Ga naar inhoud


TCM Nederland stopt op 1 jan.2014


Sprietje

Aanbevolen berichten

Turner Classic Movies (TCM) is vanaf 1 januari niet meer bij Nederlandse tv-aanbieders te bekijken.
Eigenaar Turner Broadcasting Systems trekt de stekker uit de Nederlandse versie van het filmkanaal.


Dat blijkt uit een voorlopige aankondiging die Turner Broadcasting Systems – onderdeel van het grote Amerikaanse mediabedrijf Time Warner – aan Nederlandse tv-aanbieders heeft gestuurd. Deze week maakte het Belgische telecombedrijf Belgacom bekend dat men de Nederlandse versie van TCM vanaf 1 oktober uit het zenderaanbod verwijderd. Hiervoor komt bij Belgacom het filmkanaal TNT – eveneens eigendom van Turner – als vervangende tv-zender terug.

Lees verder in Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/14075/tcm-nederland-stopt-op-1-januari-2014.html

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


CanalDigitaal schrijft vandaag op hun forum:


“Er zijn diverse opties die allemaal nog nader bekeken worden.


Wat het uiteindelijk gaat worden, zullen we bekend maken in onze nieuwsbrief en via de CanalDigitaal website.

Voor de goede orde,het is geen beslissing van M7 dat TCM stopt.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag blijft voor mij wie er nu echt daar dit soort zenders kijkt...

Ik heb hem heel vroeger gehad in een zweeds pakket wat ik toen had... en ik heb er welgeteld 1 keer een film op gezien... en dat was "2001 - Ett Rymdäventyr"... in het engels "a space odyssy" oid.... toen al een oude film, maar ik had hem toen nog niet gezien, en TCM zond hem uit....  en die film viel ook tegen eigenlijk.

 

Maar goed, als je fan bent is het jammer dat hij verdwijnt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Omdat je oude films uitzend moet je dat natuurlijk niet in een oud formaat doen (letterboxed 4:3). Ik keek er ook niet meer naar de laatste tijd. Oude films kunnen heel mooi zijn in het originele aspect ratio en in HD, als de zender niet mee wil met de moderne technieken kunnen ze beter stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag laatste dag TCM. Ben benieuwd wat er met dat tijdslot gaat gebeuren...

 

Hier de info van Canal Digitaal betreffende alle aankomende wijzigingen:

 

Wijziging codering regionale zenders

Vanaf 7 januari worden de regionale tv-zenders TV Gelderland, Omrop Fryslân en TV Oost doorgegeven in de coderingstechniek: MPEG4. Vanaf dan hebt u een HD-ontvanger nodig om naar de zenders te kunnen kijken.

 

Om (vooraf) te testen of u over de juiste televisieapparatuur beschikt, kunt u terecht op de pagina http://www.canaldigitaal.nl/regionalezenders. Doe de HD-test en u weet het!

 

Overige zenderwijzigingen:

- De Nederlandse versie van Turner Classic Movies (TCM) stopt per 31 december 2013. De zender werd uitgezonden via een gedeeld kanaal met Cartoon Network. De uitzendtijd van TCM wordt voorlopig niet opgevuld.

- Per 1 januari 2014 ondergaat de zender Private Spice een naamswijziging: de zender heet dan voortaan Brazzers TV Europe.

- De zender Crime & Investigation wordt vanaf 7 januari doorgegeven in MPEG4-codering. U hebt een HD-ontvanger nodig om deze zender te kunnen blijven ontvangen.

- De zender National Geographic Channel in standaard kwaliteit komt te vervallen. De versie in HD kunt u gewoon blijven bekijken.

- De zender MTV Live HD verdwijnt vanaf 7 januari. MTV heeft besloten deze zender niet meer via de satelliet door te geven.

 

Goede jaarwisseling allemaal.

Xtrend ET9500 DVB-S2/C (500 Gb HDD & open Pli 4.0), Scientific Atlanta D9232 IRD op draaibare Wavefield WV100SHDS offset, MTI High Line Pro Single LNB, Amiko DM3800 positioner, Cisco D9865H op Selfsat H21D, Roku 2400x USTVNOW, Amazon Fire TV Kodi, Panasonic TX-P42G20E en LG 42LB630V, beide CI+ (Smit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig 2014.

 

Cartoon network wordt nu 24 uur per dag uitgezonden. 

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies 20:00 valt het beeld weg van Cartoon Network.

Gisteren en nu vandaag dus weer.

 

Spookt het bij CD?

Of zijn Larry, Moe en Curly weer aan het werk?

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

RIP TCM, zat al vele jaren in het entertainmentpakket bij Belga-com TV. Ook TNT is opgehouden met uitzenden, het zijn toch allemaal zenders die de abonnees kwijt zijn, en er komt zelden of nooit iets in de plaats. Belga-com liet wel weten dat ze op zoek gingen gaan naar een andere zender, ik ben eens benieuwd.

 

PS. Leuk dat P Spice nu Brazzers heet, ik zie het via de live stream.
P Spice zal nog lang in mijn geheugen zitten...

 

Timm1983

 

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...