Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 29-4-2025 om 11:37, Codx zei:

..  Alles hier loopt spaak en het is allemaal de schuld van links en hun eurofiele vriendjes...

Ik begrijp niet waarom altijd alles de schuld van links is terwijl we de afgelopen 30 jaar verhoudingsgewijs redelijk rechtse kabinetten hebben gehad.
Sinds Paars is de PvdA ook liberaal en holt dus ook gewoon achter rechts aan met de oh, zo geweldige privatisering, dus die deelname af en toe van de PvdA heeft niet veel linkse inbreng in de politiek gebracht.
Tenzij je partijen als CDA, D66 en de VVD ook links noemt, maar dan klopt er toch iets niet aan je beeld van die partijen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Ach het heeft toch echt geen enkele zin om Codx van zijn rare standpunten af te brengen, wordt die alleen maar halsstarriger van.

Over de stroomstoring zijn er nu al mensen, in Nederland, die ons waarschuwen dat we niet voorbereid zijn. En dat klopt ook.

Ons netwerk hangt aan nog veel meer buren vast dan het Iberische schiereiland.

My Dove

Nils Landgren, The Swedish Radio Chior

Geplaatst:
Op 29-4-2025 om 12:54, Drs. IJzerbout zei:

Met 4 kW haal je een footprint van een kleine stad. 

Voor AM middengolf heb je overdag heel wat krachtige AM zenders nodig in een land als Spanje. 

Zonder stroom is dat ook niks. 
Ja, ik weet het. Noodstroom aggregaten. 
De dekking in de Pirenäyen bergen zal ook slecht zijn. 

Meer dan dat misschien, afhankelijk van de frequentie. Caroline komt een eind in Nederland en België.

Spanje heeft nog veel regio AM zenders en sowieso veel zon.

De Pyreneeën zou een (steun)zendmast op een berg wellicht een oplossing kunnen zijn.

Ik zag gisteren op de tv wat voor noodaggregaat Omroep Gelderland gebruikt. Die zou er alles draaiend kunnen houden, was het verhaal.

(Overigens: de DAB dekking in Duitsland komt ook vrij ver als de zendmast op een hoog punt staat, heb ik in de auto vastgesteld. Ze hebben een behoorlijk bereik in oost Nederland. )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bij AM heeft een zender op een berg geen zin. 
Je wilt een sterke grondgolf. 
Dus vlak terrein met zo mogelijk hoge vochtigheid. Hoog grondwaterniveau. 
AM zenders zul je niet op een berg zien staan. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Uitval van stroom betekend einde communicatie, waarschijnlijk niet direct maar wanneer de netwerken werkelijk onderuit gaan is er weinig communicatie mogelijk.

Wel blijven portofoons nog werken en lang leve de zendamateurs die kunnen blijven communiceren met een beetje noodstroom.

Wanneer je dan echt nog een flink bereik wil hebben is Nexedge digitaal de beste techniek, DMR en Tetra zijn daarbij bagger met Tetra voorop, zelfs analoog is beter dan het Tetra gebeuren.

Als je dan zorgt dat een portofoon kan worden opgeladen met zonnen energie kun je in ieder geval blijven communiceren.

Dus de oude mobilofoons weer terug in de auto schroeven en gaan met die banaan..... even voor de jeugd....... je moet praten door een portofoon en mobilofoon iets wat voor de jeugd van tegenwoordig een beetje vreemd is🤫

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

• Moderator
Geplaatst:

Het eerste wat de Spaanse overheid deed was berichten dat het een cyberaanval zou zijn.

Dat nieuws heb je niet nodig.

En het Nederlandse nieuws, tja, iets met temperatuurverschillen, ionen en....  klimaat.

Het laatste wat je nodig hebt zijn "nieuws" berichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

in europa is alles de fout van het klimaat zodat ze hun burgers kunnen uitmelken.We stoten amper een paar percent uit samen tov de ganse wereld maar het brengt wel veel geld in het laadje van de elite

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Veel reacties hier kloppen in het geheel niet.  Wie een beetje thuis is in deze materie, weet dat een kleine storing in het net een kettingreactie kan veroorzaken.  In dit geval , twee landen die omzeggens geen of weinig connectie hebben met het Europese netwerk, waardoor ze heel zwak staan. Neem daarbij het vaak verouderde en zwakke netwerk, dat niet voorzien is op stroomschommelingen en de gevolgen zijn niet te overzien. 

Geplaatst:
1 uur terug, Eduard07 zei:

(Overigens: de DAB dekking in Duitsland komt ook vrij ver als de zendmast op een hoog punt staat, heb ik in de auto vastgesteld. Ze hebben een behoorlijk bereik in oost Nederland. )

Op DAB moet je niet reken bij stroomuitval.

Geplaatst:
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Ach het heeft toch echt geen enkele zin om Codx van zijn rare standpunten af te brengen, wordt die alleen maar halsstarriger van.

Over de stroomstoring zijn er nu al mensen, in Nederland, die ons waarschuwen dat we niet voorbereid zijn. En dat klopt ook.

Ons netwerk hangt aan nog veel meer buren vast dan het Iberische schiereiland.

Dat we vasthangen aan buren is een pluspunt, bij Spanje en Portugal ontbreekt dat voor een groot gedeelte, waardoor ze zwakker staan dan wij. Trouwens wist je dat ook Groenland deelde in de malaise? Er staat namelijk in Spanje een satelliet upload station , waardoor hun satelliet, internet en ook stroom uitviel.

Geplaatst:

Ik laat het me graag nog eens een keer uitleggen door de netbeheerders of wij inderdaad zoals je schrijft een voordeel hebben in een dergelijke situatie.

My Dove

Nils Landgren, The Swedish Radio Chior

Geplaatst:
22 minuten geleden, ceesv zei:

En het Nederlandse nieuws, tja, iets met temperatuurverschillen, ionen en....  klimaat.

Het laatste wat je nodig hebt zijn "nieuws" berichten.

Mis ik iets? Ik hoorde de weervrouw niks zeggen over "klimaat".

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik laat het me graag nog eens een keer uitleggen door de netbeheerders of wij inderdaad zoals je schrijft een voordeel hebben in een dergelijke situatie.

Is een heel complexe materie, heeft alles te maken met landen ( zoals Frankrijk) die nog volop kernenergie hebben, waardoor landen die dat nog nauwelijks hebben , daarop kunnen rekenen. bij grote stroomstoringen is het gebruik van kernenergie een pluspunt omdat die stabieler zijn.  Ik spreek nu een beetje tegen mijn eigen mening over kernenergie, maar zoals je ziet is niet alles negatief over dit gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...