Ga naar inhoud


Wavefield T90 afstellen (hulp)


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Wie wil helpen met het africhten van een Wavefield T90?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Jammer, maar net iets te ver weg.

Maar het is eigenlijk eenvoudig en goed zelf te doen.

In je spreadsheet de uiterste en centrale positie ingeven en de antenne daarmee uitrichten.

Beginnen de schoteltilt in te stellen, daarna de centrale lnb uitrichten en tenslotte finetunen met de uiterste posities.

 

Gefeliciteerd met je t 90!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik, ik vroeg ook hulp. Mijn rug en knieën doen het niet meer. Krijg dat ding nooit meer op de paal…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou je graag van dienst zijn, maar 1.000 km is net iets te ver.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ietsje te ruig inderdaad…. Dat is 7 x tanken met mijn scooter (enkele reis) 😆

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tillen en door de knieën is ook niet zo mijn ding.

Het inrichten van de wok op de keukentafel met alle LNB's is echter geen probleem aan de hand van de juiste spreadsheet en websites.

Tillen moet je gewoon in opdracht geven bij je regionale klusser al eens aan werkspot gedacht?

Ik heb hier in Maastricht al twee keer een klerenkast van klusser over de vloer gehad om me te helpen voor 35€/uur ex btw.

 

Het is maar een tip hoor, misschien vindt je nog iemand in Haarlem uit de sat hobbyisten

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idee. Heb jij een passende spreadsheet voor..Moet ik wel zien of ik naar ergens nog een versie van ‘uitmuntend’ heb (die nog werkt).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Mimisiku zei:

Idee. Heb jij een passende spreadsheet voor.

http://www.duwgati.com/wavefrontier/

hier op deze pagina staat een excel ervoor in xml en in zip formaat

maar er waren twee versies, een verbeterde die naderhand hier op sat4all al eens werd geupload

 

satlex is ook gewoon goed

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, of er in de buurt van Haarlem geen behulpzame leden wonen, die paar uur met schotel willen hobby’en..?

Topic starter staat altijd klaar voor anderen…!

Ik woon zelf nog verder weg, dan ceesv., dus voor mij is het helemaal onbegonnen werk…

 

Over op keukentafel met spreadsheet ben ik wat kritisch over….: Ook dan is tweede paar handen nodig, door gewicht en onhandig formaat…

Ter plaatse monteren, in elkaar zetten en afstellen is naar mijn mening beste oplossing.

 

Heb afgelopen jaar mijn schotel afgebroken, en weer opgebouwd. ( Er waren enkele grote bomen omgewaaid en gekapt, in zicht van schotel. )

En toen viel het me op, dat bakbeest toch meer woog, dan ik me kon herinneren…..

Mijn schotel staat op paal, op 3 mtr hoogte, maar verder wel vrij in de tuin. Dus als het zonnig weer is, niet eens onprettig werken.

Ik hoop, dat je hulp vindt, en schotel goed geplaatst kan worden….gr. George

 

 

       

Link naar reactie
Delen op andere sites

9E, 4,8E, 0,8W en 5W zijn de wens satellieten….

 

Wat me opvalt aan deze T90 is dat de skew precies omgekeerd is als van mijn huidige Triax. D.w.z. als ik voor de schotel sta dan begint de rail links hoog en eindigd rechts lager. HB LNB is dus de laagste. Bij de wavefield is het precies andersom!

De wavefield komt van een gebruiker uit Oud-Beijerland en keek naar A1, A2, A3 en HB dus net als ik op mijn ‘oude’ Triax T90…..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...