Ga naar inhoud


Zenderwijzigingen


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
27 minuten geleden, astro iris zei:

Op de 12051 testtransponder 3c hier ook blokkerig beeld, zijn waarschijnlijk testen bezig.

Lijkt het heel erg op. Had de frequentie al eens opnieuw ingelezen met de fec op automatisch maar blijft slecht.

 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Einde van twee M7 Group-transponders op positie 23,5° Oost eind augustus 2024 vanwege meningsverschil over de huur

Het bedrijf M7 Group, lid van de CANAL+ groep, heeft op woensdag 22 mei 2024 technische wijzigingen aangebracht in de distributie van sommige programma’s. In totaal 8 transponders  veranderden de FEC van 2/3 naar 3/4 en Pilot van OFF naar ON. Eén extra transponder verhoogde de symboolsnelheid van 27500 naar 29900 ksymb/s

 

Programma's gaan naar nieuwe parameters vanwege het verlaten van twee transponders, waarop de FEC- en Pilot-wijzigingen niet hebben plaatsgevonden. De frequenties zijn 11,778 GHz, pol V en 11,954 GHz, pol H.

 

Als gevolg van een meningsverschil tussen M7 Group en de satellietoperator SES over de huur van deze twee transponders, zal de uitzending van programma's via deze 2 transponders in de toekomst niet meer plaatsvinden. Een aantal programma's zullen de resolutie verlagen, overstappen op andere transponders, andere zullen overstappen op OTT (Skylink Live TV-app).

 

Niet alle stations van de twee uitgeschakelde transponders passen in de andere capaciteiten van de M7-groep, zelfs niet nadat geselecteerde stations op SD zijn overgeschakeld. Vanaf 22 augustus 2024 worden daarom in totaal 9 zenders exclusief als OTT (via internet) aangeboden als onderdeel van de Skylink Live TV-dienst.

 

sinds 23 mei zijn al verschillende zenders verhuisd naar andere transponders o.a. de zenders Penthouse Gold, Penthouse Reality en Vixen 

  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist het 2e contact met een headend klant die geen Nederlandse zenders meer heeft maar beide zijn verouderde systemen dus eruit ermee.

 

De verwachte hoos met losse satelliet ontvangers en matig geplaatste schotels blijft uit, ik durf het niet te geloven. Ook Chinese TV's met ingebouwde satelliet tuner hebben het blijkbaar gewoon opgepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, de vrije fries zei:

Als gevolg van een meningsverschil tussen M7 Group en de satellietoperator SES over de huur van deze twee transponders, zal de uitzending van programma's via deze 2 transponders in de toekomst niet meer plaatsvinden. Een aantal programma's zullen de resolutie verlagen, overstappen op andere transponders, andere zullen overstappen op OTT (Skylink Live TV-app).

 

Ze hebben een meningsverschil over de huur maar ze mogen wel maanden lang een extra test transponder gebruiken.  Ja dat klink heel logisch. (not)  Trouwens dan heeft C+ polen zeker hetzelfde probleem?

 

En zet die 12.515 op 19,2 oost om naar 23000 of 23500 met 3/4 en 8PSK dan is ineens weer 15-16 Mbit extra bandbreedte beschikbaar.  En ga de minder bekeken zenders naar HEVC migreren. Dan kan het aanbod in HD instant gehouden worden.  Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.  

aangepast door Codx
  • Haha 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het me voorstellen dat er een meningsverschil over de huur is. De M7 groep wordt gedwongen naar een andere satelliet over te huizen die een andere footprint heeft. Bepaalde delen van Europa krijgen daardoor een andere dekking.
Dat ze de nieuwe footprint van de Astra 3C even mogen uit proberen, is niet meer dan logisch.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik kan het me voorstellen dat er een meningsverschil over de huur is. De M7 groep wordt gedwongen naar een andere satelliet over te huizen die een andere footprint heeft. Bepaalde delen van Europa krijgen daardoor een andere dekking.
Dat ze de nieuwe footprint van de Astra 3C even mogen uit proberen, is niet meer dan logisch.

 

 

En op Eutelsat speelt dan dezelfde probleem, want daar gaan ze naar FEC 5/6 zelfs begreep ik.

 

HEVC voor de minder bekeken zenders is echt de weg vooruit hier, en dan kun je denken dat niet iedereen ze dan meer kan zien, maar dat kan ook niet als je  zenders weghaalt. Dan zijn ze ook alleen maar OTT te zien, en dan moet je een moderne provider box hebben en juist die kunnen vermoed ik ook HEVC aan.  Bovendien er zijn genoeg mensen die kijken op eigen apparatuur die wel HEVC ondersteund hetzij met softcam of CI+.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

de voortzetting van de europese politiek : graaiplatform om enorme winsten te boeken en de rest is bijzaak.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij Canaldigitaal is het geen graaien om winst, maar vechten om te overleven.

Het afgelopen jaar ben ik als klant opgestapt door hun coderingsbeleid en met mij in mijn omgeving velen.

Dat loopt ondertussen in de papieren, ik was goed voor ongeveer € 600 omzet per jaar.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zie net weer dat de prijs van de abonnementen ook weer stijgt,  dit is erg onhandig.  Mensen krijgen minder zenders, slechtere beeldkwaliteit en moeten meer betalen, zo jaag je dus klanten weg CD. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen vernam ik dat verschillende volautomatische systemen op campers geen lock meer kunnen krijgen op Astra 23.5 a.g.v. de aanpassingen van CD. Bijzonder handig om dat in het lopende vakantieseizoen uit te voeren.

 

Anderen met automatische systemen melden ook dat het signaal / beeld er ook niet beter op is geworden. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal bij die volautomatische systemen een software update moeten uitvoeren met de nieuwe parameters van de transponders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, op dat forum had ik gisteren het volgende geschreven omdat automatische schotels de Astra 23,5 niet meer konden vinden:

 

In de nacht van 21 op 22 mei zijn alle transponders van Canal Digitaal en TV Vlaanderen (10 stuks) aangepast. De fec (foutcorrectie) is veranderd van 2/3 naar 3/4. Zie: https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/meldingen-en-storingen/wijziging-parameters-satellietontvangst/

Waarom?

Hierdoor kunnen er meer zenders op een transponder en zijn ze minder geld kwijt aan transponderhuur.
Er is nu per transponder ruimte over om er meer zenders op te zetten. Dit gaat de komende tijd gebeuren. Dan krijgen we dus het verschuiven van zenders van de ene- naar de andere transponder.


Problemen bij een automatische schotel:
Een automatische schotel vindt een satelliet meestal door de parameters van 3 transponderfrequenties te controleren of die overeen komen met die van de betreffende satelliet. Als nu de parameters worden aangepast, dat herkent te software van de schotelbesturing die 3 transponderfrequenties niet meer en hij blijft maar zoeken.


Wat moet je er aan doen?
Ten eerste moet de software van de motorbesturing aangepast worden. De parameters van de frequenties die gewijzigd zijn en die de besturing gebruikt om de satelliet te vinden, moeten veranderd worden van fec 2/3 naar fec 3/4. Die softwareaanpassing moet dus van de schotelleverancier komen.
Ten tweede moeten de fec van de transponderfrequenties in je satellietontvanger aangepast worden. Dit kun je eenvoudig doen door een nieuwe (Canal Digitaal of TV Vlaanderen) fastscan uit te voeren. Dan moet de schotel wel eerst op de Astra 23,5 uitgericht staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Sprietje zei:

Problemen bij een automatische schotel:
Een automatische schotel vindt een satelliet meestal door de parameters van 3 transponderfrequenties te controleren of die overeen komen met die van de betreffende satelliet. Als nu de parameters worden aangepast, dat herkent te software van de schotelbesturing die 3 transponderfrequenties niet meer en hij blijft maar zoeken.

 

Daar hoef je toch niet perse de TP's van CD voor te gebruiken, er zijn nog andere signalen op Astra 23,5 oost.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Codx zei:

 

Daar hoef je toch niet perse de TP's van CD voor te gebruiken, er zijn nog andere signalen op Astra 23,5 oost.   

Dat bepaal je niet zelf, dat bepaald de software van de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...