerk voortdurend geüpgraded met de meest efficiënte encryptie- en toegangscontroletechnologieën.

 

Daarom zullen de oude PC6-kaarten die vanaf 2015 werden gedistribueerd en waarvan de gebruiksduur onbeperkt was, geleidelijk moeten worden vervangen door de nieuwe generatie PC7-kaarten,die een gebruiksduur van 4 jaar hebben.

 

Om welke FRANSAT-gebruikers gaat het?

 

 

Alleen de klanten die zijn uitgerust met een FRANSAT-decoder of tv-module gekoppeld aan een HD PC6-kaart met het nummer tussen :

 

 

333 79 XXXXX en 333 90 XXXXX.

 

 

Om erachter te komen of jou FRANSAT-toegangskaart binnenkort moet worden vervangen, kan de gebruiker zijn kaartnummer testen op de Fransat-website.

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Het lot PC6 HD-kaarten met een looptijd van 4 jaar waarvan het serienummer begint met :

 

600 0x xxxxx  , die u eventueel nog op voorraad heeft, blijven volledig geldig en verhandelbaar omdat ze een gebruiksduur van 4 jaar garanderen (onder voorbehoud van een eerste plaatsing in de decoder of TV module vóór de initialisatiedeadline vermeld op pagina 1 van de folder met de algemene gebruiksvoorwaarden die bij de kaart in de verpakking zit).

 

Hoe worden gebruikers geïnformeerd?

 

Op hun tv-scherm verschijnen informatieberichten waarin ze worden uitgenodigd om hun kaart zo snel mogelijk te vernieuwen. Alleen bezitters van een FRANSAT HD PC6-kaart zullen deze berichten ontvangen.Gebruikers ontvangen een eerste waarschuwingsbericht 3 weken voor de vervaldatum van de kaart. Deze voorlichtingscampagne wordt vanaf 31 mei 2021 gespreid in opeenvolgende batches ingezet.De eerste gerichte kaarten zijn de oudste.

 

Als er niet binnen 3 weken na het verschijnen van het eerste bericht op het scherm een nieuwe kaart wordt verkregen, kunnen de betrokken klanten geen Fransat-zenders meer ontvangen. Het is daarom belangrijk om deze te vervangen zonder het laatste moment af te wachten.

 

Hoe werkt de nieuwe FRANSAT HD PC7 4 jaar vervangende kaart?

 

De nieuwe FRANSAT HD PC7 4 jaar vervangende kaart is gemakkelijk te herkennen.Het is gestempeld "PC7" op de voorkant en het nummer op de achterkant begint met het voorvoegsel 700

 

De levensduur is 4 jaar vanaf de eerste plaatsing in de decoder (of tv-module).Het heeft een deadline voor invoeging die 2 jaar na de productiedatum is vastgesteld.Deze termijn staat op pagina 1 van de folder met de algemene gebruiksvoorwaarden die bij de kaart in de verpakking zit. Als de toegangskaart na deze datum voor het eerst wordt geplaatst, wordt de levensduur van de toegangskaart verkort met de overschrijdingsperiode (als de kaart bijvoorbeeld 2 maanden na het inbrengen van de vervaldatum wordt geplaatst, zal deze gedurende een periode werken van 3 jaar en 10 maanden). Zodra de gebruiksperiode van 4 jaar is verstreken, is de ontvangst van FRANSAT-kanalen niet meer mogelijk en moet de gebruiker een nieuwe aanschaffen om ze te blijven ontvangen.

 

Waarom stelt FRANSAT een gebruiksduur van 4 jaar op deze nieuwe kaarten?

 

Omwille van transparante informatie voor gebruikers hebben de nieuwe FRANSAT-kaarten sinds 2019 een vooraf bepaalde gebruiksperiode van 4 jaar, zoals dat ook al gebeurt bij andere operatoren.

 

Deze duur van 4 jaar komt overeen met de waargenomen gemiddelde duur van het genereren van een toegangskaart vóór het begin van piraterij op de overeenkomstige technologie.

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...