Ga naar inhoud


[Televisie] Groter basispakket voor tv-zenders


Ronsworld

Aanbevolen berichten

Betekent dat dat mevr. B een serie zenders verplicht stelt waardoor het de clubs vermoedelijk meer geld kost waardoor de tarieven omhoog moeten waardoor er meer belasting-geld binnenkomt?

Of zie ik dit helemaal verkeerd en is mevr. B gewoon razendslim op TV-gebied?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: DeBeek
Nee hoor,, want als je een orginele ontvanger van CD hebt,
je weet wel zo'n Philps, dan heb je zonder geaktiveerd kaartje geen beeld, ook niet op FTA en ben je beperkt door hun zenderlijst en max 1000 zenders..

Ja, maar het aantal FTA's hangt niet af van een Philips he.
Ik ontvang met mijn DM vele zenders, geen idee alleen of er FTA's van CD bij zitten, maar CD adverteert wel met zenders die FTA zijn.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Ik zou het liefst mijn eigen zenderpakket samenstellen.
Klik gewoon op website aan welke kanalen ik wil oid.
Moet anno 2011 toch gewoon kunnen en helemaal met pasjes systeem wat elke provider tegenwoordig heeft.


Moet je verhuizen naar Zweden smile
Een aantal tv providers maakt dit mogelijk... Telia doet het met zijn ip-tv. Je hebt een basisaanbod van SVT 1 & 2, Barnkanalen, 24 en TV4 en wat andere commerciele zenders... en dan kan je een keuze abo afsluiten voor een aantal vrij te kiezen zenders uit hun volledige pakket. Ik dacht dat je 3 mogelijkheden had waarbij je dan steeds meer zenders kan kiezen, voor uiteraard een steeds hogere prijs. de mogelijkheid om het totale pakket af te nemen bestaat uiteraard ook... maar die keuzes zijn ontztettend goed. Je kiest dan echt alleen de zenders die je ook wil kunnen zien, en hoeft dus niet meer te gaan betalen voor zenders die je zelf onzinnig vindt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik snap het wel. Ze bieden het nu aan als standaard in het basispakket, maar kunnen zelf toevoegen en schappen naar gelang. Als het in de wet wordt vastgelegd dan moeten ze het aanbieden of ze het nu willen of niet. Nu zijn ze vrij om zelf te kiezen buiten de verplichte zenders dan.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het liefst mijn eigen zenderpakket samenstellen.

Klik gewoon op website aan welke kanalen ik wil oid.

Moet anno 2011 toch gewoon kunnen en helemaal met pasjes systeem wat elke provider tegenwoordig heeft.

Ik zou het liefst mijn eigen zenderpakket samenstellen.

Klik gewoon op website aan welke kanalen ik wil oid.

Moet anno 2011 toch gewoon kunnen en helemaal met pasjes systeem wat elke provider tegenwoordig heeft.

 

Helemaal mee eens Parasol.Je betaald nu voor zenders waar je nooit en te nimmer naar kijkt.Als je die kunt inruilen tegen zenders waar wel je interesse ligt zou dit een hele goede oplossing zijn.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik dus schotel en kijk naar de satelliet. Geen betweterig programmaraadjes en kabelmaatschappij die bepalen wat goed voor mij is. Ik ben zeer blij dat ik weg ben, anders had ik de WDR en inmiddels ook het ZDF moeten missen. In het verleden heeft de rechtsvoorganger van Ziggo ook al de NDR van de kabel laten verdwijnen. Het is wel gek dat die "De Mol"-zenders (RTL en SBS zenders) nooit van de kabel afmoeten. Zij zogenaamd populair.. Hoezo populair. Is alleen maar omdat de PR mensen van deze zendergroepen dat zeggen. Bij RTL4 en SBS6 kan ik mij nog iets voorstellen, maar die bijvoeglijk naamwoorden van de andere zenders van deze mediagroepen niet.

In het "verplichte" basispakket zou volgens mij naast de twee Vlaamse zenders van de VRT ook de drie Duitse zenders (ARD, ZDF en WDR/NDR/SWR) moeten zitten. Voor de oostkant van Nederland is dit hun zender van de buren. Ziggo en UPC zijn Randstedelijk gericht en hebben weinig of geen behoefte aan doorgifte van zenders van de Duitse publieke omroep.

Ben benieuwd of VRT3 vanaf volgend jaar ook te zien is in verplichte kabelpakket wat er nu is voor de Vlaamse Belgische zenders. Trouwens ook of deze op de satelliet komt bij TVV en CDS.

