Ga naar inhoud


Geen opnames na upgrade VU+ Duo


Communicatrice

Aanbevolen berichten

Aangezien ik de laatste tijd constant problemen had met mijn EPG (haalde hij niet binnen, of slechts enkele dagen, of enkele zenders) heb ik afgelopen zondag weer eens een upgrade gedaan op mijn VU+ Duo.

 

Maar dat blijkt van de regen in de drup: Vandaag zag ik dat er sindsdien NIETS meer is opgenomen. Ik kan wel bestanden afspelen, maar als ik op record druk zegt de VU+ dat er geen harde schijf is of dat deze geformatteerd moet worden. Dat laatste is geen optie, want dan ben ik al mijn opnames kwijt.

 

Nu wil ik de oude software terugzetten in de hoop dat ik dan dit probleem niet meer heb, maar kan iemand me vertellen hoe dit werkt? Of waar ik dit eventueel kan downloaden zodat ik het via een usb-stick kan terugzetten?

 

Graag zonder technische termen, ben een simpele gebruiker. THANKS!

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vertel eerst even welke soft(firm)ware jij gebruikt dus de originele VU software of een van de vele images zoals OpenPLI, VTI of BH?

Hierbij is het ook interessant om te weten welke kernel jij gebruikt.

Dit alles kun je opvragen via Menu - Info.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat mijn VU+ op OpenPli draait... Qua kernel... GEEN idee:

Dit is exact wat er onder Informatie staat, hoop dat je er iets aan hebt:

 

Enigma: Mar 21 2012

Laatste upgrade: Mar 21 2012 09:32:23 (Da's dus al iets dat niet klopt, want ik heb afgelopen zondag een upgrade gedaan en toen begonnen de problemen)

 

Gedetecteerde harde schijf:

ATA(WDC WD10EARS-00Y)

(1000.204 GB, 271 GB vrij)

 

Gedetecteerde tuners:

Tuner A: BCM7335 DVB-S2 NIM (Internal)

Tuner B: BCM7335 DVB-S2 NIM (Internal)

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem met de EPG zag ik ook maandag. Deze liep maar tot woensdag en sinds gisteren vanzelf weer goed gekomen. Controleer na een update altijd of je timers (menu - timers) er nog instaan.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik de laatste tijd constant problemen had met mijn EPG (haalde hij niet binnen, of slechts enkele dagen, of enkele zenders) heb ik afgelopen zondag weer eens een upgrade gedaan op mijn VU+ Duo.

 

Maar dat blijkt van de regen in de drup: Vandaag zag ik dat er sindsdien NIETS meer is opgenomen. Ik kan wel bestanden afspelen, maar als ik op record druk zegt de VU+ dat er geen harde schijf is of dat deze geformatteerd moet worden. Dat laatste is geen optie, want dan ben ik al mijn opnames kwijt.

 

Nu wil ik de oude software terugzetten in de hoop dat ik dan dit probleem niet meer heb, maar kan iemand me vertellen hoe dit werkt? Of waar ik dit eventueel kan downloaden zodat ik het via een usb-stick kan terugzetten?

 

Graag zonder technische termen, ben een simpele gebruiker. THANKS!

 

Hoi,

 

De oude software terugzetten, zou ik niet adviseren.

Ik adviseer dan meteen een nieuw image erop te zetten en wel de meest courante. Dat is VTI 4.2.1 van het Vuplus - Support forum.

Daarin besloten zijn de meest recente verbeteringen en vernieuwingen en loopt hier als een trein.

 

Anders dan bij Openpli images downloaden, moet je bij VTI eerst lid worden van het vuplus -support forum om die bestanden te kunnen downloaden.

Dat kan een drempel zijn voor sommigen.

 

Indien je dat echter geen probleem vindt kun je na aanmelding meteen naar de database van het forum en de images daar per receivertype vinden.

 

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

raar dat je wel bestanden kan afspelen, en niet opnemen. Het lijkt erop dat je box het op een andere plek wil wegschrijven als je een opname start. Ik weet zo de menu's van pli niet (meer) uit mijn hoofd, maar je moet vast en zeker ergens kunnen aangeven waar je opnames moeten worden opgeslagen. Klik op menu en dan setup en blader eens door het menu om te kijken of je een optie tegen komt en kijk eens of die plek correct is?

 

Als je op de opname knop drukt, en je bladert naar een directory naar boven kan je zien waar je bestaande opnames staan, ik meen /media/hdd/movie.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar dat je wel bestanden kan afspelen, en niet opnemen. Het lijkt erop dat je box het op een andere plek wil wegschrijven als je een opname start. Ik weet zo de menu's van pli niet (meer) uit mijn hoofd, maar je moet vast en zeker ergens kunnen aangeven waar je opnames moeten worden opgeslagen. Klik op menu en dan setup en blader eens door het menu om te kijken of je een optie tegen komt en kijk eens of die plek correct is?

Als je op de opname knop drukt, en je bladert naar een directory naar boven kan je zien waar je bestaande opnames staan, ik meen /media/hdd/movie.

 

Dat had ik inderdaad ook al gecontroleerd, maar de locatie klopt als een bus. Is zeker raar, wel afspelen, maar de map niet kunnen vinden voor het opnemen.

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

De oude software terugzetten, zou ik niet adviseren.

Ik adviseer dan meteen een nieuw image erop te zetten en wel de meest courante. Dat is VTI 4.2.1 van het Vuplus - Support forum.

Daarin besloten zijn de meest recente verbeteringen en vernieuwingen en loopt hier als een trein.

