Ga naar inhoud


Wavefield T90 afstellen (hulp)


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Naar mijn mening krijgt topic starter te veel advies, wat hem onzeker maakt.

Ik heb nog niet door, of Miisiku wel zelf op de schuur kan, en of hij sat.meter heeft. Dat laatste blijkt niet zo te zijn, als ik de posts nog eens door lees.

Ik wil het advies over spread niet bagatelliseren, maar dat klinkt alleen in theorie goed, maar is niet werkbaar.

Er moet iemand die schotel op zijn plek zetten, lnb’s in houders op de rails, middelste vast zetten, en schotel, wel met juiste elevatie, draaien, tot deze lnb de middelste gewenste satelliet vangt.

Doordat je bij draaien diverse andere satellieten tegen komt, kan je ook weten, of je wel in juiste richting zit.

Dor lnb’s afstand te veranderen kan je ontvangst optimaliseren, en ook, door lnb iewat te draaien. Dat zijn vast bekende feiten.

Schroefjes, die gebruikt worden, goed in de gaten houden. Die zijn klein, en geen gangbare maat.

Wat mij eens is overkomen: ik had de reflector onderste boven…Ook effe op letten…

Ook ik wil via face time wel commentaar leveren, en zelfs mijn sat finder opsturen, maar dat gaat zeker een week duren, voordat die aankomt.

De moed niet opgeven, Mimisiku, al neem ik aan, dat dat geval nu op je keukentafel in de weg ligt..?? Gr. George


@codz-gast…?? Waar slaat dat op ?

Ik heb ruime ervaring met dit type schotels, wil helpen, waar mogelijk, dus heb recht van spreken, al schijn jij het daar niet mee eens te zijn ? ( Een ding wil ik wel opmerken : Het lijkt, of mijn bijdragen vertraagd geplaatst worden, en dan lijkt het vast, dat ik mezelf herhaal, maar dat doen merdere mensen…??)

Ik woon echt te ver weg, dus voor mij in het onmogelijk even langs te fietsen. Daarom heb ik Mimisiku ook pm gestuurd, waarin msschien wel oplossing staat. 

Vanzelf willen installateurs geld verdienen. Dat is hun goed recht, al zou het enkele honderden euroos zijn….

Vr, gr. Gast…!!

aangepast door window
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik meen dat er online een calculator of tabel te vinden is waar je eea kunt uitrekenen.  Verder ding gewoon behandelen als een normale schotel. Download even een handleiding of lees wat advies artikelen uit het verleden. Die dingen waren heel populair dus genoeg informatie te vinden.

 

http://www.duwgati.com/wavefrontier/

 

Maar uiteindelijk komt het toch op 1 ding neer, ding op een paal (waterpas) juiste elevatie ook ivm reflector en LNB exact in het midden en draaien maar tot je beeld hebt.  Begin desnoods op Astra of Hotbird, wat maakt het uit.. gewoon om te weten dat er leven in zit.  

 

En nogmaals je ontvanger is een prima meter.  Alleen is het handiger als je dit met z'n 2en doet en het gaat absoluut tijd kosten.  Ik denk het grootste probleem is dat jij meteen een vervanging wil en alles direct goed moet zijn, daardoor creëer je druk/stress en dat gaat het eerder fout.. Daarom is eerst op de grond uitrichten helemaal niet onverstandig, misschien op een tegelvoet (?) Kun je eerst volop spelen er mee. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het op de mast plaatsen is wel op te lossen. Het ding moet eerst ruwweg afgesteld worden…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat doe je aan de hand van de gegevens van het spreadsheet,

Mijn ervaring is, dat je daarmee ontvangst hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ontvang nada noppes. Heb best wat ervaring met andersoortige schotels maar deze geeft geen sjoeche….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je een paar foto's plaatsen?

Zo ziet het er bij mij uit.

 

20230203_105532.jpg

 

20230203_105459.jpg

 

20230203_105439.jpg

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als voorbeeld, mijn schotel heeft een elevatie van 28 graden, en staat daarbij nagenoeg vertikaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tabel die @Sprietje me gestuurd heeft geeft 30.1° aan.. Maar kan hem gerust op 28 zetten. Maar als jouw wok 1000 km verder staat is dat geen vergelijk…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Als voorbeeld, mijn schotel heeft een elevatie van 28 graden, en staat daarbij nagenoeg vertikaal.

Cees, dit klopt niet. Een Wavefrontier T-90 heeft een offset van 38 graden. Als ik bijv. ter hoogte van Bordeaux kijk, dan is de elevatie daar ongeveer 38 graden, een beetje afhankelijk welke satelliet je als midden hebt genomen. Tja, en dan klopt het wel dat je schotel ongeveer verticaal staat.

Maar in Haarlem is de elevatie 30 graden en moet hij dus ongeveer 8 graden voorover staan. Bij normale schotels is de offset meestal 26 graden en staan ze in Haarlem voor de Astra 19,2 dus ongeveer 2-3 graden achterover. Bedoel je misschien 38 graden i.p.v. 28 graden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn gegevens waren ter indicatie, om een globale indruk te geven.

Een veel gemaakte fout is dat men de hoofdreflector net als bij een offset schotel teveel ohoog laat kijken.

 

Holles geeft voor mijn locatie en configuratie de volgende gegevens.

 

   
Wavefrontier orginal
elevation 37,7
skew 96,8

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schotel wordt sowieso opgehangen en uitgericht. Ik wil ook best de brandstof betalen wanneer iemand van wat verder moet komen. En helpen met in de lucht houden wil ik ook wel. Alleen satellietjes zoeken, dat lukt me niet.

 

Die meneer uit Utrecht wil toch helpen? Het komt toch niet op een paar weken aan?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, precies… Maar uiteraard wil ik je ook niet aan het beroemde lijntje houden. We houden het warm. Er komt vast wel een oplossing…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mocht ik in de omgeving komen en het nog niet is opgelost wil ik je wel van dienst zijn, maar ik heb op dit moment nog geen plannen om naar Nederland te komen, dat kan zo maar enkele maanden duren.

 

Maar ik blijf optimistisch, dat die schotel dan al aan de muur zit.

 

Er staat in de regio Haarlem al een van de door mij geplaatste Wavefield T-90 schotels.

 

IMG_9404.JPG

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...