Ga naar inhoud


Het 2024 weertopic.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In de traditie van de weermannen eerst een terugblik naar 2023!

Op mijn weerstation in Frankrijk was het vooral nat.

afbeelding.png

 

Op het thuisstation was de hoogst gemeten temperatuur op 8 juli 37,0 graden.

De laagste temperatuur gemeten in 2023 was op 9 februari, -5,6 graden C.

 

Het Franse weerstation registreerde respectievelijk 38,8 graden op 24 augustus en -5,6 graden op 30 januari 2023.

 

Eens kijken wat de voorspelde winterperiode half januari gaat brengen.

Op dit moment is het 9 graden en ... nat.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar ik woon in Florida was het een erg nat jaar. We hadden als gemiddelde over het gebied 99.8 inches = 253.5 cm aan regen, plaatselijk, zoals bij het vliegveld was het zo'n 15 inches = 38 cm meer! De warmste dag was 98F = 36.7C, koudste dag was 41F = 5.0C.

Al met al hoop ik dat de temperatuur ongeveer hetzelfde blijft dit jaar, maar de regen mag wel een stuk minder 🙂 . Ik vind zelf iets van het normale gemiddelde van 60 inches (ongeveer 150cm) meer dan zat 🙂 .

Ik ben van plan een weerstation te bouwen dit jaar, welke aan mijn home assistant gaat komen, dan kan ik ook de grafieken en statistieken zelf bijhouden 🙂 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb Davis Vantage stations in gebruik,welke via de Davis Weatherlink service via internet wereldwijd uitleesbaar zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar de commercieel verkrijgbare weerstations gekeken, en er zijn echt een aantal hele mooie... 

Maar ja, de hobbyist in mij die het leuk vind zelf dingen te bouwen, neigt naar het gewoon zelf in elkaar zetten van de mechanische onderdelen. Ik heb eigenlijk alles wat er voor nodig is, buiten het normale handgereedschap, heb ik 3D printers, CO2 laser cutter, een collectie aan meet apparatuur en electronica onderdelen, dus ja, het is heel erg aantrekkelijk om zelf te bouwen 🙂 .

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn eigen weerstation als mijn touw nat is dan is er regen , hangt het schuin is er wind , als het stijf is vriest het en is het weg dan is het gestolen , maar de 2e week van januari gaat het behoorlijk vriezen , mijn operatie wond begint te jeuken 😉

aangepast door Hendeson
Verkeerd geschreven 😥
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vroeger had je dijkbewaking, maar tegenwoordig...

 

Tussen 22.00 en 02.00 code oranje in Noord-Holland en Friesland

Overlast verwacht door storm Henk:

NS past dienstregeling aan, pompen en gemalen weer aan

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ceesv zei:

 

Vroeger had je dijkbewaking, maar tegenwoordig..

 

Tegenwoordig heb je ook dijkbewaking, althans bij ons in Harns wel

 

bron: Omrop Fryslan

 

https://www.omropfryslan.nl/amp/fy/nijs/16145512/wetterskip-fryslan-heeft-een-nacht-doorgehaald-maar-de-dijkbewaking-is-weer-afgeschaald

aangepast door HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Penthe zei:

Het wordt hier vandaag 22 graden en geen wolk te zien, lekker begin van het jaar!

Niet vergeten in te smeren

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De winter moet nog beginnen!

 

De vrieskou in het hoge noorden van Europa heeft Zweden de koudste januarinacht in 25 jaar opgeleverd.

In het kleine Noord-Zweedse dorp Kvikkjokk in Lapland werd -43,6 graden gemeten

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...