Ga naar inhoud


Op afstand afzoeken van een frequentie


pepperop

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de Linux-ontvanger van mijn partner te kunnen aansturen door mijn PC teneinde een handmatige scan te kunnen uitvoeren op een -ontvangbare- satelliet en frequentie met bijbehorende parameters.

 

Voorbeeld ik woon en werk in A en van daaruit wil met mijn Internet PC in plaats B de Linux-ontvanger laten zoeken op satelliet X naar frequentie Y

 

Ik ben benieuwd naar een oplossing of naar een hint waarmee ik een oplossing kan krijgen.

 

vg,

 

Pepperop

Link naar reactie
Delen op andere sites


eender welke enigma2 ontvanger met web interface. Vanop afstand inloggen in de webinterface van de ontvanger, en van daaruit kan je via de web-remote elke toets van de afstandsbediening "indrukken", dus ook het manueel zoeken naar zenders laten opstarten via het enigma menu.

fluitje van een cent.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie, maar ...

het is de bedoeleing dat ik in 1 opdracht een zoek instructie kan geven b.v.

AtlanticBird3, 13563, 27500, V, 2/3

 

Middels de webinterface / remote gaat dit moeizaam met grote kans op fouten.

Het is dus de bedoeling om middels een soort script de zoekroutine op te starten.

 

Ik kijk uit naar nog meer reacties.

 

Vg,

 

Pepperop

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je hier wat aan:

 

http://dream.reichholf.net/wiki/Enigma2:WebInterface#RemoteControl

 

met een (linux)script moet dat wel kunnen lukken denk ik met aardig wat uurtjes rommelen :)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij gelukt middels Dreamset om binnen het huisnetwerk de aangepaste settinglijst te verzenden. Echter ik moet nog de weg vinden welke instellingen ik aan beide kanten moet uitvoeren om vanaf een extern (ip) adres naar de ontvanger te kunnen overzenden.

Ik verwacht daarbij aan portforwarding te moeten doen c.q. Firewall's te moeten wijzigen.

Het is nu nu nog de vraag dus wat de juiste parameters zijn om te kunnen communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...