Ga naar inhoud


Tijd voor Aktie !


Eddy VL

Aanbevolen berichten

en ik heb vandaag een reactie terug van de consuwijzer

 

Geachte heer XXX,

 

Hartelijk dank voor uw e-mail van 11 januari 2012. U schrijft dat u een klacht hebt over Canal Digitaal. Deze aanbieder heeft aangekondigd het aantal zenders die u tegelijkertijd kunt bekijken, te gaan beperken tot vier. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.

 

Wat gebeurt er met uw melding?

ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.

 

Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?

Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:

 

In welke sectoren zijn de meeste problemen?

Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?

Waar moet de toezichthouder iets aan doen?

 

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?

Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:

 

een onderzoek doen naar een bedrijf;

bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;

een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;

via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.

ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u uw recht kunt halen. U kunt dan zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen. Het loket ConsuWijzer onderneemt geen actie richting de Tweede Kamer.

 

Ons advies

 

U geeft aan dat Canal Digitaal het aantal zenders dat u tegelijkertijd kunt bekijken, gaat beperken tot vier. Op het moment dat u het abonnement afsloot, gold echter geen limiet op het aantal zenders. U bent het met deze wijziging niet eens.

 

Aanbieders van telefonie, internet en televisie mogen niet zomaar de algemene voorwaarden veranderen, als u al een abonnement hebt. Canal Digitaal moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten. De aanbieder heeft verder nog de volgende verplichtingen:

 

hij moet u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen als de verandering nadelig voor u is;

hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief of e-mail. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.

Is de verandering nadelig voor u? Dan mag u het abonnement zonder bijkomende kosten opzeggen.

 

Wat kunt u doen met een klacht?

 

Werkt Canal Digitaal niet mee? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen? Dan kunt u het volgende doen:

 

1. Schrijf een klachtbrief aan uw aanbieder

Stuur een brief aan uw aanbieder. Schrijf in deze brief de volgende informatie:

 

wat uw klacht is;

hoe u wilt dat uw aanbieder uw probleem oplost;

hoe snel u een reactie van uw aanbieder wilt. Bijvoorbeeld binnen vier weken. Heeft deze aanbieder een klachttermijn in de algemene voorwaarden aangegeven? Dan mag u uw aanbieder aan deze termijn houden.

Welke vervolgstappen u gaat ondernemen als uw aanbieder niet naar tevredenheid reageert (rechter)

Stuur de brief bij voorkeur per aangetekende post op. Dat is niet verplicht. Maar u hebt dan een bewijs dat u de brief hebt gestuurd.

 

 

 

2. Naar de rechter

U kunt naar de rechter gaan met uw klacht. Wij adviseren u dan eerst informatie op te vragen bij een rechtswinkel of bij het Juridisch Loket. Zij geven u advies over uw rechten. Ga voor meer informatie naar www.juridischloket.nl. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u ook contact opnemen met uw verzekeraar.

 

Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze?

Meer informatie vindt u op www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.

 

Welke acties hebben de toezichthouders de afgelopen jaren gedaan?

Wilt u weten welke acties de toezichthouders de afgelopen jaren al hebben gedaan dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer? Op onze website www.consuwijzer.nl vindt u meer informatie.

 

 

 

Vragen ?

Hebt u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100203660. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

ConsuWijzer

(T) 088 - 070 70 70

 

www.consuwijzer.nl

Praktisch advies over uw rechten als consument

 

aangepast door John-Michel
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

De rechter kan je altijd aanspreken.

 

Er hoeft maar één abonnee te zijn die hierover een conflict krijgt met canaldigitaal en een goede rechtsbijstandsverzekering heeft en dan mag de rechter zich er over buigen.

 

Dat de consumentenautoriteit er zich op deze wijze over uitspreekt is al heel wat!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men mag zich toch een en ander afvragen,

volgens mij is dit een onbruikbaar antwoord.

 

Ons advies:

 

U geeft aan dat Canal Digitaal het aantal zenders dat u tegelijkertijd kunt bekijken, gaat beperken tot vier. Op het moment dat u het abonnement afsloot, gold echter geen limiet op het aantal zenders.

 

Een compleet foutieve weergave is van wat er bedoeld wordt door mensen hier op het forum.

(echter daarop baseert het consumenten advies instituut zich en niet op wat in ons forum bedoeld wordt).

 

dus > de vraagstelling is in beginsel fout betreffende de weergave van het probleem

 

En wordt naast het feit dat je één abonnement afsluit voor één paytv kaart waar er bovendien door Canadigitaal nergens aangegeven wordt dat 4 + n daar wel onderdeel van uitmaakt (n= 1 of meer) voorbij gegaan aan wat er in mijn/jouw leveringsvoorwaarden weergegeven is.

