Ga naar inhoud


Het 2024 weertopic.


ceesv

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, gerrit B zei:

Als er van de 10 aardappelen aan 1 plant er maar 1 goed is gebleven.

Toen ik de bak van het voorjaar in orde wilde maken om er aardbeien in te poten zaten bij mij alle aardappelen nog mooi geel in de grond en hadden al wortel geschoten.

En dat terwijl die bak in de winter toch wel door en door bevroren is geweest.

Misschien het voordeel dat ze dan wel redelijk droog in de grond hebben gezeten.

Voor landbouwers is 1 op 10 niet rendabel genoeg. Komt daar nu nog de nieuwe zondvloed bij van deze nacht, tussen 4u en 8u weeral 12 mm erbij. De temperatuur valt nog mee , nu zo'n 15°.

2024-05-16 08.24.38 www.weerplaza.nl b491dc7e1bd4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ondertussen in Groningen nog steeds zonnig bij 23 graden. Inmiddels wel wisselend bewolkt. (De afgelopen drie dagen strak blauwe hemel.)

De luchtvochtigheid is aan het toenemen, en voor eind van de dag een paar onweersbuien in de maak.

Het blijft hier wel zomers warm.

 

image.thumb.jpeg.e2dbf766c6c4d7f9273a707e4856d27b.jpeg

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke zondvloed?

Hier de gehele dag mooi weer en nog steeds 23 graden

Vanmorgen alleen wat spettertjes op de autoruit en voor vanavond wordt er om 18.00 een regenbuitje verwacht.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Eduard07 zei:

Ondertussen in Groningen nog steeds zonnig bij 23 graden. Inmiddels wel wisselend bewolkt. (De afgelopen drie dagen strak blauwe hemel.)

De luchtvochtigheid is aan het toenemen, en voor eind van de dag een paar onweersbuien in de maak.

Het blijft hier wel zomers warm.

Voor vandaag (vrijdag) in Groningen een vergelijkbare dag als gisteren voorspeld: 23 graden met kans op onweersbuitje.

Momenteel hier alweer volop zon met een dun laagje sluierbewolking.

(De Stad-Groningse Meikermis (die nog tot zondagavond duurt) heeft een topweek achter de rug )

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gerrit B zei:

Welke zondvloed?

Hier de gehele dag mooi weer en nog steeds 23 graden

Vanmorgen alleen wat spettertjes op de autoruit en voor vanavond wordt er om 18.00 een regenbuitje verwacht.

De beelden niet gezien van Vlaams Brabant en Antwerpen?  Op sommige plaatsen 40 mm in 2 uur tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Deze morgen wat mist en vanaf 9u een heerlijk zonnetje en temperatuur nu om 11u zeventien graden. Jammer genoeg ligt boven de Elzas NO Frankrijk weeral wat nattigheid klaar. Voorlopig alleen de Zuidpunt van de Ardennen die er last van heeft.

 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

Voor vandaag (vrijdag) in Groningen een vergelijkbare dag als gisteren voorspeld: 23 graden met kans op onweersbuitje.

Momenteel hier alweer volop zon met een dun laagje sluierbewolking.

(De Stad-Groningse Meikermis (die nog tot zondagavond duurt) heeft een topweek achter de rug )

Jullie hebben inderdaad veel geluk daar, de Zeeuwen wat minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Zeeuwen hebben normaal toch de meeste zonuren per jaar.
Zit hier nu ook al weer te zweten achter de PC was regen met 17 graden voorspelt  maar we hebben een zonnetje en buiten is het al weer flink warm

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, astro iris zei:

Jullie hebben inderdaad veel geluk daar, de Zeeuwen wat minder.

We hebben wel eens vaker een zomerseizoen gehad waarbij we steeds net boven de buiencirculatie lagen. Een paar jaar geleden kwamen de boeren hierdoor wegens de aanhoudende droogte in de problemen. (Ik denk dat onze waterschappen hiervan hebben geleerd en nu wel wat terughoudender zijn geworden met het bemalen, nota bene op verzoek van diezelfde boeren)

5 uren geleden, gerrit B zei:

Die Zeeuwen hebben normaal toch de meeste zonuren per jaar.
Zit hier nu ook al weer te zweten achter de PC was regen met 17 graden voorspelt  maar we hebben een zonnetje en buiten is het al weer flink warm

Ja, het aantal zonuren in Zeeland komt misschien in de toekomst toch onder druk te staan door allerlei veranderingen in de lucht-  en watercirculaties. Het valt mij op dat ook België/Vlaanderen momenteel veel meer nattigheid krijgt dan ik mij kan herinneren om deze tijd van het jaar.

 

In de schaduw kan het nog fris zijn - vooral in de ochtend - maar in de zon is het behoorlijk zomers inmiddels. Vooral vanaf een uur of 2 's middags als de zon op zijn hoogst staat.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles blijft maar rondjes draaien hier, vannacht weeral 11 mm in de pluviometer en de vooruitzichten beloven ook niet veel goeds. Jullie Hollanders in het noorden hebben meer geluk.  Nu hier in de Westhoek rond de middag lichte regen en temperatuur van 13.2°.  Maar als ik de beelden zie van de Voerstreek, Saarland en de Elzas, daar viel in 24 uur een maandtotaal, dan kunnen we nog niet klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...