Ga naar inhoud


Iemand problemen met de audiokwaliteit van Budgetphone?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dat is zeker niet het geval.

 

Natuurlijk loopt de terminatie steeds anders afhankelijk van de afkomst van het verkeer.

 

KPN terminatie gaat vrijwel zeker via C7 of PRI ISDN het budgetphone systeem in.

 

Met ziggo hebben ze misschien wel een directe lijn. Niets is zeker.

 

Ik weet wel dat ze voor mobiel zaken doen met YES telecom, of waarschijnlijker: YES telecom zelf ook op het Verizon netwerk termineert.

 

Alle uitgaande gesprekken gaan via Verizon, maar daar is het probleem ook niet aanwezig.

 

Het is 100% zeker dat het aan budgetphone ligt, maar het is niet constant en er kan wat verschil zitten in de hardware die er achter je BP account hangt.

 

Wij hebben inmiddels 12 budgetphone klanten met hetzelfde probleem. Klanten die bij een andere SIP provider zitten hebben nergens last van.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om de voip-hardware thuis uit te sluiten... koppel je hardware af, zodat er niets maar actief aangesloten is wat betreft voip. Laat je dan bellen vanaf een vaste lijn naar het budgetphone nummer... als het goed is gaat na een poosje de voicemail aan, en spreek wat in. Je kan dan het voicemailbericht terugvinden in je mail als dat zo ingesteld is, of via het BP portaal... in de vorm van een audio bericht. Als het dan nog steeds kraakt, ligt het niet aan jouw hardware... kraakt het dan niet..... heb je wat om uit te zoeken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat lijkt me geen hele goed test want dan blijft het binnen het asterisk systeem van budgetphone.

Het zou zomaar in OpenSIPS ffout kunnen gaan en dat sluit je dan niet uit.

 

Ik heb gisteren een aastra telefoon zonder tussenkomst van andere hardware met default settings op een andere internetverbindign getest en die had het probleem de ene keer ook, de andere keer niet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Budgetphone heeft gisterenavond het een en ander veranderd in hun systeem en sindsdien lijken de klachten opgelost.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat het opgelost lijkt...

Een 'goede' test vinden is niet makkelijk... er spelen erg veel factoren een rol die ik waarschijnlijk niet eens allemaal 'zie'.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, of het probleem echt opgelost is, weet ik zo net nog niet...

Vanochtend twee telefoontjes binnengekregen (beide hetzelfde KPN-nummer) waarbij enorm veel achtergrondgeruis en kraak te horen was.

Er viel eigenlijk geen normaal gesprek te voeren.

 

Ik denk dat Budgetphone iets onder de -grote- pet houdt.

Afschuiven op de combi Telfort/Zyxel kunnen ze het bij i.i.g. niet want ik heb een Fritzbox 7390. (aangesloten op een kabelmodem in bridge)

 

Jammer dat Budgetphone geen openheid van zaken geeft; is trouwens niet de eerste keer!

 

roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Houd op schei uit zeg wink

 

Als ik alle tijd die wij kwijt zijn geweest door budgetphone geïntroduceerde klachten bij klanten bij elkaar op tel, kon ik nu drie weken achtereen op vakantie.

 

Ik heb ze al zo vaak gevraagd communicatiever te zijn over problemen. Dat er een probleem is, kan heel vervelend zijn, maar als je moet zoeken naar spoken omdat budgetphone de problemen niet meldt, is dat ronduit zonde van de vele tijd die je er in steekt.

 

Budgetphone is de goedkoopste volwaardige provider met DID van Nederland, maar je krijgt dan ook waar je voor betaald.

 

Gelukkig vertellen wij dat klanten altijd netjes en maken ze die keuze zelf en bewust van de voor- en nadelen.

 

Ik kan de klachten overigens nu niet meer reproduceren. Van diverse klanten nog geen feedback gehad, maar die hoor je vaak ook alleen als er iets niet (goed) werkt wink

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: vanochtend bleek ons BP-nummer voor een vastenet KPN-nummer langere tijd onbereikbaar (ten onrechte ingesprektoon)

 

Toen verbinding uiteindelijk wél lukte, was de audio onberispelijk.

Wat is men daar toch aan het klooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gisteren om 20.50 uur nog een melding van een klant met ontzettend harde ruis en kraken op een inkomend gesprek vanaf KPN netwerk naar budgetphone.

 

Verder vooralsnog geen meldingen meer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audioproblemen schijnen tot het verleden te behoren sinds een paar dagen.

Daar staat helaas tegenover dat bijna alle inkomende gesprekken een irritante echo hebben.

De Codecsinstelling in mijn Fritsje staat (onveranderd) op "automatisch" dus daar kan het in principe niet aan liggen.

 

Hebben jullie hier eventueel ook last van?

 

roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd allemaal.

gebruik al jaren een BP nooit problemen gehad ook niet vanaf vast naar voip of andersom gebruik aan liksys ATA adpter met een diaplan, zelf mijn vaste nummer die ik ook ooit liet porteren werkt perfect hiero in antwerpen, heb daarna ook nog een andere BP nummer ook nooit problemen mee gehad.

net nog even getest vanuit vaste lijn Telenet, en vanuit een kpn lijn In rotterdam helder geluid en geen gekraak

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Michel,

 

Ik heb zojuist je draadje gelezen op het BPC-forum waaruit ik opmaak dat je inmiddels ook -beroepsmatig- met het echoprobleem te kampen hebt.

Ik begin een beetje genoeg te krijgen van de regelmatige netwerkproblemen daar en overweeg dan ook mijn UPC-telefoonnummer als enig inkomend nummer te gaan propageren.

Alvorens daartoe over te gaan zou ik het waarderen als je je ondervonden problemen nog even nader zou omschrijven.

Alleen echo of evtl i.c.m. kraak en/of ruis?

En treedt de echo ook nog op nadat BPC een mededeling over een aanpassing in de vastenet-koppeling publiceerde?

 

Besdankt alvast!

roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...