Ga naar inhoud


Voipcheap CallerID KPN nummer ipv +3185 (VoipCheap DID)


Aanbevolen berichten

Ik heb iets merkwaardigs en mogelijk heeft iemand hier al een oplossing/workaround voor gevonden, vandaar de vraag.

 

Indien ik CallerID wil aanzetten in Voipcheap, dan maakt het niet uit wat ik doe, maar zodra de caller-id aanstaat, krijgt de lijn het Voipcheap DID nummer (dat ik op enig moment gekocht heb op dit account) terwijl ik mijn KPN nummer mee wil geven. Wat ik ook doe, ik krijg het KPN nummer bevestigd per telefoon en daarna laat ie weer het +3185 nummer zien.

 

Heeft iemand hiervoor toevallig een oplossing gevonden of gelezen ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu heb ik JustVoip, maar dat is volgens mij van dezelfde aanbieder. Ik heb ook een 085 DID nummer, maar bij mij wordt wel het juiste lokale nummer meegezonden.

Gebruik je een SIP device? Je moet er op letten dat bij de account instellingen, je het nummer gebruikt en niet de username. In mijn Fritzbox moet ik bijv. "Use Internet telephone number for registration" aanvinken en bij "Internet number" het telefoonnummer zetten dat ik geverifieerd heb.

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste M,

 

hier gaat bij Voipcheap en ook bij Voipbuster mijn lokale nummer mee als Caller ID. En niet mijn 085- nummer.

 

Je moet dit aangeven uit de lijst van nummers.

 

Je wordt dan op betreffende lokale nummer opgebeld en dan krijg je een cijfer code. Die moet je aangeven.

 

En daarna verschijnt je lokale nummer of 06- nummer van andere provider als CallerID.

 

Werkt prima. Je belt via Voipxxxxx en je ontvanger ziet je lokale of je 06- nummer waarop je kunt worden teruggebeld.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste M,

 

hier gaat bij Voipcheap en ook bij Voipbuster mijn lokale nummer mee als Caller ID. En niet mijn 085- nummer.

 

Je moet dit aangeven uit de lijst van nummers.

 

Je wordt dan op betreffende lokale nummer opgebeld en dan krijg je een cijfer code. Die moet je aangeven.

 

En daarna verschijnt je lokale nummer of 06- nummer van andere provider als CallerID.

 

Werkt prima. Je belt via Voipxxxxx en je ontvanger ziet je lokale of je 06- nummer waarop je kunt worden teruggebeld.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Dit klopt inderdaad indien je geen DID van ze gekocht hebt........

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik JustVoip, maar dat is volgens mij van dezelfde aanbieder. Ik heb ook een 085 DID nummer, maar bij mij wordt wel het juiste lokale nummer meegezonden.

Gebruik je een SIP device? Je moet er op letten dat bij de account instellingen, je het nummer gebruikt en niet de username. In mijn Fritzbox moet ik bijv. "Use Internet telephone number for registration" aanvinken en bij "Internet number" het telefoonnummer zetten dat ik geverifieerd heb.

 

Ga dit eens verder uitzoeken. Ik gebruik inderdaad een SPA3000. Indien je een Betamax account hebt, kun je dan een fictief voorbeeld geven van hetgeen je hierboven bedoeld ? Het is niet helemaal duidelijk omdat ik bijv inlog bij betamax met

 

account: efteling1

passw: doornroosje

 

Uit jouw bewoordingen begrijp ik dat ik

 

account: +3185xxxxxxxxx

passw: doornroosje

 

Klopt dat ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klopt inderdaad indien je geen DID van ze gekocht hebt........

 

Beste M,

 

zoals aangegeven heb ik ook op beide registraties ook een 085- nummer.

 

Het is heel eenvoudig:

 

- Log in bij de VoipXXX service

 

- Add your phone number. Je diverse telefoonnummers aangeven.

 

dan naar Account

 

- Personal details

 

Geef het betreffende nummer aan dat je wilt gaan gebruiken als CallerID. Deze aanvinken.

 

Kies dan: Verify selected number.

 

Je wordt dan direct op dat betreffende nummer gebeld en hoor je een cijfercode.