 

Anders dan bij Openpli images downloaden, moet je bij VTI eerst lid worden van het vuplus -support forum om die bestanden te kunnen downloaden.

Dat kan een drempel zijn voor sommigen.

 

Indien je dat echter geen probleem vindt kun je na aanmelding meteen naar de database van het forum en de images daar per receivertype vinden.

 

ciao

 

Heb vanmiddag al van alles geprobeerd, vóór ik jouw bericht zag, maar niets werkte en alles leek te kloppen. Ook de timers stonden er nog gewoon netjes in. Ik heb de VU+ toen maar ten einde raad naar de 'operatiekamer' van mijn goedwillende verkoper gebracht. Maar ben erg bang dat ik 'm met een lege schijf terugkrijg, want die had het telefonisch o.a. over 'de schijf formatteren', dus houd m'n hart vast. Ik zal jouw tip naar de verkoper doormailen en hoop er het beste van.

 

Houd jullie op de hoogte. Dank allen voor het meedenken!

aangepast door Communicatrice

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem met de EPG zag ik ook maandag. Deze liep maar tot woensdag en sinds gisteren vanzelf weer goed gekomen. Controleer na een update altijd of je timers (menu - timers) er nog instaan.

 

De timers stonden er dus nog gewoon in, maar het EPG-probleem heb ik al wéken, zo niet maanden! Om gek van te worden. Soms kan ik maar een paar uur vooruit en soms lukt het dan later alleen door de EPG er per zender in te laten lopen. Dus elke zender moet dan 10 min. aan staan en dan loopt de EPG van die zender ondertussen binnen.

Maar dat kost een hoop tijd en frustratie, helemaal als je dan ook maar een paar dagen vooruit kijken kan. Is altijd prima geweest, maar sinds enkele maanden gewoonweg zeer grillig!

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar uh,

hij hoeft niets te formateren,

als hij dat wel doet is het een OEN eerste klasse (met permissie dat ik zulke woorden in de pen neem)

 

je kunt een hdd die al prima functioneerde en waar dus opnames op zijn gearchiveerd altijd opnieuw aankoppelen (per devicemanager)

je kunt een hdd die al prima functioneerde en waar dus opnames op zijn gearchiveerd ook altijd uitbouwen of afkoppelen en als het image eenmaal loopt weer aankoppelen.

 

data verlies van film opnames op een ext3 schijf (het file system format van die ingebouwde schijf) is nagenoeg uitgesloten (in dit verband).

 

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

euh, die disk moet gemount zijn geweest anders kan je ook geen opnames afspelen. Dus is er wat anders aan de hand. Het is echter de vraag hoe jouw verkoper dit probleem gaat aanpakken. De makkelijke weg is image flashen formatteren en het werkt weer. De moeilijke weg is eerst kijken wat er nou precies aan de hand is. Eerste methode is het kortste en daar zal het denk ik op uitdraaien.

 

Hopelijk kijkt men eerst of het te fixen is alvorens rigoreus alles te formatteren, maar ik vrees het ergste voor je.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze schijf extern, dus een los kastje via USB aangesloten? In dat geval dient de opnamelocatie niet als /hdd aangegeven te worden. /hdd is dan bijzonder klein om hier wat op te nemen want dit is niet voor opnames bedoeld.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze schijf extern,

Misschien eerst goed lezen?

De TS schrijft in #3 dat er een 1Tb interne WD HDD in gebruik is.

 

Verder begrijp ik jouw opmerking niet betreffende het mounten van een extern schijf op /hdd.

Ik gebruik een externe USB drive van 500Gb en ik heb die gemount op /hdd en daar is niets mis mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden geen al te technische termen gebruiken :grin: .

 

mounten = aankoppelen van een geheugen medium, intern of extern, zoals de harde schijf, usb sticks en dus ook het "flash geheugen" waar dat besturingssysteem in opgeslagen is.

computers hun besturingssysteem koppelen alle apparaten en het geheugen aan opdat de software er mee kan werken

 

Mocht er een rare fout zijn opgetreden door dat "updaten" kan het zijn dat de harde schijf (intern ingebouwd) niet middels de juiste verwijzing is aangekoppeld.

 

Het voert wellicht te ver om jou, communicatrice enkele simpele telnet commando's te laten uitvoeren die tonen "OF" is aangekoppeld en hoe.

- mede omdat je de receiver bij de leverancier hebt staan

- mede omdat je misschien de hulpmiddelen niet hebt en die feedback in telnet niet begrijpt, danwel dat je niet weet hoe die gegevens in een bericht te plakken

Maar dat zou zo'n satelliet winkel personeel wel moeten kunnen.

De snelste methode beschreef wiz ook al, daarmee is de tijdsduur om het software gedeelte van het apparaat te herstellen het korste.

Dus evident ook de winst voor zo'n winkel.

 

Dat terzijde.

 

Indien je nu wel enkele technische kneepjes aanleert en die kunt hanteren behalve puur die afstandbediening van het receivertje te bedienen zou je in staat zijn dat allemaal zelf te doen en dus ook eventueel het herstellen.

En dat doen ook nagenoeg alle leden van dit forum omdat ze daarmee niet overgeleverd zijn aan de winkelier die je een vette rekening presenteert.

hetgeen ik overigens niet zou betalen, daar die leverancier het Openpli erop geinstalleerd heeft en ook daar garant voor moet staan.

 

ben benieuwd hoe het opgelost is...!

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden geen al te technische termen gebruiken :grin: .

Tonski, om geen al te technische termen te gebruiken was een verzoek van de TS.

Mijn reactie betrof echter het bericht van Edgario en daar is naar mijn mening deze beperking niet van toepassing. :P

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...