 

Met een schotel hoef ik tenminste niet bang te zijn dat er iemand ARD, ZDF, WDR en NDR er afhaalt. En ik heb nog zoveel en veel meer aan zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk Amager... Ik ben ook erg blij dat ik geen kabel heb... veel goedkoper, omdat ik nu niet hoef te betalen voor de NL commerciele zenders die volgens mij gewoon gratis zouden moeten zijn... Ik heb genoeg aan de Duitse zenders, en de Zweedse, waarvoor ik dan weer wel betaal...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel gek dat die "De Mol"-zenders (RTL en SBS zenders) nooit van de kabel afmoeten.

 

De Mol heeft geen belang meer in RTL, alleen maar een aandeel in SBS.

 

In het "verplichte" basispakket zou volgens mij naast de twee Vlaamse zenders van de VRT ook de drie Duitse zenders (ARD, ZDF en WDR/NDR/SWR) moeten zitten.

 

Die duitse meuk zit in het standaard digitale pakket wat iedereen kan ontvangen.

 

Met een schotel hoef ik tenminste niet bang te zijn dat er iemand ARD, ZDF, WDR en NDR er afhaalt. En ik heb nog zoveel en veel meer aan zenders.

 

Kans bestaat dat ze het gaan coderen. Je blijft het dan wel ontvangen, maar je kunt het niet meer zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren volgens mij was het probleem ontstaan door dat de kabel tv aanbieders het analoge pakket terug brachten naar 15 zenders dus de franse en duitse zender waren verdwenen.

en zo de mensen dus eigelijk digitale kabel tv opdringen om toch naar hun zenders te kunnen kijken maar daar zitten vaak oudere mensen niet op te wachten.

het gaat volgens mij dan ook over het analoge pakket en niet het digitale pakket daar zitten voldoende zenders in.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het probleem niet: Je biedt gewoon 0 analoge zenders aan en de rest alleen digitaal voor elke klant wat het wenst.

Die minister kon me op de kop gaan staan, de DVB-C en DVB-S is private bedrijf, heeft de regering niets over te eisen. DVB-T ligt meen ik wat anders.

Enfin, als iemand tv wil blijven kijken moeten ze er maar wat voor doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geeft ziggo toch wel meer dan 15 zenders in het analoge pakket.

 

heren volgens mij was het probleem ontstaan door dat de kabel tv aanbieders het analoge pakket terug brachten naar 15 zenders dus de franse en duitse zender waren verdwenen.

en zo de mensen dus eigelijk digitale kabel tv opdringen om toch naar hun zenders te kunnen kijken maar daar zitten vaak oudere mensen niet op te wachten.

het gaat volgens mij dan ook over het analoge pakket en niet het digitale pakket daar zitten voldoende zenders in.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:

AMSTERDAM - Kabelbedrijven en andere aanbieders van televisie moeten straks meer zenders verplicht gaan doorgeven.

 

Minister Marja van Bijsterveldt (CDA) denkt aan een pakket van dertig zenders, heeft zij donderdag gezegd in een toespraak op het Nationaal Omroepcongres in Hilversum.

 

Nu moeten kabelbedrijven minstens vijftien zenders doorgeven. Zeven daarvan zijn wettelijk vastgesteld. Over de overige acht wordt geadviseerd door regionale programmaraden.

 

Digitaal

 

Volgens Van Bijsterveldt is er door de digitalisering ruimte voor een groter verplicht pakket. Dat moet niet alleen gelden voor kabelbedrijven, maar ook voor andere tv-aanbieders als KPN en Canal Digitaal.

 

Bij een pakket van dertig zenders kunnen alle grote publieke en commerciële zenders een plek krijgen. "De meeste kijkers zullen daarmee tevreden zijn", zei Van Bijsterveldt. Advisering door programmaraden is dan misschien overbodig geworden, stelde de minister verder. Volgende maand komt zij met een uitgewerkt plan naar de Tweede Kamer.

 

Bron: Nu.nl

 

Het was enkel een nieuwsbericht van waterstofcyanide en dus geen 1:1 omzetting / wijziging.

De wijzigingen werden daar in dat "n u bericht" enkel als gunstigste optie gesuggereerd door ene Marja van Bijsterveldt als lobbyist voor anderen.

 

Wie nu gelijk zal krijgen zal me een worst wezen.

Het is wat de lobbyist aanbeveelt niet om AAN TE ZIEN.

Dus lood om oud ijzer.

ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...