Die moet je dan invullen op de webpagina.

 

En dat is alles.

 

Logisch natuurlijk dan men controleren of het betreffende ook van jou is.

 

Nummers aangeven met +31etc.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga dit eens verder uitzoeken. Ik gebruik inderdaad een SPA3000. Indien je een Betamax account hebt, kun je dan een fictief voorbeeld geven van hetgeen je hierboven bedoeld ? Het is niet helemaal duidelijk omdat ik bijv inlog bij betamax met

 

account: efteling1

passw: doornroosje

 

Uit jouw bewoordingen begrijp ik dat ik

 

account: +3185xxxxxxxxx

passw: doornroosje

 

Klopt dat ?

In mijn Fritzbox ziet dat er anders uit, maar mischien kan het zo inderdaad werken. Maar dan wel je nummer invullen dat je wilt meezenden (niet +3185... maar je eigen netnummer).

 

Op de website van voipcheap staan diverse voorbeelden van configuraties met sip devices. Een SPA 3000 staat er niet bij, wel een SPA 3102.

 

Zoals de anderen hier al aangeven moet je wel je telefoonnummer via voipcheap geverifieerd hebben, maar ik dacht uit je eerste bericht begrepen te hebben dat je dat al gedaan had. Zonder deze verificatie zal voipcheap nooit het eigen vaste nummer meezenden.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Fritzbox ziet dat er anders uit, maar mischien kan het zo inderdaad werken. Maar dan wel je nummer invullen dat je wilt meezenden (niet +3185... maar je eigen netnummer).

 

Op de website van voipcheap staan diverse voorbeelden van configuraties met sip devices. Een SPA 3000 staat er niet bij, wel een SPA 3102.

 

Zoals de anderen hier al aangeven moet je wel je telefoonnummer via voipcheap geverifieerd hebben, maar ik dacht uit je eerste bericht begrepen te hebben dat je dat al gedaan had. Zonder deze verificatie zal voipcheap nooit het eigen vaste nummer meezenden.

 

Misschien begrijp ik het verkeerd.

 

Maar je zend zelf niet de CallerID uit. Dat doet VoipXXX voor je.

 

Je hoeft zelf dus niets in te stellen op een Spa router. Het heeft ook niets met een registratie te maken.

 

Je moet alleen bij de server (website) van VoipXXX melden dat je een eigen CallerID mee wilt sturen met een gesprek. Je blijft daarna ook gewoon bereikbaar op je 085- nummer.

 

Dit staat allemaal los van de instellingen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien begrijp ik het verkeerd.

 

Maar je zend zelf niet de CallerID uit. Dat doet VoipXXX voor je.

 

Je hoeft zelf dus niets in te stellen op een Spa router. Het heeft ook niets met een registratie te maken.

 

Je moet alleen bij de server (website) van VoipXXX melden dat je een eigen CallerID mee wilt sturen met een gesprek. Je blijft daarna ook gewoon bereikbaar op je 085- nummer.

 

Dit staat allemaal los van de instellingen.

Nou, dat gaat niet vanzelf zonder instellingen. Je hebt 1 account met 1 of meerdere nummers (maximaal 5 bij justvoip of voipcheap).

Als je je alleen aanmeld met je account (bijv. "efteling1") dan zendt voipcheap geen nummer mee, of wellicht het 085 nummer.

Als je je aanmeldt met je geverififeerde telefoonnummer, dan zendt voipcheap het nummer mee dat je geverifieerd hebt.

Zo zijn er kennissen van mij die 5 verschillende nummers meezenden met 1 account.

Hoe dat ingesteld moet worden is per SIP device verschillend, maar zo werkt het. Ik verwijs daarvoor naar de pagina met de SIP instellingen uit mijn vorige bericht.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik dat goed gelezen

 

Dus je kan bij voipxxx ook inloggen met je did nummer en het zelfde passwoord als bij

het hoofd account ?

 

Indien ja interessant dan zou je dus meerdere lijnen tegelijk open kunnen zetten waarbij

iedere lijn een eigen ingaand telnr heeft.