 

En ook dat dergelijke helemaal niet mogelijk was, c.q. bedoeld was of is met de gecertificeerde receivers en of CI modules geeft aan dat de vraagstelling en dus het bovenvermelde advies op verkeerde leest geschoeid is.

 

Dat je extra kaarten voor extra receivers kunt aanvragen is duidelijk. (dat heeft namelijk Canaldigitaal wel aan een ieder duidelijk gemaakt)

Dat je een onbedoeld effect 4 + n wilt gebruiken als argument zal niet veel indruk maken op de Rechter.

 

De vraagstelling had moeten zijn: ik kon meer dan 4 * tegelijkertijd een van de vele zenders openen met mijn apparatuur toen ik het kaartje abonneerde en nu beperken ze mij tot maximaal 4 * tegelijkertijd, mag dat zomaar dat men het kaartje nu eenzijdig beperkt?

vraag van de rechter

Hoe wist u dat men meer dan 4 * tegelijkertijd een van de vele zenders kon openen?

antwoord van de aanklager

Dat wist ik niet maar ik ben er middels studie op gekomen, dus dat de status bij aanschaf.

vraag van de rechter

Had Canaldigitaal u dat dan toegezegd of gegarandeerd?

antwoord van de aanklager

Niet met vele woorden en niet in de algemene leveringsvoorwaarden besloten.

vraag van de rechter

U wist dus dat Canaldigitaal dat nooit zo bedoelde zoals u eerder stelde, anders dan de 1 op 1 levering?

antwoord van de aanklager

Niet met vele woorden maar het werd oogluikend toegestaan.

Uitspraak van de rechter

Klacht ongeldig verklaard de aanklager draagt de kosten van....

 

dat stel ik me ervan voor als ik het mijzelf afvraag en invul.

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wist u dat men meer dan 4 * tegelijkertijd een van de vele zenders kon openen?

 

Hier zit je al fout...

 

Maar het zou handig zijn als er dealers zouden zijn die nog folders zouden liggen hebben waarin ze verwijzen naar Smartwi.

Dan gaan ze volgens mij gegarandeerd de boot in.

 

Mogen ook "Gast" dealers zijn, die we niet direct een vraag kunnen stellen of die een vraag kunnen beantwoorden.

;)EddyVlaemynck@skynet.be

 

 

Eddy Vl

aangepast door Eddy VL
Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk vraag antwoord spel

waarom denkt u recht heeft op meer dan 4 zenders?

 

De vertegenwoordiger in sat winkel heeft dat gezegd en aangetoond met xxxx ontvanger

 

bent u op de hoogte gesteld op de leverings veranderingen met recht op weerwoord?

nee

 

is deze maatregel economisch voor cd noodzakelijk ?

 

nee cd kan het op andere manieren ook oplossen.

door die maatregel heb ik en anderen schade.

 

antwoord rechter schade consument is groter dan van

CD ,CD moet maatregel intrekken voor algemeen belang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die smartwii's hoeveel van die client kaarten heeft zo'n setje standaard? Een hoodinterface waar je de kaart indoet en toevallig standaard 3x een client interface?!

3 kaarten zoals je zelf aangeeft.

Dus met 3 twintuners die 2 zenders opnemen en 1 kijken is dat dus 9.

 

Ja, pure theorie maar niet geschoten is altijd mis. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartwi = kan 7 clients aan, en zelfs met 3 kan je gerust 7 kanalen gelijktijdig bekijken/opnemen

 

Eddy Vl

 

lijkt me niet relevant,

1 kaart = 4

en met bijbetaling een tweede en/of derde kaart = 8 / 12

zonder zapsnelheid en twintuner in overweging te hebben genomen

 

die smartwi is overigens wel aangekondigd in menig nieuwsbericht destijds door de CDS handelaren @Eddy VL maar niet onderdeel van CDS levering is

 

de satwinkelier is dus eerst om aan te spreken @pukje die heeft je een kat in de zak verkocht, zonder dat je dat had gecontroleerd in de voorwaarden

 

dus klant en winkelier gaan nu in overleg of men zich verantwoordelijk moet voelen

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

lde satwinkelier is dus eerst om aan te spreken @pukje die heeft je een kat in de zak verkocht, zonder dat je dat had gecontroleerd in de voorwaarden

vertegenwoordiger CD werkt voor CD en namens CD

doet vertegenwoordiger verkeerde uitspraken is dat probleem voor CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

die smartwi is overigens wel aangekondigd in menig nieuwsbericht destijds door de CDS handelaren @Eddy VL maar niet onderdeel van CDS levering is

 

 

Correctie, die Smartwi is op de website van TVV enkele jaren geleden beschreven als mogelijkheid om in huis meerdere receivers van beeld te voorzien. Ze hebben hen dus vernoemd, enkel verkocht niet.

aangepast door vladimirke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...