Ga naar inhoud


Canal Digitaal app vernieuwd


Giant2000

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het wordt dan kiezen, Nederland of België.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op je Samsung tv gebruik je Tizen en omdat je tv op Belgie is ingesteld vind je dus alleen TV vlaanderen.

Je zou zo'n Google chromecast met Google tv (30,-) kunnen kopen en dan inloggen met een NEDERLANDS g-mail account, dan moet je in de Playstore die Canaldigitaal app vinden en installeren met de canaaldigitaal abonneegegevens.

 

Op die manier heb ik het ook voor elkaar gekregen met de TELENET TV app in Nederland, dus heb die ingelogd met een belgisch g-mail account en toen vond ik die telenet tv app, aangemeld met de abonneegegevens  van het telenet abbonement en ik kan gewoon alle belgisch zenders kijken en ook -vanaf het begin- of -kijk terug tv- en natuurlijk ook gewoon LIVE.

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Belgie zie ik nochtans met mijn Belgisch GMAIL-account dat zowel op mijn smartphone als op mijn Chromecast met google TV beide apps te installeren zijn.

 

Enkel die van TVVlaanderen is geïnstalleerd, want ik heb geen CDS-abonnement.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2023 om 13:20, Mimisiku zei:

Ja, maar dan doet zijn TV Vlaanderen het weer niet!

 als ik als belg naar camping ga kijk ik tv vlaanderen via de app maar wel met een vpn.

canal  digitaal app kun je zo installeren ook in belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, swa said:

 als ik als belg naar camping ga kijk ik tv vlaanderen via de app maar wel met een vpn.

canal  digitaal app kun je zo installeren ook in belgie

Raar  ik heb nog nooit vpn gebruikt om via tvv app te kijken.  Ik woon in de EU en kon het testen in verschillende EER landen zonder restricties.

Om terug OT te gaan...  op Samsung TV kan je alle M7/C+ apps installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, swa zei:

als ik als belg naar camping ga kijk ik tv vlaanderen via de app maar wel met een vpn.

 

jullie schrijven er nooit bij wat voor aanbieder op de camping gebruikt wordt.

das jammer, want dat kan een en ander ophelderen inzake de geoblocking die men ervaart

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet geoblocking van de stream, maar van de app.

 

Kennelijk staat de app van CanalDigitaal niet in de Belgische appstore van Samsung. Diezelfde app staat wel in de Google Playstore van andere landen. Maar ook dat kan morgen weer anders zijn, als consument heb je daar geen invloed op. Je kunt wel meerdere accounts gebruiken die gekoppeld zijn met meerdere Playstores. Bij Google verdwijnt een eenmaal geïnstalleerde app niet als je van store wisselt. Daarnaast kun je altijd nog sideloaden.

 

Een Google account wordt pas aan een land gekoppeld na het toevoegen van een betaalmiddel. Het land van dat betaalmiddel is dan weer niet interessant, maar wel het IP adres wat je op dat moment gebruikt.

 

Zo lang geen betaalmiddel is gekoppeld aan het account is een Google account ook niet gebonden aan de playstore van één land. Maar dan ontbreken dus alle landgebonden apps, zoals de Nederlandse Ziggo Go of de Franse MyTF1. Wil je die beide, dan moet je eerst de één, wisselen van Playstore , en dan de ander installeren. maar een account mag maar één keer per jaar van land veranderen. Zie klik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 2/28/2023 at 1:14 PM, el renegade said:

Nadeel is dat de zenderlijst via de up knop is verdwenen en je bijvoorbeeld via een Android box zonder numeriek toetsenbord wat omslachtiger naar een andere zender kunt schakelen.

Verder goed dat ondertiteling kiezen nu mogelijk is.

Nu is er weer een soort van horizontale zenderlijst op te roepen via de up knop, wel een verbetering.

Tenzij je de zenderlijst helemaal uit je hooft kent vind ik het soms moeilijk om de zender te herkennen, het logo is soms moeilijk te herkennen en er staan geen

kanaal nummers bij. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 28-3-2023 om 21:14, el renegade zei:

Nu is er weer een soort van horizontale zenderlijst op te roepen via de up knop, wel een verbetering.

Tenzij je de zenderlijst helemaal uit je hooft kent vind ik het soms moeilijk om de zender te herkennen, het logo is soms moeilijk te herkennen en er staan geen

kanaal nummers bij. 

 

Was mij ook opgevallen. Een kleine verbetering maar een ouderwetse zap + en - is er nog steeds niet. Had zo handig gekund met de oost en west knop.

Wat ik ook irritant vind is dat je niet met 1 knop de zenders die niet in je pakket zitten weg te filteren, zoals de ESPN, Film1 en Ziggo zenders. Kan nu alleen maar door je pakketzenders als favoriet in te stellen, wat dan weer niet op de tv app kan, alleen maar op je telefoon app.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/12/2023 at 3:14 PM, Giant2000 said:

Wat ik ook irritant vind is dat je niet met 1 knop de zenders die niet in je pakket zitten weg te filteren,

 

Dit was niet altijd zo. Na een update zijn die zenders erbij gekomen en dacht nog nou daar zal wel weer een update voor komen want dit is irritant.

Helaas, die bleef uit met als enige logische verklaring dat de provider je bewust plaagt met kanalen die niet in je abonnement zitten zodat je telkens geconfronteerd wordt met feit dat er meer mogelijk is tegen extra betaling.

 

Weet je wat ik ook irritant vind: zoek maar eens op "zdf" met het loepje.... krijg je nog veel meer zenders te zien / zoekresultaten waar je niets mee kunt.

Komt denk ik omdat ze die app voor van alles en nog wat gebruiken. Canal digitaal verkoopt hun stuff ook gerebranded aan internet providers zodat ze tv kunnen

aanbieden aan hun klanten. Die hebben ook een veel groter assortiment kanalen.

De user experience van de uitgeklede pakketjes voor de losse klanten met een sneu goedkoop mobiel abonnement liggen ze blijkbaar totaal niet wakker van.

 

Maar ik ben verder wel goed te pas over de functionaliteit van de app. Ik kan terugkijken, uitzending gemist en het werkt verder stabiel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat de Belgische Samsungs geen Canaldigitaal app in hun appstore hebben?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philips werkt op Android en de app is gemaakt voor Android en Android tv.

 

Samsung werkt op een eigen besturingssysteem.

Er moet dus speciaal voor dit systeem een app gemaakt worden.

In het verleden werden deze besturingssystemen zelfs door de fabrikant nizt lang ondersteund

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...