 

Het zou mooi zijn als dat klopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik dat goed gelezen

 

Dus je kan bij voipxxx ook inloggen met je did nummer en het zelfde passwoord als bij

het hoofd account ?

 

Indien ja interessant dan zou je dus meerdere lijnen tegelijk open kunnen zetten waarbij

iedere lijn een eigen ingaand telnr heeft.

 

Het zou mooi zijn als dat klopt

Inderdaad, zo gebruik ik al jarenlang 1 account bij justvoip om met 2 (en eerder zelfs 4 nadat ik porteerde vanuit ISDN) nummers uit te kunnen bellen met eigen nummerweergave via justvoip.

Ik gebruik dan 2 justvoip registraties met dezelfde accountnaam maar met 2 verschillende internet telefoonnummers (dus je eigen nummer met kengetal uit je zone). Je kunt zo bij justvoip en de andere zusterbedrijven van Dellmont tot 5 nummers met nummerweergave gebruiken.

Hoe je dat instelt verschilt per SIP device, maar bij mijn Fritzbox geef ik het nummer én het account op (username en password) en je zet een vinkje voor "Use Internet telephone number for registration".

 

Ingaand gebruik ik echter wel budgetphone, want justvoip kan geen oproepen ontvangen op je eigen kengetal, dat kan alleen maar op het 085 nummer.

Als je een andere provider gebruikt voor de ingaande oproepen zoals KPN, Tele2 enz. dan maakt dat verder niks uit (alleen in de beurs :grin: ).

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, zo gebruik ik al jarenlang 1 account bij justvoip om met 2 (en eerder zelfs 4 nadat ik porteerde vanuit ISDN) nummers uit te kunnen bellen met eigen nummerweergave via justvoip.

Ik gebruik dan 2 justvoip registraties met dezelfde accountnaam maar met 2 verschillende internet telefoonnummers (dus je eigen nummer met kengetal uit je zone). Je kunt zo bij justvoip en de andere zusterbedrijven van Dellmont tot 5 nummers met nummerweergave gebruiken.

Hoe je dat instelt verschilt per SIP device, maar bij mijn Fritzbox geef ik het nummer én het account op (username en password) en je zet een vinkje voor "Use Internet telephone number for registration".

 

Ingaand gebruik ik echter wel budgetphone, want justvoip kan geen oproepen ontvangen op je eigen kengetal, dat kan alleen maar op het 085 nummer.

Als je een andere provider gebruikt voor de ingaande oproepen zoals KPN, Tele2 enz. dan maakt dat verder niks uit (alleen in de beurs :grin: ).

 

 

Even een vraag ik heb hier ook voipbuster met een 020 nummer kan je daar ook op gebeld worden via de spa was daar eens nieuwsgierig na

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag ik heb hier ook voipbuster met een 020 nummer kan je daar ook op gebeld worden via de spa was daar eens nieuwsgierig na

Ja, maar helaas niet via voipbuster. Dan moet je het 020 nummer porteren naar een VOIP provider waarna de inkomende oproepen kunnen binnenkomen via de SIP device.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat gaat niet vanzelf zonder instellingen. Je hebt 1 account met 1 of meerdere nummers (maximaal 5 bij justvoip of voipcheap).

Als je je alleen aanmeld met je account (bijv. "efteling1") dan zendt voipcheap geen nummer mee, of wellicht het 085 nummer.

Als je je aanmeldt met je geverififeerde telefoonnummer, dan zendt voipcheap het nummer mee dat je geverifieerd hebt.

Zo zijn er kennissen van mij die 5 verschillende nummers meezenden met 1 account.

Hoe dat ingesteld moet worden is per SIP device verschillend, maar zo werkt het. Ik verwijs daarvoor naar de pagina met de SIP instellingen uit mijn vorige bericht.

vraag aan kowalski: heb ook en fritzbox en het werkt bij mij met 1 nummer instellingen: heb smsdiscount met een 085 numer en heb mijn mobiel nummer verify

dus als ik uitbel laat mobielnummer zien maar hoe kun je nu met 1 account meerdere nummers verify. je kan toch maar 1 nummer aanvinken? die je heb verify

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...