Ga naar inhoud


ontvanger loopt op niet te bepalen tijd vast


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

omdat ik beter kan schrijven,stel ik de vraag voor mijn kameraad.

hij heeft 2 vu+ duo's,de ene werkt goed,en de andere loopt vast.soms na één nacht,soms na 2 dagen.

in alle twee zit de laatste van pli.bij die laatste zou zelfs de opname's durven mislukken.moet wel zeggen,dat er momenteel geen 2 kabels lopen,maar dat is al altijd zo geweest van in het begin.in het begin geen probleem.

zelf durf ik denken aan een voedingsprobleem.als hij "vast" gelopen is,is de enige mogelijkheid de schakelaar uit en aan doen.

zou het probleem zich kunnen verhelpen door hem eens te herflaschen?

wat denken de experts hierover

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

wat je als eerste zou kunnen proberen is de duo's fysiek van plek wisselen om uit te sluiten dat het aan bekabeling ligt. Daarna zou ik de instellingen vergelijken van beiden en vooral ook de geïnstalleerde plugins vergelijken. Opnieuw flashen kan natuurlijk ook, maar is best wel werk. Zeker omdat ik in dit geval niet een backup terug zou zetten om uit te sluiten dat het probleem terug gezet wordt bij het restoren van de backup.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo'n geval altijd herbeginnen zoals wiz schrijft geen backup herstellen

Ze kunnen (de duo's) beide identiek worden ingericht met een absoluut minimum aan plugins en skins... "preferably" met die waarvan je weet dat ze het altijd goed gedaan hebben.

Echter achter elkaar inrichten betekend veel werk plusminus 2 x 20 minuten. (enkel het IP-adres/box en de Hostname/box moeten niet identiek zijn)

 

Overigens zou ik ook wel even naar een eventuele ingebouwde harddisc kijken of die goed aangesloten zijn en of de dipswitches voor de sata150 instelling correct zijn.

 

Dan is meestal de enige externe factor de opstelplaats wegens hitte of instraling van stoorzenders en of beide COAX / Fconnectors netjes zijn aangesloten < daarom het wisselen van plek kan zinvol zijn zoals wiz schrijft.

 

Besef wel, dat als ze per thuisshare middels softcam verbonden zijn daar ook nog fouten in de configuratie kunnen zitten.

 

veel succes

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Identiek inrichten kan makkelijker en sneller door van de goeie een backup te maken en die te flashen op het probleemgevalletje.

Bij de Duo zijn er soms problemen in combinatie met de kernel 3.1.1. Een optie kan ook zijn de Openpli van 28 december 2011 te installeren, dat is de oude kernel en daar waren geen problemen mee. In de nieuwe drivers schijnt een memoryleak te (kunnen) zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wist dat iemand dat ging schrijven... over de backup maken en restoren op box2... omdat het sneller is / zou zijn

maar ik ben het niet met je eens inzake een onbekend probleem (crash door iets) oplossen.

a ) daar er ook een installatie volgorde en herstarten per geinstalleerd plugin / softcam om te implementeren belangrijk kan zijn voor stabiele werking

b ) daar juist meerdere kwesties het 3.1.1 gedrag kan oproepen, bijvoorbeeld het volledig lezen en volledig wegschrijven van de data middels de USB zelve <> ook de USB drivers staan onder verdacht bij 3.1.1

 

er was een Bericht topic op sat4all/ VU+ over de meest stabiele versie van openpli zoals je schrijft ... en dat is ook een oplossing.

 

het is bij de vriend / kamaraad van sattv4iedereen misschien toch wel een verschil harddisc indien die er in zit

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Maar wie garandeert dat door het opnieuw inrichten van 2 duo's ze straks beiden niet problemen gaan geven?

Ik zou zeggen blijf lekker af van degene die goed loopt en probeer eerst een back-up van de goedlopende op het probleem geval te zetten.

Biedt dit geen soelaas dan weet je dat je het b.v. in de hardware verschillen moet gaan zoeken en niet in de geïnstalleerde plugins/extra's/epg etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zou ook even niets doen met die werkende duo. Wat Pedro zegt kan natuurlijk ook, backup maken van de werkende en restoren op de weigerachtige en dan kijken wat hij doet. Wel dan even de netwerk instellingen nalopen en eventueel softcam configuratie goed zetten, anders gaat het zeker niet werken.

 

Ook zou ik even kritisch kijken naar de verschillen in harddisk, er zijn nogal wat problemen bekend met harddisks die variabele snelheden gebruiken. Als je harddisk het ondersteunt zet hem dan op sata 150 mode middels jumpers.

 

succes

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh en toch lijkt me dat een beetje vreemd, dat zou betekenen dat je bang moet zijn om een nieuwe flash uit te voeren.

lijkt me sterk na al die ervaringen...

 

je hebt gelijk inzake; die ene die loopt >moet niet<

maar bang zijn om te flashen is een beetje overdreven.

 

sattv4iedereen wat ga je doen? of heb je al gedaan?

ciao

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb verleden week gekeken,en blijkbaar is er door omstandigheden,waarschijnlijk de lnb positie veranderd,waardoor astra 3,niet goed is,het weer heeft nog niet veel toegelaten deze weer uit te richten,maar dit gaan we eens snel (maar goed) doen,eens de f connectoren veranderen en zoals gezegd,ze van plaats veranderen.de laatste vastloper,was terwijl hij bezig was op de hd.ik durf misschien te denken aan de hd,of dezelfde fout van mijn dm600pvr,de voeding.hou u op de hoogte.

zijn er al onder de vu duo gebruikers bekend die klagen probleem hebben met de voeding?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

neu, eigenlijk niet echt.

enkelen schreven daar iets over {een promille ten opzichte van de dreambox voedingen uit 2007 en later}

 

maar je voeding wordt natuurlijk wel extreem belast door een kortsluiting aan de f-connectoren als je die mantel en kern contacten hebt.

dat soort aansluitfouten moet je eigenlijk onmiddelijk verhelpen,

VANDAAG prima weer daarvoor :D

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ik wist dat iemand dat ging schrijven... over de backup maken en restoren op box2... omdat het sneller is / zou zijn

maar ik ben het niet met je eens inzake een onbekend probleem (crash door iets) oplossen.

a ) daar er ook een installatie volgorde en herstarten per geinstalleerd plugin / softcam om te implementeren belangrijk kan zijn voor stabiele werking

b ) daar juist meerdere kwesties het 3.1.1 gedrag kan oproepen, bijvoorbeeld het volledig lezen en volledig wegschrijven van de data middels de USB zelve <> ook de USB drivers staan onder verdacht bij 3.1.1

 

er was een Bericht topic op sat4all/ VU+ over de meest stabiele versie van openpli zoals je schrijft ... en dat is ook een oplossing.

 

het is bij de vriend / kamaraad van sattv4iedereen misschien toch wel een verschil harddisc indien die er in zit

 

ciao

Ja, ik heb vastlopers sinds ik de USB-SERIAL driver heb geinstalleerd voor mijn USB keyboard.

Wim

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...