Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten


Op 9-12-2017 om 13:08 zei Tripleboy:

 

U heeft helemaal gelijk hoor, triest zijn al die lui op Marketing praat voortgaan en daar dan ook nog eens hun wijsheid uit creëren, de Consumptie maatschappij te voeten uit.

 

Klopt als een bus Tripleboy. Het is je reinste geldklopperij. Ik heb vandaag iets van 80 km gereden op de heerlijk gladde snelwegen en dat op mijn zomerbandjes. Daar hebben ongetwijfeld auto´s met winterbanden tussen gezeten die toch niet harder konden rijden, omdat er veel meer zomerbandjes op het asfalt reden. En dat vergeten de winterbanden rijders er maar even eerlijk bij te vertellen. En ik weiger om mezelf en andere weggebruikers in gevaar te brengen door harder te gaan rijden voor een winterbanden rijder die zo nodig bij een ander op de bumper gaat kleven.

 

Winterbanden: levensgevaarlijk voor andere weggebruikers!

 

5 uur geleden zei Donkeyman:

Vrachtautochauffeurs blijven vaak ook zo lang mogelijk zonder verlichting rijden, onverantwoordelijk gedrag.

 

Is wettelijk verplicht tussen zonsondergang en zonsopgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan beter tegen Tripleboy en kiekiek zeggen, triest dat jullie een oordeel vellen over winterbanden terwijl je er zelf nog nooit mee gereden hebt, anders oordeel je wel anders.

En misschien rij je nog wel op zomerbanden met een profiel van 3,5mm of minder en dat te bedenken dat winterbanden al af worden gekeurd in Duitsland en Oostenrijk als er minder dan 4mm profiel op zit.

En wat dacht je van deze foto? Zelfs met een paar centimeter sneeuw al niet meer in staat om op de weg te blijven met zomerbanden. Stelletje stumpers.

 

rijden op zomerbanden.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Steeds ben ik blij dat er iemand traag aan 't rijden is (sneeuw/ijs/regen/mist). Een gepensioneerde of zo die het onzinnig vindt om mekaar op te jutten. Duitsers vind ik de grootstse varkens op de autobahn en sneeuw , 100 kmh en onderlinge afstand van 20 m.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin dat winterbanden met dit weer ook niet helpen. Ik rij in de winter al 35 jaar met winterbanden, in Nederland, Duitsland, Oostenrijk enz. en met een winterband met voldoende profiel kom je echt niet stil te staan zelfs niet als er 20cm sneeuw ligt en je een helling op moet.
Maar laat ik een tip geven aan mensen die er nog steeds zomerbanden op hebben liggen en niet meer vooruit komen. Laat alle vier de banden leeg lopen tot 1,3bar en dan natuurlijk niet harder dan 50-60km/uur rijden. Je kunt weer vrij normaal rijden. Natuurlijk weer zo snel mogelijk je banden tot de normale waarde oppompen bij een pompstation als de weg weer sneeuwvrij is.
Heb je gezien in "Hart van Nederland" hoe Tiroles moeten lachen om het gestumper op de Nederlandse wegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...