Ga naar inhoud


VU+Duo gaat niet meer aan uit standby stand


Rasta 87

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De laatste weken weer iets vreemds meegemaakt.

Als de ontvanger meer dan 6-10 uur standby (uit met lampje aan) heeft gestaan en ik wil hem weer aanzetten dan gaat dit niet.

Het klokje loopt wel, lampje van de ab licht op dus dat is het niet.

Alleen een koude start wil hem aanzetten maar ik vind het wel vreemd als er een aantal uren tussen zit hij niet meer aan wil.

 

Ik gebruik Vu=duo met cccam 2.0.11 en het Vti team 4.0 image.

 

Ik zit te denken aan een bug in de image of een reactie van cccam die mijn kaart oververhit en ontvanger blokkeert?

 

Ik weet het dus niet,

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

ik heb precies hetzelfde, heb een VU+ ultimo met VTI 4.0 na periode van standby reageert de box helemaal ergens op. ik moet de ultimo helemaal met schakelaar uitzetten en aanzetten.

 

Misschien is de cccam de veroorzaker. maar hiervan heb ik verschillende versie geprobeerd zonder resultaat...

 

kan ook ergens een log file vinden wat nou de probleem zou kunnen zijn.

zelfde gebeurt ook de Blackhol image.

als iemand een idee heeft graag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

beste wat je kan doen is opnieuw flashen, en dan even geen extra plugins installeren. Dan 1 voor 1 een plugin erbij zetten en kijken wanneer het mis gaat. Mijn Ultimo draait sinds gisteren VTI 4.0, en ik heb tot nog toe nog niet meegemaakt dat de mijne niet uit standby kwam.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zou het ook helpen als ik de ultimo via serial flash of heeft dit geen enkel voordeel in vergelijking met USB flashen..

 

Dat moet niet uitmaken, de bron is hetzelfde, en je flash waar het op moet verandert daar ook niet door. Beide methoden lezen eerst de te flashen blokken in het geheugen, doen dan een erase en schrijven vervolgens de blokken naar flash.

 

In theorie zou het resultaat hetzelfde moeten zijn, alleen zal het flashen via serieel wat meer tijd vergen denk ik.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hem opnieuw flashen vandaag.

Toch heb ik een vermoeden dat cccam er iets mee te maken heeft.

Na de perikelen met canaal digitaal heb ik de 2.3.0 cam erop gezet, deze gaf veel freezes.

Toen een periode gedraaid zonder internetkabel erin en het probleem kwam niet voor.

 

Ik ga hem flashen en minder plugins draaien, ik gebruik alleen de cool tv guide plugin en cccam infocenter.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet meer over mijn vraag maar ja..

Met pli heb ik regelmatig encounter software probleem, als dit blijft probeer dan eens het vti image, daarmee heb ik het groene scherm nooit gehad.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger opnieuw met hetzelfde image geflasht.

Ik heb herstellen via backup NIET gebruikt maar alles opnieuw geconfigureerd.

Alleen cccam info geinstalleerd, een skin en verder niets.

Probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger opnieuw met hetzelfde image geflasht.

Ik heb herstellen via backup NIET gebruikt maar alles opnieuw geconfigureerd.

Alleen cccam info geinstalleerd, een skin en verder niets.

Probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

 

succes ermee,

zoveel inzake die angstige backuppers :D

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...