Ga naar inhoud


Ieder jaar een nieuwe provider, handig?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Big fellow,

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, gerrit B zei:

vreemd, bij mij waren ze gewoon de beste/goedkoopste optie en als je kijkt wat je er bij krijgt dus zeker niet de duurste als je de extra's die je krijgt meerekent

je krijgt er dus wel

- F-secure internet beveiliging bij (voor 5 apparaten)

- een eigen domeinnaam

- meekijk vrije email

- vast IP adres

 

 

Ik heb alleen internet en TV nodig zonder extra's vergeleken

en dan is Freedom het duurste van allemaal.

Heb al jaren een eigen domein, heel fijn dus ook niet nodig.

Mail, domein en sites heb ik al jaren ondergebracht bij Bhosted.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Persoonlijk denk ik dat je bij KPN het beste zit, ook hun TV iptv product steekt met kop en schouders boven de rest uit.  Ze gaan binnen 2 weken een 4 Gbit glasvezel abonnement introduceren. Of je er wat aan hebt is een ander verhaal. 

 

Ik weet niet wanneer je contract verloopt maar er komen ook weer black friday deals aan. Ik zou gewoon even bellen en vragen wat er mogelijk is.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Argh... KPN!

 

Hier maar even een koude douche om de warme douche van Codx te counteren.

 

Op mijn vorige adres schofterig door KPN behandeld. Ik heb me voorgenomen om nooit meer iets van KPN af te nemen:

Had toen een probleem adsl lijn van 50 jaar oud koper met allemaal waterlassen.

Enige manier om dat te fiksen was om de hele kabel over meerdere kms te vervangen. 

Gaan ze dus niet doen. Er werden van allerlei zwamverhalen verzonnen.

Ze waren volgens de regels alleen verplicht om iets aan de lijn te doen als er geen telefoongesprek meer gevoerd kon worden. 

Je vraagt je dan af waarom je lijnhuur betaald. In elk geval niet om onderhoud en herstel te plegen.

Ter plekke ook geen glas of coax. Mobiele dekking: ruk!

Er was dus enkel een telefoonlijn die steeds slechter werd omdat elke idioot op die veel te lange brakke kabel  op internet werd aangesloten.

Toen we begonnen met adsl stabiel 1200 Kbit down en 2 jaar later zelfs geforceerd op lage snelheid was het niet meer stabiel te krijgen.

We kunnen u gratis afsluiten was het verhaal en daar hadden we het maar mee te doen.

Dus dat ze zulke geweldige iptv hebben of zelfs 4 Gbit abbo zal mij vierkant aan de anus oxideren.

 

Die paar tientjes per jaar die je bespaard is dat overstap geouwehoer mij persoonlijk niet waard.

Maar nu ben ik ook geen doorsnee consument.

Er draait hier van alles wat bereikbaar moet zijn en blijven en ook voor mijn thuiswerken ben ik afhankelijk van een stabiele internet lijn.

Sinds afgelopen voorjaar ben ik eindelijk van die KPN koper lijn verlost. Er ligt hier nu delta fiber waar ik zonodig tot 8 Gbps kan afnemen.

Provider is momenteel heldenvannu. Een zakelijke provider omdat ik aan de verbinding zakelijke eisen stel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een andere provider (vaak virtueel) gaat die brakke kabel over kilometers wel voor je fixen denk je? Dit is een verhaal waar niemand wat aan heeft, het kan overal fout gaan.  Gezien de reputatie die Delta en Odido er op na houden kun je daar ook weinig van verwachten denk ik.  

 

En zakelijk is leuk maar daar betaal je ook voor, als je een 1:1 verbinding met bijpassende SLA tikt dat aardig aan. 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

En een andere provider (vaak virtueel) gaat die brakke kabel over kilometers wel voor je fixen denk je?

Uiteraard niet want die is weer afhankelijk van KPN.

En die verdommen het. De storingsmonteur komt meten en zegt de kabel zit zo vol waterlassen dat hij het uit knettert.

Ik schakel de ondergrondse in.

De ondergrondse komt en die roept doodleuk er is niets mis met de kabel: goedemiddag en binnen 3 minuten waren ze al weer vertrokken!

Ik was niet thuis maar mijn vrouw wel en ik vroeg of ze de bon afgetekend had. Had ze dus niet.

Tot en met hoofdkantoor in Hengelo opgespeeld en die zei dat ze een afgetekende werkbon hadden dat alles nu in orde was.

Daar had ik zogenaamd voor getekend. Nou echt niet!

Ik heb hem geconfronteerd met verhaal dat de kabel over meerdere lengtes manco's heeft en dat het economisch niet rendabel is.

Ik kreeg letterlijk te vreten: meneer ik ga het niet ontkennen.

We kunnen u kostenloos afsluiten!

En de boeken gaan weer dicht. Je loopt tegen een muur op maar je mag wel  netjes iedere maand een forse lijnhuur aftikken voor een waardeloze lijn.

Ik heb bijna 12,5 jaar in de buitendienst gezeten en mijn persoonlijke KPN ervaring kan ik staven met vele incidenten en fuckups van KPN bij klanten door heel Nederland. Een gedrocht van een bedrijf is het met een megalomane instelling naar hun klanten.  

