Ga naar inhoud


Het 2024 weertopic.


ceesv

Aanbevolen berichten

En als je die putten ziet en probeert uit te wijken heb je weer deuken in je zijkant.

Ik ben al eens door zo'n put gereden en het gevolg was dat de spiraalveer brak en door de band priemde + dat ik later merkte dat mijn wiellager stuk was.

 

Nou al met al een veilige thuisrit die nu nog onderweg gaat of moet met dit weer.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het is een routinerit, waarvan ik er een aantal per jaar maak.

Maar in de sneeuw duurt die nog langer.

En de gaten in de weg in België ken ik allemaal, maar je weet nooit of je er weer een paar nieuwe gegraven hebben.

  • Like 2
  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinner me nog die winter die begon net voor oudejaar in 1978. In 12 uren zakte het kwik 10 a 15 graden. Die winter bleef 8 weken duren, pas eind februari kwam de dooi en de scholen en bedrijven bleven open tijdens die periode. Wat zijn we watjes geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zwart-sneeuwwitte vergelijking die vaak voorbij komt.

Ik heb ook de neiging dit te beweren, maar vervolgens mij ook weer af te vragen of die bewering wel helemaal eerlijk is.

In 1978 leefden "we" in een totaal andere wereld, met een ander tempo, een ander soort economie, en geen internet.

Oftewel: we leefden niet op de seconde, en was de totale economie niet ontwricht als er een internet- of softwarestoring was.

Bijna alles was nog letterlijk mensenwerk.

 

Nog 100 jaar eerder hanteerde men klokken die niet eens een minutenwijzer hadden.

image.thumb.png.5748c6eddd14944f6a0a2c5925f55a47.png

Tijd was geen geld zoals nu.

Men ging zijn gang, en techniek speelde toen een ondergeschikte rol.

Nu ligt bijna alles stil zonder techniek of bij een storing. 

De keerzijde van de technische vooruitgang blijkt totale verlamming.  

We zijn kwetsbaarder geworden dan ooit.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag 's zaterdags tegen het eind van de middag nog altijd mensen trouw hun stoep boenen in Oostenrijk een paar jaar geleden.

In Nederland leidt het schoon houden van stoepen en portieken inmiddels eerder tot avondvullende tv programma's bij Meester Frank Visser.😷

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 ( voor mij is Meester Frank Visser één "zap foutje" en geen avondvullend programma )

Dat jij weg zapt, betekent niet dat die uitzending niet voortduurt....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

avondvullend? hoe vroeg ga jij naar bed en slapen? :P

Dat programma hoef je toch niet live te kijken ik kan het naderhand van mijn part midden in de nacht reclame vrij terug kijken zonder het opgenomen te hebben. En nee ik download het ook niet.

 

Maar waarom zou je je stoep trouwens schoonboenen met een huurwoning dat doet de gemeente maar lekker daar betaal je toch voor. Je kan er eventueel wel een laagje zout strooien zodat men niet uitglijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Penthe zei:

Maar waarom zou je je stoep trouwens schoonboenen met een huurwoning dat doet de gemeente maar lekker daar betaal je toch voor.

Is dat met een koopwoning anders dan?

 

Buiten dat is het sociaal om de stoep wel te vegen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mojo zei:

Is dat met een koopwoning anders dan?

 

Buiten dat is het sociaal om de stoep wel te vegen.

Als ik allemaal sociale mensen om me heen heb heb ik daar totaal geen moeite mee, helaas zijn de mensen over het algemeen niet meer zo sociaal tegenwoordig en boeit het mij totaal niet meer. Jij goed voor mij ik goed voor jou, dat heb ik vanaf mijn ouders af al zo geleerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Mojo zei:

Buiten dat is het sociaal om de stoep wel te vegen.

Ik vind het juist helemaal niet sociaal om de stoep te gaan vegen.

Kunnen de kinderen eindelijk weer een keer hun slee gebruiken is er zo'n asociale buurman die alle sneeuw van de stoep op de weg geveegd heeft.

Auto's last van de sneeuw op de weg en de kinderen moeten van hun slee af, slee naar de andere kant tillen en kunnen dan pas weer verder met de slee.

Daarnaast ligt de sneeuw hier in Nederland er vaak maar een paar dagen en is dan al weer gesmolten dus geniet er van en weet dat het glad is en hou daar rekening mee.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...