Ga naar inhoud


Ieder jaar een nieuwe provider, handig?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Big fellow,

Aanbevolen berichten

Ik zit ne bij de KPN en heb eens naar de prijzen gekeken en zoals

iedereen weet krijg je vaak de eerste tijd een flinke korting ook

bij een looptijd van één jaar. Ik betaal nu 950 euro p/j.

 

Waarom zou ik dan niet ieder jaar wisselen van provider, dat 

scheelt een smak geld. Ik kan helaas alleen kiezen tussen

Solcon en KPN omdat ik een vast IP adres wil hebben.

 

Solcon 1 jaar 495 euro.

KPN 1 jaar 600 euro.

Beide 1GB.

 

Ben dan wel van plan om een Fritzbox te kopen (heb ik nu ook

van de KPN) en weet dat Solcon ook een Fritzbox inzet.

 

Ben benieuwd naar jullie reactie's.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1 uur geleden, Con zei:

Ik zit ne bij de KPN en heb eens naar de prijzen gekeken en zoals

iedereen weet krijg je vaak de eerste tijd een flinke korting ook

bij een looptijd van één jaar. Ik betaal nu 950 euro p/j.

 

Waarom zou ik dan niet ieder jaar wisselen van provider, dat 

scheelt een smak geld. Ik kan helaas alleen kiezen tussen

Solcon en KPN omdat ik een vast IP adres wil hebben.

 

Solcon 1 jaar 495 euro.

KPN 1 jaar 600 euro.

Beide 1GB.

 

Ben dan wel van plan om een Fritzbox te kopen (heb ik nu ook

van de KPN) en weet dat Solcon ook een Fritzbox inzet.

 

Ben benieuwd naar jullie reactie's.

Dat scheelt wel 7 kratten bier 🥂

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Con zei:

 

 

Solcon 1 jaar 495 euro.

KPN 1 jaar 600 euro.

Beide 1GB.

 

Ik zit ook bij KPN via een xDSL verbinding en ben ook al een tijd aan het kijken om naar glas over te stappen.

Het is echter niet eenvoudig omdat wij in het Caiway / Delta gebied wonen en KPN daar geen glas levert.

Solcon, als onderdeel van KPN, schijnt dit wel te kunnen want zij leveren via Delta glas.

Als ik op de site van Solcon mijn postcode in toets en voor glas 1 Gb kies zonder aanvullingen dan kom ik op een heel ander bedrag uit en zonder korting 1e jaar.

Voor 1 jaar wordt € 59,99 gevraagd dus afgerond € 720,= en dat is andere koek dan de genoemde € 495,=.

Zal dit misschien komen omdat dit via Delta gaat hetgeen prijsverhogend werkt?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN levert allang geen vast IP meer.  XS4ALL had dit nog wel.  Je zou kunnen overstappen naar Freedom. Levert op glas ook een vast IP

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Mimisiku zei:

KPN levert allang geen vast IP meer.  XS4ALL had dit nog wel.  Je zou kunnen overstappen naar Freedom. Levert op glas ook een vast IP

 

Dat is niet waar, je IP adres veranderd niet bij KPN en volgens mij is dat jou allang verteld. 

 

Maar wat men moet doen is gewoon tegen het einde van de loopduur van je contract bellen met KPN en laten verbinden met afdeling retentie en vragen wat er mogelijk is. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Con zei:

Waarom zou ik dan niet ieder jaar wisselen van provider, dat 

scheelt een smak geld. Ik kan helaas alleen kiezen tussen

Solcon en KPN omdat ik een vast IP adres wil hebben.

Heb ik jarenlang gedaan, gewoon zelf een eigen e-mailadres laten registreren zodat ik niet elk jaar ook een andere e-mailadres heb  (kost iets van 50 euro per jaar) en dan kun je wisselen wat je wilt (waarbij je het e-mailadres wat je krijgt van je provider dan alleen nog maar gebruikt voor communicatie met hun)

Nu na het verdwijnen van xs4all al weer jaren bij Freedom die een 1 Gig verbinding levert voor 55 euro per maand.

Vaak krijg je bij het nieuwe afsluiten of oversluiten zoveel maanden gratis en dat bespaar je gewoon.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jürgen zei:

Ik zit ook bij KPN via een xDSL verbinding en ben ook al een tijd aan het kijken om naar glas over te stappen.

Het is echter niet eenvoudig omdat wij in het Caiway / Delta gebied wonen en KPN daar geen glas levert.

Solcon, als onderdeel van KPN, schijnt dit wel te kunnen want zij leveren via Delta glas.

Als ik op de site van Solcon mijn postcode in toets en voor glas 1 Gb kies zonder aanvullingen dan kom ik op een heel ander bedrag uit en zonder korting 1e jaar.

Voor 1 jaar wordt € 59,99 gevraagd dus afgerond € 720,= en dat is andere koek dan de genoemde € 495,=.

Zal dit misschien komen omdat dit via Delta gaat hetgeen prijsverhogend werkt?

 

Via Pricewise € 285 korting.

2 uren geleden, Codx zei:

 

Dat is niet waar, je IP adres veranderd niet bij KPN en volgens mij is dat jou allang verteld. 

 

Maar wat men moet doen is gewoon tegen het einde van de loopduur van je contract bellen met KPN en laten verbinden met afdeling retentie en vragen wat er mogelijk is. 

Klopt, KPN garandeert dat niet maar heb al jaren een vast IP.

3 uren geleden, Mimisiku zei:

KPN levert allang geen vast IP meer.  XS4ALL had dit nog wel.  Je zou kunnen overstappen naar Freedom. Levert op glas ook een vast IP

Freedom is peperduur en geen korting bij pricewise.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mereltje zei:

Dat scheelt wel 7 kratten bier 🥂

Ja, dat is serieus geld. Alleen kom ik aan 7 kratten per jaar tekort... Crowfunding?

aangepast door Con
  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk wel nog zo dat het uitmaakt in welke regio of stadsdeel jouw router woont...

Momenteel is alleen Ziggo hier de baas met 200 down 30 up over kabelnet maar met die KPN met 16MB down en 3,25 Up kun je het schudden over oude telefoonlijn.

 

(al gaat het behoorlijk veranderen in Maastricht west en noord wegens de glasvezel aanleg)

 

Zodra die glasvezel klaar is kunnen we het jaar daarop kiezen tussen 6 providers met een range van 2048GB Down en 300MB Up.

Mocht er aan de uitbouw gewerkt worden in je regio of stadsdeel kan het zijn dat je een jaartje moet wachten. ;)

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel de aanbieding van KPN van afgelopen jaar voor 35 euro/maand (gigabit).  Toevallig vandaag de popup in m'n agenda om deze week of zo maar eens rond te gaan kijken want black friday aanbiedingen beginnen langzaam aan te komen.  T-mobile is nu 39 oid/maand.  O ja, ik gebruik geen TV of bellen want sat en een betamax provider om te bellen. Waarschijnlijk geen "vast" IP - hoewel, het loopt over KPN gemanaged netwerk.  En bij wisselend IP kun je met een Fritz altijd dyndns (of myfritz oid) inzetten.  Heb hier zelf een domein via Cloudflare naar Nginx RPM op een Raspberry lopen, dat werkt ook met dynamische IP's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al ongeveer 10 jaar klant bij Solcon, naar tevredenheid.

Vast IP adres.

Het gebruik van een eigen router is geen probleem voor de helpdesk.

Achter mijn Mikrotik  router heb ik een Fritzbox zitten voor telefonie en WiFi in de woonkamer.

 

Over de Amino IPTV ontvanger ben ik niet tevreden.

De bediening is erg primitief vergeleken met mijn VU+ duo 4k se

 

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook aan die 35 euro aanbieding bezig voor het 2e jaar, dus ik heb niks te klagen in dat opzicht.  En gebruik ook mijn Fritzbox van de XS4ALL tijd. Ik heb wel gekeken om te switchen naar Freedom maar die prijzen zijn te hoog, je zal nog wel wat korting kunnen krijgen maar ik heb me een hoop geld bespaard door KPN te kiezen en ik draai zelf een eigen mailbak en allerlei andere diensten. 

 

Volgens mij zijn de meeste IP adressen bij NL providers vast zelfs al garanderen ze het niet, zelfs bij Ziggo (UPC) heb ik jaren lang hetzelfde IP gehad en daar van is bekend dat ze niet bepaald vaste IP adressen geven.  Maar toen ik bij XS4ALL wisselde van DSL naar Glas heb ik wel ooit een nieuw IP adres gekregen. 

 

En inderdaad een dyndns of eigen domein er aan hangen kan altijd. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Codx zei:

Ik ben ook aan die 35 euro aanbieding bezig voor het 2e jaar, dus ik heb niks te klagen in dat opzicht.  En gebruik ook mijn Fritzbox van de XS4ALL tijd. Ik heb wel gekeken om te switchen naar Freedom maar die prijzen zijn te hoog, je zal nog wel wat korting kunnen krijgen maar ik heb me een hoop geld bespaard door KPN te kiezen en ik draai zelf een eigen mailbak en allerlei andere diensten. 

 

Volgens mij zijn de meeste IP adressen bij NL providers vast zelfs al garanderen ze het niet, zelfs bij Ziggo (UPC) heb ik jaren lang hetzelfde IP gehad en daar van is bekend dat ze niet bepaald vaste IP adressen geven.  Maar toen ik bij XS4ALL wisselde van DSL naar Glas heb ik wel ooit een nieuw IP adres gekregen. 

 

En inderdaad een dyndns of eigen domein er aan hangen kan altijd. 

 

 

 

Bij T-mobile (vroeger gehad) was het IP adres dynamisch

en inderdaad veranderde dat zeer regelmatig.

Toen moest ik aan een dynamic dns.

Ik heb alleen internet en tv nodig. Alles wat je erbij krijgt

is voor mij onzinnig. Ga nu wel voor 1Gb/s (nu 100Mb/s).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2023 om 17:34, Con zei:

Freedom is peperduur en geen korting bij pricewise.

vreemd, bij mij waren ze gewoon de beste/goedkoopste optie en als je kijkt wat je er bij krijgt dus zeker niet de duurste als je de extra's die je krijgt meerekent

je krijgt er dus wel

- F-secure internet beveiliging bij (voor 5 apparaten)

- een eigen domeinnaam

- meekijk vrije email

- vast IP adres

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...