 

2 uren geleden, Codx zei:

Gezien de reputatie die Delta en Odido er op na houden kun je daar ook weinig van verwachten denk ik.

Tot nu toe alleen maar goede ervaring met Delta en waar je Odido vandaan haalt is me een raadsel.

Van Odido (t-mobile) verwacht ik ook niet veel goeds want die hebben mijn oude provider Tweak de nek omgedraaid binnen 2 jaar na overname met een of ander zwamverhaal.

Nu toch wel heel blij dat ik afgelopen voorjaar gedwongen over moest stappen omdat Tweak geen fiber diensten kon leveren op het delta netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-10-2023 om 23:33, gerrit B zei:

 

- meekijk vrije email

 

Wat is 'meekijk vrije email'?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, theparasol zei:

 

Ik heb bijna 12,5 jaar in de buitendienst gezeten en mijn persoonlijke KPN ervaring kan ik staven met vele incidenten en fuckups van KPN bij klanten door heel Nederland. Een gedrocht van een bedrijf is het met een megalomane instelling naar hun klanten.  

 

Die  incidenten en fuckups zijn er bij andere providers net zo goed. Nogmaals jou verhaal om KPN in een slecht daglicht te zetten voegt niks toe.!  En Delta is samen gegaan met glasvezel buitenaf, die laatste heeft zoveel negatieve verhalen, daar kun je het hele forum mee vullen.   

 

Overigens, kan ik me heel goed voorstellen dat ze niet voor 1 klant alles gaan open gooien, als het op 1 plek was zal dat wel kunnen maar over een lange lengte wordt dat lastig. En voor dat kleine bedragje wat je aan lijnhuur betaalde kun je dat ook eigenlijk niet verwachten. Bovendien wat schiet je er mee op, dat je 2 Mbit meer haalt..

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist overal is wel eens wat maar het gaat erom hoe ze het (niet) of veel te traag oplossen.

KPN stuurt je in de regel met een kluitje het riet in en is het zaak om zo gauw mogelijk door te escaleren.

Maar jij weet ook wel dat de meeste klanten niet technisch onderlegd zijn en dus komen ze met hun problemen helemaal niks verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet er nog wel een die nog slechter is nl. Tele2.

Als je daar eenmaal met hun servicedesk kennis hebt gemaakt (a zoveel per minuut voor het in de wacht staan) dan weet je meteen wat het gezegde "met een kluitje................. betekend en dan wil je wel kruipend terug naar KPN.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2023 om 19:24, theparasol zei:

Argh... KPN!

 

Hier maar even een koude douche om de warme douche van Codx te counteren.

 

Op mijn vorige adres schofterig door KPN behandeld. Ik heb me voorgenomen om nooit meer iets van KPN af te nemen:

Had toen een probleem adsl lijn van 50 jaar oud koper met allemaal waterlassen.

Enige manier om dat te fiksen was om de hele kabel over meerdere kms te vervangen. 

Gaan ze dus niet doen. Er werden van allerlei zwamverhalen verzonnen.

Ze waren volgens de regels alleen verplicht om iets aan de lijn te doen als er geen telefoongesprek meer gevoerd kon worden. 

Je vraagt je dan af waarom je lijnhuur betaald. In elk geval niet om onderhoud en herstel te plegen.

Ter plekke ook geen glas of coax. Mobiele dekking: ruk!

Er was dus enkel een telefoonlijn die steeds slechter werd omdat elke idioot op die veel te lange brakke kabel  op internet werd aangesloten.

Toen we begonnen met adsl stabiel 1200 Kbit down en 2 jaar later zelfs geforceerd op lage snelheid was het niet meer stabiel te krijgen.

We kunnen u gratis afsluiten was het verhaal en daar hadden we het maar mee te doen.

Dus dat ze zulke geweldige iptv hebben of zelfs 4 Gbit abbo zal mij vierkant aan de anus oxideren.

 

Die paar tientjes per jaar die je bespaard is dat overstap geouwehoer mij persoonlijk niet waard.

Maar nu ben ik ook geen doorsnee consument.

Er draait hier van alles wat bereikbaar moet zijn en blijven en ook voor mijn thuiswerken ben ik afhankelijk van een stabiele internet lijn.

Sinds afgelopen voorjaar ben ik eindelijk van die KPN koper lijn verlost. Er ligt hier nu delta fiber waar ik zonodig tot 8 Gbps kan afnemen.

Provider is momenteel heldenvannu. Een zakelijke provider omdat ik aan de verbinding zakelijke eisen stel.

 

Het lijkt sterk op mijn ervaring. 7km van de centrale af en met veel regel signaal plat. Was onhoudbaar. Ik ben overgestapt naar mobiele verbinding maar was peperduur en niet onbeperkt.

Nu, sinds ruim een jaar glasvezel. Een geschenk uit de hemel. En wat die koperlijn betreft, dat was echt ongekend bagger.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch hoef het niet overal het geval te zijn.

Ik gebruik een KPN xDSL verbinding en heb een capaciteit van 86 / 16 en absoluut storingsvrij.

Uiteraard zou ik ook graag overstappen op glas maar zit in het Caiway gebied en daar kan KPN geen glas aanleggen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...