Ga naar inhoud


Storing op freq 11739


D.Quijote

Aanbevolen berichten


  • Moderator

De reclame komt zonder onderbreking door, geen ontvangstproblemen.

 

Er is iemand anders aan het klooien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, el renegade zei:

Ik heb recent een aantal m7 801 receivers gezien die op die frequentie geen signaal gaven. Ned 2, sbs6 etc. Ook niet met een nieuwe voeding. Op alle andere zenders geen probleem. Ik weet dat dat niet de beste ontvangers zijn maar kon het niet thuis brengen.

 

Heb je die allemaal aan dezelfde schotel gehangen? Want dan zou het aan de freq. afwijking van de LNB kunnen liggen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet zo raar als daar een standaard duoLNB van CDS aan hangt. Die dingen hebbende meest rare defecten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

11739 -10600 = 1.139 Mhz.

Volgens het bandplan zit daar luchtvaart navigatie, Luchtvaart radionavigatie, DME & TACAN

Of je daar last van hebt door instraling?

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend even aan een andere schotel gehangen, beeld is tot nu toe goed, maar meestal gebeurd het pas in de loop van de middag en avond.

Er hangt ook nog een Amiko aan, die heeft weinig problemen. 

Ik zal toch nog eens probleem schotel wat beter afstellen.

Had de m7 801 van juli tot december in Nederland gebruikt zonder storingen.

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, D.Quijote zei:

Ik zal toch nog eens probleem schotel wat beter afstellen

 

Lijkt me een goed idee. De ontvangst van de NPO2 transponder is ook bij mij wat zwakker.

De ene ontvanger is wat gevoeliger dan de ander.

Bij digitale ontvangst is er sprake van het cliff effect, een kleine verzwakking van het signaal kan grote gevolgen hebben.

Vergelijk het met een wandeling op een cliff, dat gaat prima totdat je aan de rand komt. dan is slechts 1 stap genoeg voor een ramp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is we heel veel regen gehad begin december toen was er geen storing. Gebruik nu een andere heel oude schotel en heb geen probleem, maar je moet niet weten hoe die lnb vast zit, de lnb houder is verteerd en zit met tape vast aan de stang, ook de lnb vast getaped.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-12-2022 om 17:07, D.Quijote zei:

, is CD weer aan het klooien ?

CD heeft geen rechtstreekse invloed op transponders.

Werkzaamheden doet Astra en doorgaans merkt de ontvanger er niks van. Tijdens "normale" gebruiksuren wordt er -dacht ik- niet gesleuteld aan de ontvangst. En dat sleutelen (bv omzetten van transponders naar andere waarden) is volgens mij altijd een kwestie van hooguit een paar minuten.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 22-12-2022 om 13:32, D.Quijote zei:

je moet niet weten hoe die lnb vast zit, de lnb houder is verteerd en zit met tape vast aan de stang, ook de lnb vast getaped.

Skew van de LNB wat verdraaid?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...