Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 13:32 Moderator Geplaatst: woensdag om 13:32 Tegenwoordig verkopen pensioenfondsen renderende aandelen, omdat het bedrijf niet "groen" is. Men wil deugen over de rug van degenen die jaren lang verplicht pensioen premies afdragen. 2 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
zeeteefje Geplaatst: woensdag om 16:28 Geplaatst: woensdag om 16:28 Inderdaad is dat een probleem. Niet omdat het 'groen' is, maar omdat een pensioenfonds maar één taak heeft: een zo hoog mogelijk rendement halen voor de deelnemers. Als dat betekent dat het fonds meer groen moet beleggen is dat prima. Maar dat is niet de reden. De reden is dat men vindt dat dit maatschappelijk meer verantwoord is. En dat zonder deze vraag voor te leggen aan de deelnemers. Schandalig. 1
Thijs-Rallye Geplaatst: woensdag om 16:38 Geplaatst: woensdag om 16:38 3 uren geleden, ceesv zei: Tegenwoordig verkopen pensioenfondsen renderende aandelen, omdat het bedrijf niet "groen" is. Men wil deugen over de rug van degenen die jaren lang verplicht pensioen premies afdragen. Dat grapje heeft het ABP nog 97 miljard gekost met die neo communist (Rosenmöller) aan het roer die daarna snel met de staart tussen de benen er van door ging.
gerrit B Geplaatst: woensdag om 21:18 Geplaatst: woensdag om 21:18 9 uren geleden, Tonskidutch zei: denk je dat die pensioenfondsen alleen maar op lagere winst inzetten? Ik zie het pensioen wat ik vroeger heb opgebouwd (15 jaar pensioen ingelegd + 15 jaar Vut) niet met enkele tienduizenden euro's per jaar stijgen wat het pensioen wat ikzelf regel wel doet en dat ondanks dat ik dus geen risico's wil lopen nu de pensioen gerechtigde leeftijd toch aardig snel in beeld komt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: woensdag om 21:27 Geplaatst: woensdag om 21:27 (aangepast) 4 uren geleden, Thijs-Rallye zei: Dat grapje heeft het ABP nog 97 miljard gekost met die neo communist (Rosenmöller) aan het roer die daarna snel met de staart tussen de benen er van door ging. denk dat dit geintje uit de jaren 90 nog veel meer door drukt Quote De regering kon in de jaren negentig tot grote woede van de Algemene Rekenkamer ongestoord tientallen miljarden guldens uit de kas van het ambtenarenpensioenfonds ABP pakken. Het kabinet-Lubbers heeft zo ter waarde van meer dan 15 miljard euro ABP-geld opgenomen om tekorten in de staatskas op te vangen (geïndexeerd zou dat bedrag nu (2020) circa 60 miljard euro bedragen). Grote bedrijven als ING en Albert Heijn pakten ook geld van hun pensioenfondsen, omdat het niet goed met ze ging. Die bedrijven hebben dat geld inmiddels weer terugbetaald aan de pensioenen. De Nederlandse staat heeft, ondanks beloften in die richting, nog nooit iets aan het ABP terugbetaald, ook niet toen het weer beter ging met de staatskas. woensdag om 21:28 aangepast door gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 11:44 Geplaatst: gisteren om 11:44 Hoe dan ook, die fondsen zijn eigenlijk jou en mijn belegging. Niet die van de regering of politici. Hoe vaak hebben ze ons geld misbruikt en/of gebruikt voor zaken die wij niet wisten? Doemaar, tot dat de bom valt. The Best Tina Turner
Thijs-Rallye Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden 15 uren geleden, gerrit B zei: denk dat dit geintje uit de jaren 90 nog veel meer door drukt Als je het misgelopen rendement meeneemt absoluut. Neem niet weg dan 97 miljard wegpissen in een absurd korte tijd toch ook wel een prestatie van formaat is geweest van Rosenmoller. De politiek heeft zich er gewoon niet mee te bemoeien imo.
