Ga naar inhoud


Wavefield T90 afstellen (hulp)


Mimisiku

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, Mimisiku zei:

Is er nog hoop voor mij (en Italieman). Ben vandaag gebeld door C*******ter.nl dat zelfs zij er niet aan beginnen! Of moet de Wavefrontier naar het oud ijzer?


Ik wil wel helpen, had ik je al beloofd. Maar is mijn eerste T90, ben meer van de polarmounts.
Alleen vind ik het er nu ook geen weer voor.
Zie verder PM.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, begrijp ik volkomen.. Zelf heb ik pesthekel aan regen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de hoop al bijna opgegeven! Zou fantastisch zijn.. Ik neem het met 3 handen aan!

Maar even wachten op beter weer…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik had de hoop al bijna opgegeven! Zou fantastisch zijn.. Ik neem het met 3 handen aan!

Maar even wachten op beter weer…

Wat is er met je vierde hand gebeurd? 😄

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Short, shriffled and to the left…:)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2023 om 10:12, Mimisiku zei:

Ik had de hoop al bijna opgegeven! ..........

Maar even wachten op beter weer…

Nu heb ik al een tijdje niet meer op dit forum rondgekeken. Althans, dit topic heb ik even gemist. Geen dooddoener maar ook ik zou je graag willen helpen. Ooit heb ik eens voor je deur gestaan i.v.m. een uitgeleende joyne module. Die heb ik onbeschadigd teruggekregen (zoiets moet je altijd maar afwachten bij uitgeleende spullen) maar is helaas toch niet meer bruikbaar. Grapje.

 

In tegenstelling tot Italieman woon ik echter inmiddels voor vast in Italië. En ik kom voorlopig ook niet meer terug. Ik weet het, het is een cliché maar het is hier echt fantastisch! En stormachtige winden zijn hier zo zeldzaam dat ik het risico wel durf nemen mijn T90 aan de muur te monteren.

 

Sorry voor deze enigszins off topic achtige bijdrage maar ik wil je laten weten dat er op dit forum best wel leden zijn die ook fysiek een bijdrage willen leveren. Maar het moet redelijkerwijs wel kunnen.

 

En het brandt me in om het off topic forum een topic te starten omtrent zaken die ik allemaal niet mis uit Nederland.

  • Like 1

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2023 om 10:12, Mimisiku zei:

Ik had de hoop al bijna opgegeven! Zou fantastisch zijn.. Ik neem het met 3 handen aan!

Maar even wachten op beter weer…

 

ben benieuwd naar de foto's 

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke foto’s?..Mijn vrouw begint al flink te zeuren. Die T90 staat in de tuin en dus in de weg… Ze begint al met ultimatums… Ben bang dat dat T90 avontuur straks al afgelopen is voordat het begonnen is…. Hier wordt wel hulp geboden, maar effectief gebeurt er niets… Zelfs de monteur van C*****r ziet er geen heil in. Op www.kl*****eb.nl wordt ook niet gereageerd…. Sta zelfs op het punt om de schotels maar helemaal te verwijderen.. De hobby is in deze regio helemaal uitgestorven….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Welke foto’s?..Mijn vrouw begint al flink te zeuren. Die T90 staat in de tuin en dus in de weg… Ze begint al met ultimatums… Ben bang dat dat T90 avontuur straks al afgelopen is voordat het begonnen is…. Hier wordt wel hulp geboden, maar effectief gebeurt er niets… Zelfs de monteur van C*****r ziet er geen heil in. Op www.kl*****eb.nl wordt ook niet gereageerd…. Sta zelfs op het punt om de schotels maar helemaal te verwijderen.. De hobby is in deze regio helemaal uitgestorven….

 

niet te snel opgeven, ik ben ook bezig met mijn T90 en Bigsat project,

ik moet er alleen wat meer tijd ervoor hebben.

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Mimisiku zei:

Welke foto’s?..Mijn vrouw begint al flink te zeuren. Die T90 staat in de tuin en dus in de weg… Ze begint al met ultimatums… Ben bang dat dat T90 avontuur straks al afgelopen is voordat het begonnen is….

Tja, zeurende echtgenoten kunnen behoorlijk je plezier in deze mooie hobby vergallen. Mijn echtgenote bepaalt voor meer dan 95% de ruimtelijke ordening in en rondom de woning. Maar ook over die laatste 5% wil ze haar zeggenschap hebben. Het houdt een keer op.

 

Verder probeer ik je probleem te begrijpen. Is die mast zo hoog dan dat je die T90 er niet zelf op krijgt? En als ie zo hoog is, kan je dan later wel goed fijn tunen? Steeds op een krukje/trap moeten gaan staan lijkt me ook lastig. Met het risico op een ongelukkige val natuurlijk.

 

Tenslotte, heb je die T90 nieuw gekocht. En is het een origineel? Ik het heb ooit een kloon gekocht. Vermoed ik. Was maar 120 euro. Weliswaar nieuw in doos maar ik haalde nooit die signaalsterkte die anderen blijken te halen. Ook niet met Inverto ultra black LNB. Ook niet na eindeloos fijn tunen.

aangepast door kwetal
blijkt al zonder commentaar geplaatst. Net zo irritant als op FB.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het probleem is niet alleen het plaatsen (het is niet zo hoog en goed bereikbaar), maar de afstelling ervan als hij eenmaal op die paal staat….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... niet om te sarren hoor, maar dit probleem komt een beetje onwerkelijk op me over. Zelfs ik, als echt een volslagen leek op T90 gebied, heb het het zonder al te veel problemen voor elkaar gekregen die T90 aan de praat te krijgen. Er zijn vele goed leesbare recepten omtrent de aanpak te vinden op internet. De restproblemen waar ik mee worstelde waren coax verbindingen bij de twee steunen. Die zorgden soms voor een beetje trekspanning op de LNB zodat deze zeer moeizaam exact af te stellen was. Soms waren de LNB houders ook te breed om er twee optimaal naast elkaar te zetten. Tenslotte had ik soms moeite de de LNB trefzeker te fixeren. D.w.z. na het aandraaien van de schroeven stond ie dan toch net even iets anders dan het gemeten optimum.

 

Maar goed, hierbij heb je nog steeds geen concreet zicht op hulp. Dat spijt me voor een potentieel behulpzaam persoon zoals jij bent.

aangepast door kwetal
stijl

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...