Ga naar inhoud


[Televisie] Groter basispakket voor tv-zenders


Ronsworld

Aanbevolen berichten

De Mol heeft geen belang meer in RTL, alleen maar een aandeel in SBS.

 

John de Mol heeft herhaling gezegd dat hij programma's blijft leveren aan de RTL Groep. Zijn belang stopt dus ter dege niet bij de aankoop van de SBS groep.

 

 

 

Die duitse meuk zit in het standaard digitale pakket wat iedereen kan ontvangen.

 

 

Allereerst: "Duitse meuk" is subjectief en jouw mening. Voor heel veel mensen is dit dus geen meuk. Onder deze groep val ik ook. Dat betreft dan met name de zenders van de publieke omroep, Sat3, Phoenix en Arte en de zes themakanalen.

 

Dit pakketten bestaan eigenlijk maar uit ARD/ZDF en soms WDR en RTL Television. Ach ruwweg gezegd zijn er 24 niet commerciele zenders te ontvangen. Ik vind dan ook dat de ontvangst van Duitse zenders via de kabel niet noemenswaardig.

 

 

Kans bestaat dat ze het gaan coderen. Je blijft het dan wel ontvangen, maar je kunt het niet meer zien.

 

De kans dat de ARD en ZDF haar zenders gaan coderen is waarschijnlijk 0,00 %. De commerciele zenders proberen het met hun HD-zenders. Het is maar de vraag of dat daadwerkelijk aanslaat. Eerder pogingen tot invoering van codering zijn keer op keer mislukt (o.a. Arena).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

heren volgens mij was het probleem ontstaan door dat de kabel tv aanbieders het analoge pakket terug brachten naar 15 zenders dus de franse en duitse zender waren verdwenen.

en zo de mensen dus eigelijk digitale kabel tv opdringen om toch naar hun zenders te kunnen kijken maar daar zitten vaak oudere mensen niet op te wachten.

het gaat volgens mij dan ook over het analoge pakket en niet het digitale pakket daar zitten voldoende zenders in.

 

Gutsie.. en bij CD zitten geen oudere mensen.. CD geeft al jaren alleen maar digitaal door. etherTV is ook alleen maar digitaal te onvangen.

Waarom zou de kabel dat niet mogen doen? Omdat de oudjes daar niet op zitten te wachten?

 

Kindertjes, oudere mensen zijn tot veel meer instaan dan jullie denken hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit pakketten bestaan eigenlijk maar uit ARD/ZDF en soms WDR en RTL Television. Ach ruwweg gezegd zijn er 24 niet commerciele zenders te ontvangen. Ik vind dan ook dat de ontvangst van Duitse zenders via de kabel niet noemenswaardig.

 

je pas je reactie van je eerdere post aan omdat je ongelijk hebt.

In je eerder post zeg je "In het "verplichte" basispakket zou volgens mij naast de twee Vlaamse zenders van de VRT ook de drie Duitse zenders (ARD, ZDF en WDR/NDR/SWR) moeten zitten."

Ik gaf aan dat die meuk in het basis pakket zat. Moet je niet aan komen dragen dat er nog 24 andere duitse zenders zijn.. daar ging het niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind al die pakketten maar een waardeloos gedoe. Ik dacht dat we in een tijdperk zitten waarin technisch bijna alles mogelijk is. Volgens mij moet het mogelijk zijn gewoon per zender te kunnen kiezen. Wat heb ik nu aan Comedy Central, kindernet, JimJam, DuckTV, Boomerang, Body in Balance en nog meer van die waardeloze zenders. Laat CanalDigitaal gewoon aangeven wat een bepaalde zender per maand kost zodat ik zelf wel uit kan maken welke zenders ik wil ontvangen. Dan kunnen ze ook meteen zien welke zenders de abonnees niet interessant vinden en er mee stoppen. Komt er weer bandbreedte vrij voor zenders die mensen wel interessant vinden. Hup, gewoon alles zo snel mogelijk op de schop.

post-55867-0-36786500-1320338896_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

je pas je reactie van je eerdere post aan omdat je ongelijk hebt.

In je eerder post zeg je "In het "verplichte" basispakket zou volgens mij naast de twee Vlaamse zenders van de VRT ook de drie Duitse zenders (ARD, ZDF en WDR/NDR/SWR) moeten zitten."

Ik gaf aan dat die meuk in het basis pakket zat. Moet je niet aan komen dragen dat er nog 24 andere duitse zenders zijn.. daar ging het niet over.

 

je pas je reactie van je eerdere post aan omdat je ongelijk hebt.

 

wat heb ik aangepast?

