Ga naar inhoud


Het 2024 weertopic.


ceesv

Aanbevolen berichten


Ik veegde in Grunn'n altijd m'n stoep schoon ook al had ik weinig tijd. Alleen al voor alle bejaarden in de buurt want 1 slipper en de heup is gebroken en een maand later zijn ze dood. Zonder die slipper waren ze nog jaren gelukkig geweest, net als hun (klein)kinderen.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Penthe zei:

Als ik allemaal sociale mensen om me heen heb heb ik daar totaal geen moeite mee, helaas zijn de mensen over het algemeen niet meer zo sociaal tegenwoordig en boeit het mij totaal niet meer. Jij goed voor mij ik goed voor jou, dat heb ik vanaf mijn ouders af al zo geleerd.

 

Het sociale begint bij jezelf.

5 uren geleden, Penthe zei:

Als ik allemaal sociale mensen om me heen heb heb ik daar totaal geen moeite mee, helaas zijn de mensen over het algemeen niet meer zo sociaal tegenwoordig en boeit het mij totaal niet meer. Jij goed voor mij ik goed voor jou, dat heb ik vanaf mijn ouders af al zo geleerd.

 

Het sociale begint bij jezelf.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, minplus zei:

Alleen al voor alle bejaarden in de buurt want 1 slipper en de heup is gebroken en een maand later zijn ze dood.

Als je weet dat het glad is en een ongeval in een klein hoekje zit dan blijf je thuis lijkt me en ga je niet het gevaar opzoeken, maar net als met de vele ongevallen met elektrische fietsen overschatten veel senioren zichzelf onder het mom van "dat kan ik nog wel" en als er dan wat gebeurd dan is het de schuld van een ander.

Saillant detail is dat juist bij de overgangen van glad naar minder glad en andersom de meeste ongevallen gebeuren, dan kun je het volgens mij beter overal glad hebben of nergens glad.

Mijn moeder van 87 zie je met dit weer niet op straat, die belt wel even "wil je dit of dat even voor me halen? Het is me veel te glad om zelf even op de fiets te gaan" of "gaan jullie nog boodschappen doen in Duitsland"?, "Gees (dat is haar oude buurvrouw en fietsmaatje) kan nl. niet" maw. kun je me even ophalen zodat ik mee kan om boodschappen te doen.

Vanavond belde ze om zgn. even de vragen hoe het met de nieuwe poes ging maar terloops merkte ze op "ik keek net ik de kelder en heb nog maar 4 appels" Morgen moeten we toch nog wat inkopen doen (TV bij een goede klant was stuk gegaan en kon vanavond helemaal geen NEC Twente kijken) dus morgen een TV halen en dan ook meteen even een zak appels meenemen en bij haar langs brengen.

 

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

avondvullend? hoe vroeg ga jij naar bed en slapen? :P

Weet jij dan hoe lang het programma duurt als je meteen weg zapt? 😝

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, minplus zei:

Het sociale begint bij jezelf.

Ja klopt en ik ben een zeer sociaal mens totdat je iets raars doet dan logisch niet meer. Nogmaals jij goed voor mij ik goed voor jou het moet van 2 kanten komen. Jij begreep mijn opvatting voledig verkeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg net bericht van mijn dochter in Trier.

Gisteren kon ze zelfs niet naar buiten kijken en de balkondeur niet openen door alle ijzel tegen de ramen en toen dat weggesmolten was lag er zoveel sneeuw dat de overburen (die liggen aan de schaduwkant) op hun balkon een sneeuwpop(je) konden maken.

Nu was het er al -9

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, dutchandrew zei:

Zou hij het toch goed voorspeld hebben?

145 jaar geleden werd er helemaal nog niets gemeten, mensen gooien tegenwoodig er zomaar een aantal jaren aan die kant nog wal slaan. En dat auto´s etc. vast komen te staan in het noorden van Spanje is ook niet iets nieuws en er staat ook niet bij dat er op dat stuk weg vaak hele lange wachtijden zijn en als dat met een storm als Juan te lang duurt sneeuw je in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

145 jaar geleden werd er helemaal nog niets gemeten, mensen gooien tegenwoodig er zomaar een aantal jaren aan die kant nog noch wal slaan. raken

Het KNMI bestaat deze maand 170 jaar!😉

https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/geschiedenis-van-het-knmi#:~:text=Het KNMI werd op 31,eerste locatie van het KNMI.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Penthe zei:

Wat heeft dat met Spanje te maken? 

Beter formuleren, dan. Je deed een algemene uitspraak.

In Spanje bestaan officiële metingen bijna 141 jaar:

https://en.wikipedia.org/wiki/State_Meteorological_Agency

 

Huidige conclusies zijn dus redelijk goed te trekken over Spanje's klimaatgeschiedenis.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Beter formuleren, dan. Je deed een algemene uitspraak.

In Spanje bestaan officiële metingen bijna 141 jaar:

https://en.wikipedia.org/wiki/State_Meteorological_Agency

 

Huidige conclusies zijn dus redelijk goed te trekken over Spanje's klimaatgeschiedenis.

Niet echt maar dat is een andere discussie. weer werd misschien wel gemeten maar niet officieel gedocumenteerd, dat moet genoeg zeggen.

 

Maar ik deed trouwens een reply op het bericht van dutchandrew en die was voledig Spanje gericht en daar reageerde jij weer op, het was dus totaal geen algemene uitspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...