Donkeyman Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Op 29-5-2025 om 18:39, Drs. IJzerbout zei: Huh? Ik werk nog met 70. En ben (godzijdank) kerngezond. Komt omdat ik een jonge vrouw heb. 44 is die. 😂😂😂 Aldaar kan jij je eventueel meerdere jonge vrouwen veroorloven. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden 17 minuten geleden, Donkeyman zei: Aldaar kan jij je eventueel meerdere jonge vrouwen veroorloven. Nee. Niet nodig. 😂😳😁 Stay delulu !
minplus Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Ik zeg maar niks, dus "niks". 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden 5 uren geleden, Tonskidutch zei: Hoe dan ook, die fondsen zijn eigenlijk jou en mijn belegging. Niet die van de regering of politici. Dat is dus exact de reden dat ik het zelf beheer. Het is van mij en niemand die er direct bij kan zitten (via belastingen peuteren ze nog heel wat weg) Maar als jou wat overkomt zodat je geen pensioen krijgt dan is dat pension weg (als je geen partner hebt met wie je een gemeenschappelijke huishouding voert) en evt. kinderen/broers/zussen/neven/nichten krijgen er ook niets van dat jij al die jaren pensioengeld hebt ingelegd het is gewoon "bedankt voor die centen" en het is weg. Overkomt mij wat dan staat er nog steeds een zak geld waar mijn vrouw riant gebruik van kan maken en is die er ook niet dan hebben de kinderen meteen meer dan voldoende geld om hun pensioen in 1 keer te regelen voor later. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 16 uren geleden, Thijs-Rallye zei: De politiek heeft zich er gewoon niet mee te bemoeien imo. IMHO in my humble opinnion dus. IMO kan ook maar vind ik lastig als afkorting. Anyhu AOW + pensioen is natuurlijk niet veilig voor DIE politici. PVDA/GL wilde dat zelfs afschaffen voor huisvrouwen en stelden dat je pas recht op AOW hebt na 45 jaar werken. Dus het kan verkeren. Maar nogmaals er zijn beroepen waar de arbeidsomstandigheden ( ARBO ) heel heel slecht geregeld zijn en die mensen maken zichzelf kapot. Maak daar maar een paar robots voor en of hulpmiddelen. En VUT is k*t, zei mijn zus onlangs. Maar met gehandicapten en mensen met een verstandelijke handicap werken op school is enorm vermoeiend zei ze der bij. Koste haar 30% de VUT ten opzichte van doorwerken en dan AOW krijgen. Dat ze in Spanje dat überhaupt kunnen bekostigen voor 52 is eigenlijk wel een wonder. The Best Tina Turner
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 1 uur geleden, Tonskidutch zei: IMHO in my humble opinnion dus. IMO kan ook maar vind ik lastig als afkorting. Anyhu WTF 1 Stay delulu !
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden @Drs. IJzerbout Jij was toch zo tegen vloeken? 🤣 The Best Tina Turner
zeeteefje Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 16 uren geleden, gerrit B zei: Maar als jou wat overkomt zodat je geen pensioen krijgt dan is dat pension weg (als je geen partner hebt met wie je een gemeenschappelijke huishouding voert) en evt. kinderen/broers/zussen/neven/nichten krijgen er ook niets van dat jij al die jaren pensioengeld hebt ingelegd het is gewoon "bedankt voor die centen" en het is weg. Dat is ook volkomen logisch, dat is verrekend in de uitkering. Je kunt ook nog de nabestaanden uitkering voor de partner schrappen, dan gaat de uitkering voor jezelf bij leven omhoog. Het verzekeren van twee levens kost meer dan het verzekeren één leven, laat staan nog meer, dat is volkomen logisch. Het is ook erg onwaarschijnlijk dat jouw persoonlijke rendement hoger ligt dan de fondsen gemiddeld halen. Mede om deze reden. Stap jij eerder uit, dan hebben de anderen meer. Dat is statistisch heel simpel te verrekenen. Ik ken er overigens meer die dachten dat ze het zelf beter deden dan een pensioenfonds, tot er uitgekeerd moest worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen