Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Het probleem in Spanje was dat ze een topdag aan PV energie hadden en nog een heel klein gedeelte aan conventionele opwekking.

Een mechanische opwekking heeft een massa traagheid die het net vormt.

PV energie vormt niet de netfrequentie maar de omvormer volgt die.

Ze hadden onvoldoende mechanische opwekking om het net bij belasting fluctuaties stabiel te houden.

Door het plotseling wegvallen van een deel van de PV energie werd het koppelnet met Frankrijk te zwaar belast en werd die verbinding gekapt.

De rest is geschiedenis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
45 minuten geleden, ceesv zei:

PV energie vormt niet de netfrequentie maar de omvormer volgt die.

Door het plotseling wegvallen van een deel van de PV energie werd het koppelnet met Frankrijk te zwaar belast en werd die verbinding gekapt.

Geplaatst:

Dan zou ze bij die omvormers in de afschakelcriteria op basis van frequentieafwijking wat spreiding moeten aanbrengen.

Ze kunnen dan ook nog spelen met de prijs/vergunning:

50Hz +/- 0,3% is het duurst, schakelt het laatst af.

50Hz +/- 0,2% is gemiddeld

50Hz +/- 0,1% is het goedkoopst, schakelt het snelst af.

• Moderator
Geplaatst:

Eh, dat heeft nu juist het probleem veroorzaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Je wilt een sterke grondgolf. 
Dus vlak terrein met zo mogelijk hoge vochtigheid. Hoog grondwaterniveau. 

Voor een waterstraalantenne?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Mojo zei:

Voor een waterstraalantenne?

Dat moet je Sprietje vragen. 
Die heeft daar meer sjoege van dan ik. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Voor mij zou het veel belangrijker zijn dat ook in geval van stroomuitval en geen internet dat ik toch kan blijven betalen in winkels, met…..cash geld. 
Dus het lijkt me toch wel een punt om over na te denken dat in zulke gevallen het betaal verkeer in noodgevallen niet uitvalt. 
Middengolfzenders zijn daar geen grote hulp in. 

• Like 1

• Moderator
Geplaatst:

Zelfs dat heeft geen zin, winkels sluiten omdat het kassa systeem niet meer werkt.

• Like 1

Geplaatst:
8 uren geleden, ceesv zei:

En het Nederlandse nieuws, tja, iets met temperatuurverschillen, ionen en....  klimaat.

Het NOS brengt mijns inziens ook geen nieuws maar enkel de gewenste boodschappen van diverse broodheren.

• Bedankt 1
Geplaatst:

Dan wordt het tijd dat voor zulke gevallen een noodplan gemaakt wordt, vooral in supermarkten. 

17 minuten geleden, ceesv zei:

Zelfs dat heeft geen zin, winkels sluiten omdat het kassa systeem niet meer werkt.

Geplaatst:

Prijzen voor producten worden in het hoofdkantoor bepaald, dus zodra de blieb kassa niet meer werkt is het over en uit want iemand achter de kassa die zelf uit kan rekenen wat je moet betalen dat is toch wel heel extreem ver gezocht.😱

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
35 minuten geleden, Thijs-Rallye zei:

Het NOS brengt mijns inziens ook geen nieuws maar enkel de gewenste boodschappen van diverse broodheren.

Dat zie ik toch totaal anders. Een van de weinige omroepen in de wereld die onafhankelijke info probeert te geven.

Maar de NPO bashen en medewerkers bedreigen is helemaal in. Elders worden ze gemarteld of vermoord.

Zoals het ook in is om burgemeesters,  politie, brandweer, hulpverleners,  leraren  en noem maar op te bedreigen.

Hou daar alsjeblieft mee op.

• Haha 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderator
Geplaatst:

De NOS blijkt keer op keer de gewenste boodschap over te brengen, soms staat die op gespannen voet met de werkelijkheid.

Je ziet dat wanneer je het nieuws uit verschillende landen naast elkaar legt en blijkt dat de werkelijkheid toch net iets anders in elkaar steekt.

Voorbeelden zijn in ruime mate voorhanden.

• Like 1

Geplaatst: (aangepast)

Ik volg info uit vele landen en zie dan dat de NPO een van de meest betrouwbare is.

Toch een kwestie van hoeveel of hoe weinig je volgt en welke.

Maar dat is natuurlijk op grond van de 20 die jij en ik volgen.

aangepast door minplus
  • Haha 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen