Ga naar inhoud


[Televisie] Groter basispakket voor tv-zenders


Ronsworld

Aanbevolen berichten

Citaat:

AMSTERDAM - Kabelbedrijven en andere aanbieders van televisie moeten straks meer zenders verplicht gaan doorgeven.

 

Minister Marja van Bijsterveldt (CDA) denkt aan een pakket van dertig zenders, heeft zij donderdag gezegd in een toespraak op het Nationaal Omroepcongres in Hilversum.

 

Nu moeten kabelbedrijven minstens vijftien zenders doorgeven. Zeven daarvan zijn wettelijk vastgesteld. Over de overige acht wordt geadviseerd door regionale programmaraden.

 

Digitaal

 

Volgens Van Bijsterveldt is er door de digitalisering ruimte voor een groter verplicht pakket. Dat moet niet alleen gelden voor kabelbedrijven, maar ook voor andere tv-aanbieders als KPN en Canal Digitaal.

 

Bij een pakket van dertig zenders kunnen alle grote publieke en commerciële zenders een plek krijgen. "De meeste kijkers zullen daarmee tevreden zijn", zei Van Bijsterveldt. Advisering door programmaraden is dan misschien overbodig geworden, stelde de minister verder. Volgende maand komt zij met een uitgewerkt plan naar de Tweede Kamer.

 

Bron: Nu.nl

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: DeBeek
Met basis heb je meer dan 250 zenders...

Waarvan een hele hoop FTA en dus ook zonder CD kaartje te ontvangen ?
Da's makkelijk adverteren dan.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: DeBeek
Met basis heb je meer dan 250 zenders...

Waarvan een hele hoop FTA en dus ook zonder CD kaartje te ontvangen ?
Da's makkelijk adverteren dan.


Nee hoor,, want als je een orginele ontvanger van CD hebt,
je weet wel zo'n Philps, dan heb je zonder geaktiveerd kaartje geen beeld, ook niet op FTA en ben je beperkt door hun zenderlijst en max 1000 zenders..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DoeEensGek
Misschien een rare vraag, maar uit hoeveel zenders bestaat het bassispakket van canal digitaal nu? Volgens mij meer als 30. Ook ziggo zit er volgens mij boven. Kpn twijfel ik aan, digitenne bedoel ik dan.


Het basispakket van Ziggo (genaamd "TV Standaard") bestaat uit ca. 60 digitale zenders. Dus ik begrijp eigenlijk ook niet wat het probleem is.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: DeBeek
Met basis heb je meer dan 250 zenders...

Waarvan een hele hoop FTA en dus ook zonder CD kaartje te ontvangen ?
Da's makkelijk adverteren dan.


Nee hoor,, want als je een orginele ontvanger van CD hebt,
je weet wel zo'n Philps, dan heb je zonder geaktiveerd kaartje geen beeld, ook niet op FTA en ben je beperkt door hun zenderlijst en max 1000 zenders..


Tssss.
Dat men een brakke ontvanger door de strot duwt van klanten betekend niet dat je mag zeggen dat FTA zenders in jouw basispakket zitten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo

Tssss.
Dat men een brakke ontvanger door de strot duwt van klanten betekend niet dat je mag zeggen dat FTA zenders in jouw basispakket zitten.


Ik vind het discutabel...

Als Nederland 1 in het digitale kabelpakket ongecodeerd is, telt die dan ook niet mee voor de 30 zenders?

Sowieso vind ik het vreemd dat de overheid zich bemoeit met welke zenders een provider in zijn of haar basispakket moet stoppen. In feite betekent het dat een provider niet kan beslissen om een goedkoper pakket met minder zenders in de markt te zetten.
De overheid beslist dus dat iedere Nederlander minimaal moet betalen voor 30 zenders. Behalve wanneer je genoegen neemt met alleen Ned 1, 2 en 3 via dvb-t. Dat is toch van de zotte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het denk ik op uit zal draaien is dat net als dat de huidige 15 analoge zenders geen vrije keus voor de kabelboer zijn, de 30 digitale basiszenders ook geen vrije keus zijn.

 

Als je dat vertaalt naar Canal Digitaal dan betekent dat een abonnee die zender moet kunnen ontvangen. Of die zender nu FTA is, doorgeprikt wordt, of zelf opgestraald maakt dan niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...