 

Vanavond toevallig naar Kassa gekeken over het beleid van Ziggo over het schrappen van zenders bij anolaag en digitaal?

Over het schrappen van zenders had ik dus over de analoge zenders zoals dit altijd was geweest. Daarom had ik het gehad met Ziggo.

Alle Duitse zenders doorgeven kan niet, dat begrijp ik ook wel. Maar die ene zender maar nog bij analoog (ARD) of enkele bij digitaal, is verwerpelijk, voor mij en heel veel andere mensen.

Ziggo blijkt dus ook bij digitaal SWR te hebben verwijderd uit het digitale pakket. Kortom Ziggo doet maar wat zij wenst en trekt zich weinig aan van haar klanten. Zij is een monopolist.

 

Dat andere gaat er over wat er volgens mij in zou moeten zitten in het verplichte basispakket bij de providers van kabel en digitale ether. Via de satelliet hoeven de Duitse zenders, want die zijn toch FTA te zien. Alleen bij CDS zouden deze FTA niet geblokkeerd mogen worden in hun goedgekeurde apparatuur uiteraard.

 

Verder nog een keer een opmerking over het gebruik van het woord meuk. Verzoek je toch dit woord niet te gebruiken. Dit is dus een waarde oordeel jouwerzijds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vind al die pakketten maar een waardeloos gedoe. Ik dacht dat we in een tijdperk zitten waarin technisch bijna alles mogelijk is. Volgens mij moet het mogelijk zijn gewoon per zender te kunnen kiezen. Wat heb ik nu aan Comedy Central, kindernet, JimJam, DuckTV, Boomerang, Body in Balance en nog meer van die waardeloze zenders. Laat CanalDigitaal gewoon aangeven wat een bepaalde zender per maand kost zodat ik zelf wel uit kan maken welke zenders ik wil ontvangen. Dan kunnen ze ook meteen zien welke zenders de abonnees niet interessant vinden en er mee stoppen. Komt er weer bandbreedte vrij voor zenders die mensen wel interessant vinden. Hup, gewoon alles zo snel mogelijk op de schop.

 

Zullen ze nooit doen, nu kunnen ze je namelijk ook laten betalen voor zenders waar je nooit naar kijkt, er zullen ook abonnees zijn die dan maar 2 of 3 zenders gaan kiezen, dat brengt geen geld in het laatje.

Bij de zorgverzekering werkt het idem.. wat heb ik er als man aan dat bevallingen in het basispakket zitten, maar ze laten je er wel lekker voor betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkomen terecht. Ook bij het analoge pakket van ziggo moeten de zenders die zij weggehaald hebben weer terug geplaatst worden. De monopoly van de kabel tv is en blijft dominerend.

 

Waarom zou het analoge pakket moeten blijven? We hebben analoge TV in de ether al jaren geleden afgeschaft. Iedereen die geen kabel TV had was toen verplicht een DVB-T ontvanger aan te schaffen. (Satelliet even buiten beschouwing gelaten). Ziggo moet nu zelf die analoge TV produceren uit het digitale signaal van de TV zenders. Die analoge kanalen vreten ruimte op de kabel. Ik zie niet in waarom kabel TV kijkers meer recht op analoge TV hebben als ether kijkers die geen analoge TV meer hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou het analoge pakket moeten blijven? We hebben analoge TV in de ether al jaren geleden afgeschaft. Iedereen die geen kabel TV had was toen verplicht een DVB-T ontvanger aan te schaffen. (Satelliet even buiten beschouwing gelaten). Ziggo moet nu zelf die analoge TV produceren uit het digitale signaal van de TV zenders. Die analoge kanalen vreten ruimte op de kabel. Ik zie niet in waarom kabel TV kijkers meer recht op analoge TV hebben als ether kijkers die geen analoge TV meer hebben.

 

De kabel maatschappijen hebben vaak de kabel van de gemeente overgenomen.

De gemeente dat zijn en waren de nu UPC Ziggo klanten.

De kabel is gelegd en betaald door de gemeente van ons geld.

Deze hebben de kabel verkocht aan de huidige leverancier.

Daarbij zijn afspraken gemaakt zoals het Analoog kijken.

Vergeet niet alleen het huislijk kijken maar denk ook aan ziekenhuizen, bejaardenhuizen , verpleeghuizen , Campings enz.

 

Persoonlijk heb ik ook genoeg aan het analoog pakket en het is wel makkelijk als je overal in huis en buitenshuis kunt kijken.

Ook al is het analoog het kost geen extra energie dat je bij decoders enz. weer wel als extra kosten kwijt bent.

Wat verbruikt overigens een ziggo of UPC ontvanger ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...