Ga naar inhoud

Off topic

Voor alle overige discussie

18319 onderwerpen in dit forum

• 4 reacties
    • 826 weergaven
    • Sat4all vriend

Consument moet browser kiezen 1 2 3 4 7

• Sat4all vriend
    • 104 reacties
    • 22.9k weergaven
    • 16 reacties
    • 38.3k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 86 reacties
    • 20.4k weergaven
    • 11 reacties
    • 12.4k weergaven
  1. de leren bekleding nieuw maken

• 13 reacties
    • 2.3k weergaven
    • 6 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 9 reacties
    • 794 weergaven
    • 35 reacties
    • 4.9k weergaven
    • Sat4all vriend

Radiomarkt Rosmalen

• Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 761 weergaven
    • 13 reacties
    • 3.6k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 55 reacties
    • 7k weergaven
    • Sat4all vriend

Websites die je gsm opkopen. 1 2

• Sat4all vriend
    • 18 reacties
    • 5.1k weergaven
    • 11 reacties
    • 1.1k weergaven
    • Sat4all vriend

Nederlandse honden poepen 145 miljoen kilo 1 2

• Sat4all vriend
    • 17 reacties
    • 2k weergaven
    • 7 reacties
    • 524 weergaven
    • Sat4all vriend

Miele kookplaat op 2 x 16A?

• Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 17.9k weergaven
    • Sat4all vriend

Poll maken [speciaal scripje?]

• Sat4all vriend
    • 12 reacties
    • 3.5k weergaven
    • Sat4all vriend

Nieuwe kofiemachine met bonen 1 2 3 4 5

• Sat4all vriend
    • 64 reacties
    • 31.6k weergaven

• Natuurlijk is het niet ideaal. Antennes op zolder geven ook minder signaal dan antennes op dak. Alles is afhankelijk van de doelstelling. Ik had al een Siemens kanaalgroep die inmiddels 40 jaar niet meer te koop is. Dan had ik moeten kiezen twee dezelfde Wisi antennes te kopen maar dat is jammer van de mooie Siemens.   Deze antennes die "door het dak kijken" (zo kan ik met de spectrum analyser vaststellen) tonen geen perfect vlak spectrum binnen de kanaalbreedte van 8 MHz. Dus er zijn enige reflecties die dit veroorzaken. Beide antennes staan op een positie die (gegeven de praktische mogelijkheden) een maximale opbrengst geven. Maar ze zijn dus niet perfect gelijk. Onbekend is de fase tussen beide antennes, ook omdat ik er ongelijke kabel lengtes aan heb zitten. Dat los ik zo op: Beide antennes zijn gestackt met een 3,5 dB breedband splitter. Eerst knip ik 1 kabellengte zodanig dat ik min of meer de beste uitnulling zie in die 8 MHz. Daarna maak ik 1 van de 2 kabels een halve golflengte korter (uiteraard met 0,66 vk gerekend). Dan weet ik dus dat ik maximale stack gain bereik.   Uiteraard is dit wegens faseverloop over de kanalen bij verschillende antennes slechts binnen 1 kanaal mogelijk. Bij 2 of meer identieke antennes op dak zal het vast wel lukken om over een grotere bandbreedte te stacken maar dat is niet mijn doelstelling.   Doelstelling hier is binnen de beperkingen van de zolder leuke experimenten te doen die inzicht ontwikkelen. Dat kan allerlei RF inzicht zijn, DX tropo inzicht of qua content op zenders en SFN. Het bouwen van filters en versterkers is sinds DVB-T2 naar de achtergrond gegaan, daarin wijzigt niet veel meer.
    • Sprietje, had je destijds ook al helium lopen in te ademen? Spikkels in beeld vanwege hagel ? Ik vermaak me weer prima met je wildwest verhalen. En het hagelt nog al niet vaak!! Dus onbruikbaar.  En als het sneeuwt dan heb je zeker sneeuw in beeld ? En bij felle zonneschijn is het beeld in de helderheid overstuurd. 😂😂😂 Je blijft amusant.     
    • Dream Property GmbH is failliet. De licentie is verkocht. Momenteel wordt de voorraad uitverkocht. De Dream One UHD en DM900-UHD zijn momenteel nog leverbaar. Buiten de community is er geen officiële support meer. De AIO versie is als laatste vrijgegeven.. Persoonlijk is een Dreambox kopen naar mijn idee zinloos. Er zijn nog een aantal fabrikanten die Enigma2 boxen aanbieden… Zou daar eerst naar kijken..
    • Code rood. Start uitgesteld.  Te veel regen. Slecht zicht. 
    • Het gaat een natte sprint race worden.  Regenbuien verwacht.    En Charles Leclerc is al de muur ingepleurd voordat de race begonnen is.  Lijkt dat ie er al mee klaar is.   
  • Nieuwe aanmaken...