Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, pel zei:

Schotel: Fuba 60 cm LNB: Canal Digitaal Triple LNB quad. Moeilijk te zeggen of dat doorbuigt.

Een Fuba-arm buigt niet door, zelfs niet met 20kg.

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Zojuist, pel zei:

Of er een geintegreerd geheel van maken: Wat warmtespiralen (beetje straalkachel idee) verwerken in de schotel zelf. Het hoeft niet heet te worden, maar net zo warm dat er niets bevriest en sneeuw smelt. Ooit toen er nog hoge toilet stortbakken waren en je alleen een gaskachel had in de kamer waren er kleine verwarmingselementen van een 50 watt die je onder de stortbak monteerde om bevriezing tegen te gaan. Met een ingebouwd thermostaatje de schotelverwarming bijv. aan laten gaan bij een graad of 3 boven nul.

• Moderator
Geplaatst:

Zonder bijbehorende lnb verwarming krijg je alsnog signaal uitval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Zojuist, ceesv zei:

Zonder bijbehorende lnb verwarming krijg je alsnog signaal uitval.

Dat is een spannende vraag waarop ik het antwoord niet met de benodigde zekerheid kan geven. Ik heb over onverwarmde schotels terugkoppeling gehad en het is de aangeplakte sneeuw in de onderste helft van de schotel die het verlies veroorzaakte. Hoeveel er precies op de LNB zat en wat daarvan het aandeel was weet ik niet. Thuis was dat in elk geval vrijwel geen sneeuw.

Bij Kathrein met verwarming wordt de feedarm van de LNB verwarmd met 180 Watt. Dat zal genoeg zijn om de warmte tot aan de LNB voorzijde te geleiden. Of in elk geval geen sneeuwophoping op de arm te hebben die ervoor komt te liggen.

Geplaatst:

Logisch dat de sneeuw op de onderste helft van de schotel blijft liggen en ook het meeste verlies geeft. De bovenste helft van de schotel staat immers steiler dan de onderste helft en de sneeuw zal grotendeels op de onderste helft blijven liggen.

Wat betreft het voorkomen van sneeuw op de lnb-arm en de lnb, daar is verwarmingsband voor te koop. Die ziet er ongeveer uit als spanband en die wikkel je vanaf de schotel om de lnb-arm en om de lnb zodat die met de schotel meeverwarmd worden en er dus geen sneeuw op blijft liggen.

Geplaatst:
1 uur terug, Sprietje zei:

Er zijn voldoende goede schotels die met verwarmingsmatten leverbaar zijn zoals Visiosat en Kathrein.

Verwarming voor Visiosat.JPG

Kathrein CAS 180 achterzijde kl.jpg

Wist ik niet. Er is kennelijk toch een markt voor.

Geplaatst:

of je gebruikt een spray (WD40 gaat ook) of een satelliet schotel verwarming

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
6 minuten geleden, pel zei:

Zeker is er markt voor maar niet in Nederland maar wat dacht je van Oostenrijk, Zwitserland, Alpengebied Frankrijk, Noord-Italie, Zweden, Noorwegen enz. en er zijn nog vele heatingsystemen niet schotelmerk gerelateerd.

Hot Shot Satellite Dish Heater.jpg

hotslimback.jpg

Geplaatst:
24 minuten geleden, pel zei:

Ook in Nederland wel, die bruine ken ik heel goed. Maar groot is die markt niet.

Geplaatst:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Canal Digitaal heeft nooit een triple-lnb met 2 aansluitingen op de mark gebracht. Het is altijd een monoblock geweest met 4 aansluitingen. Dat jij daar misschien maar 2 van hebt aangesloten is natuurlijk heel goed mogelijk.

Bij met eerste model zaten de 4 aansluitingen precies in een rij. Dat monoblock ging nogal makkelijk kapot en daarom heeft Canal Digitaal (Inverto) later een nieuw model op de markt gebracht waarvan de 4 aansluitingen versprongen stonden.

Triple lnb quad Astra 1, 2, 3 CanalDigitaal.JPG

Triple-lnb quad.JPG

Geplaatst:
3 minuten geleden, pel zei:

Ik had het over 2 kabels, niet over 2 aansluitingen. Er zijn 4 aansluitingen, dat is bekend.

Geplaatst:

Er bestaan ook triple-lnbs voor de ontvangst van de Astra 19,2 - 23,5 - 28,2 met 1 en 2 aansluitingen dus je maakt het er niet duidelijker op door te schrijven dat je 2 kabels hebt terwijl je 4 aansluitingen hebt.

Geplaatst:
3 uren geleden, Sprietje zei:

Er bestaan ook triple-lnbs voor de ontvangst van de Astra 19,2 - 23,5 - 28,2 met 1 en 2 aansluitingen dus je maakt het er niet duidelijker op door te schrijven dat je 2 kabels hebt terwijl je 4 aansluitingen hebt.

Ik begrijp niet wat er onduidelijk is: de LNB heeft 4 aansluitmogelijkheden waarvan er 2 zijn benut.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...