Ga naar inhoud


explosies


boudeman

Aanbevolen berichten

Er gaat langzamerhand geen dag voorbij of ergens in Nederland vindt wel een explosie plaats. Auto's, voordeuren etc.

Daar is toch wel iets veranderd nadat ik 17 jaar geleden vertrokken ben uit Nederland.

Hier neemt trouwens het aantal explosies ook toe: geldautomaten, door toedoen van Nederlanders.

Wie had het ook alweer over een gaaf land?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja wie?

En waar dan?

zoals het liedje

 

Quote

'k Heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
'k Heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht
Ik stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
'k Heb getwijfeld over België
Het stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
'k Heb getwijfeld over België
België
België
België
België

bron Het Goede Doel

 

Daar is inmiddels ook een en al ellende.

 

Destijds 1982 ( het lied ) zaten we met z'n allen in de nucleaire crisis met een ijzeren gordijn en ook al de drugs op elke hoek van de straat.

Decembermoorden in Suriname waarvan de aanstichter nooit is berecht. Dat volgt nog!

 

Explosies zijn mogelijk omdat die lijpe gozertjes hun chemicaliën en bommen of handgranaten via internet kunnen bestellen. Hopelijk kan de cyberpolitie meer van die encrypted communicatie terug vervolgen naar de leveranciers.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die gedachte wel klopt maar er neemt sowieso een heleboel toe. Toevallig appte ik met iemand in Purmerend die 's nachts die explosie had gehoord maar ook de stilte daar direct na. Ik ging er helemaal niet vanuit dat het toevallig in zijn buurt was maar zo zie je maar. Hij kon erna wel weer verder slapen, dat zou mij niet zijn gelukt denk ik. Maar goed, de moeder alle explosies, de vuurwerkramp was ik wel getuige van een stad verderop. Dat is al lang geleden en zoiets is er niet weer geweest. Ik vind het wel raar dat vuurwerk, ook daar, weer gewoon terug is. Heb zelf helemaal niets met zwaar vuurwerk en alles dat daarbij onstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Evenwel kun je bedenken dat een stel "hobby chemici" hun eigen laboratorium en productie fasciliteit zonder na te denken en zonder veiligheidsvoorschriften in een woongebouw hadden ondergebracht ( of tenminste onder het woongebouw in de garagebox ).

Wie met vuur speelt kan zich eraan branden.

Ook denkbaar is (vooral in Rotterdam) dat de drugskartels geen ZZP'ers in die drugsmarkt toestaan die hun eigen keuken hebben.

 

Wie zal het zeggen, het onderzoek gaat nog lang duren. En heel spijtig voor de overige bewoners die alles kwijt zijn geraakt.

Die de processen kent bij het maken van dergelijke drugs weet waarom dergelijke blauwe vaten met chemicaliën dampen.

 

  • Bedankt 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorlopig is er nog niet bekend wat die verwoestende explosie heeft veroorzaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel.

In ieder geval opslag van stoffen in vaste vorm of vloeibaar en of gassen die explosief worden door endothermische reacties.

Zonder de aanwezigheid van dergelijke stoffen ontstaat geen explosie!!!

Welke stoffen dat wordt uitgezocht. Daar heb je gelijk.

  • Bedankt 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Toch wel.

In ieder geval opslag van stoffen in vaste vorm of vloeibaar en of gassen die explosief worden door endothermische reacties.

Zonder de aanwezigheid van dergelijke stoffen ontstaat geen explosie!!!

Welke stoffen dat wordt uitgezocht. Daar heb je gelijk.

Inderdaad. Dit lijkt mij geen gevalletje lekke gasleiding.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie denkt dat zo'n MEGA ontploffing door iets simpels als een gaslekje of foutje tijdnes een klusje kan ontstaan, is erg naief.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Mrbeam zei:

Wie denkt dat zo'n MEGA ontploffing door iets simpels als een gaslekje of foutje tijdnes een klusje kan ontstaan, is erg naief.

Tenzij ze een hendel op een volle (33kg) gasfles hebben willen lassen💥

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

simpele ophoping van gas uit de leiding kan ook een enorme explosie veroorzaken.Heb dit hier via vriend meegemaakt bij een zelfmoord waar een politieagent is gestorven.3 huizen totaal vernield en enorme ravage in de buurt aan glas. Een gasbobbel is levensgevaarlijk en bekijk maar eens gilles enghien belgie wat het kan aanrichten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mrbeam zei:

Wie denkt dat zo'n MEGA ontploffing door iets simpels als een gaslekje of foutje tijdnes een klusje kan ontstaan, is erg naief.

Ik denk dat Tonskidutch het dichts bij de waarheid zit.

voor zo,n explosie is veel meer nodig dan een beetje gas.

Overigens is het eerder een exotherme reactie .

Endotherme reactie moet je door warmte in stand houden en bij exotherme reactie juist koelen en koeling heb je gauw te kort.

Er waren mensen in het pand aanwezig die zouden als het gas was het moeten kunnen ruiken en inderdaad de dampende vaten duiden op chemie.

aangepast door Klaas1967
Tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mojo zei:

Inderdaad. Dit lijkt mij geen gevalletje lekke gasleiding.

ik ken 2 vloeistoffen breng ze bij elkaar kun je beter niet in de buurt staan.

ga ze zeker niet noemen voor er iemand naar het idee kijkt😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...