Ga naar inhoud


Wavefield T90 afstellen (hulp)


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Mag hier niet….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, ik heb hem geprepareerd. Nu wachten op hulp (als die komt)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als niemand in de buurt kan helpen, dan regel ik wat. Maar ik kan nog niet zeggen wanneer en hoe. Mijn technische vriend woonde in de buurt van Utrecht en had graag willen helpen, maar is helaas overleden aan Covid.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getver…. Ik zoek nog wel even door.. Heb de elevatie en LNB’s vast ingesteld.. Is alleen plaatsen en beetje fijntunen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb heel de regio hier afgebeld en afgemailed. Meer als 90% van de bedrijven op Google bestaan niet eens meer! De rest van de professioneel aangeschreven installateurs wagen zich niet aan een wavefrontier! Denk dat dit avontuur nu wel ten einde is. Jammer van al die moeite. Frappant dat zelf op de satforums er niet één is die ‘even’ wil/kan helpen. Lijkt er echt op dat satelliet ontvangst in NL bijna is uitgestorven…

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je aangeven wat er precies moet gebeuren?

 

Komt die op een voet op het dak of aan de muur?

Laag bij de grond of op een ladder te monteren?

Zet je de muurbeugels zelf op de muur in dat geval?

Gaat het erom dat iemand hem op de mast tilt/zet?

 

een klusbedrijf, daarvan zijn er tientallen kan je daarbij helpen, het hoeft geen satelliet installateur te zijn, want het uitrichten, dat kan je zelf het beste!

 

Ik heb zelf 5 Wafefields T-90 geplaatst in de afgelopen jaren, nummer 6 is aanstaande.

Eerst aan de keukentafel in elkaar gezeten de LNB's gemonteerd, en daarna in een keer op de mast getild, het is te doen.

Aan de hand van de tabel kan je alle hoeken instellen, meestal hoef je daarna niets meer te veranderen.

 

Bij een slechte rug kan je het tilwerk uitbesteden aan een klusjesman zonder schotel ervaring.

 

Nogmaals, ik zou je graag van dienst zijn geweest, maar 1.000 km is net iets te ver weg.

 

Maar wie weet, wanneer je gedetailleerd aangeeft wat eer moet gebeuren, dat er toch nog iemand hulp aanbiedt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk niet meer dan het plaatsen op de mast en de 4 satellieten inregelen. Met behulp van @Sprietje heb ik de LNB’s op de rails op positie geschoven. De skew zo goed als dat handmatig gaat ook ingesteld. Uiteraard nooit ideaal. Ik kan niet werken met 3 onbekenden dus daar moet iemand bijkomen die de bewuste meetapparatuur heeft. Op de paal zit nu een andere schotel waarmee gekeken wordt. Het MOET dus in 1 keer omgezet worden… Zo simpel moet het zijn… Een gewoon klusbedrijf laat ik daar niet aan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen helpen om iets aan te geven of vast te houden. Meer ook niet. Vreemd dat niemand wil helpen. Op de fora doen mensen alsof het allemaal zo leuk en avontuurlijk is om zoiets af te stellen, maar de praktijk blijkt toch anders. Bij mij zijn inmiddels ook 2 bedrijven al 3 keer langgewenst. Nu staat het goed.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De paal is 60 mm diameter?

De Wavefield wordt met de houder over de top van de mast gezet.

Heb je alleen vrij zicht op de mastpositie?

Mijn schotel staat op het laagste punt in de tuin, vlak achter het huis.

 

Je kan de schotel bij vrij zicht op de satelliet posities al vooraf testen, dan zet je de schotel op een bezemsteel, geklemd in de workmate.

 

Het omzetten van de volledig voorbereide T-90 is op een passende mast daarna 10 minuten werk.

 

Een satelliet afstel meetinstrument is inderdaad een zinvol hulpmiddel, misschien kan je er een lenen bij een van de leden van dit forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T90 is mijn eerste satellietantenne. Dat was niet eenvoudig voor mij om het te installeren en mijn eerste satellietsignaal op te vangen. Maar dat was zeker leuk. Nu denk ik dat installatie en afstelling van T90 eenvoudig en ook leuk is. Heb geen T90 meer. Ik zou kunnen helpen, maar het gaat te ver. Trouwens, een vriend van mij heeft wat onderdelen van zijn nieuwe T90 meegenomen om meer LNB-houders te maken. Hij wil ook de originele behouden. Ik ben er nog steeds mee bezig en heb het maximale aantal van de houders geïnstalleerd. Natuurlijk zal in het echte leven niemand 25 LNB's installeren. IMG_20230201_155003.thumb.jpg.bb1c7b8c00f637467047feea2e444396.jpgIMG_20230201_155038.thumb.jpg.93680c4b92f43a457e5dd7b7b1ea05a7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje flauw en zinloos om een foto van een schotel met 26 LNBs te tonen als reactie op een vraag of iemand kan helpen om een schoteltje met 4 LNB's te installeren.

 

Ik ben vorige week van Emmen naar Oud-Beijerland gereden om daar deze Wafefield T90 schotel te kopen en naar Haarlem te brengen.

Omdat Mimisiku altijd voor iedereen klaar staat.

 

En ik er voor wil zorgen dat mijn Fransat weer gaat werken door bij Mimisiku thuis dezelfde opstelling te bouwen als ik heb zodat ik steeds mijn ontvanger heen en weer kan sturen bij problemen, die met satelliet eigenlijk constant aanhouden.

 

En niemand kan helpen deze schotel af te stellen en te plaatsen?

Geen hobby-isten?

Geen dealers?

 

Nou, dan is deze hobby werkelijk ten dode opgeschreven en kijkt straks vrijwel iedereen Netflix en (illegaal) IPTV.

 

Echt, hoor. Ik wil best weer een paar honderd kilometer rijden om te helpen, maar ik begrijp deze afstelmaterie niet. En zo te zien, toch wel heel erg weinig mensen in Nederland die deze materie echt lijken te begrijpen, als het er op aankomt...

 

Op een forum typen is een, in de praktijk een schotel met 4 LNB's afstellen blijkbaar iets héééél anders en toch wel erg exotisch.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...