Ga naar inhoud


VLC op linux


FalconerThe

Aanbevolen berichten


Ik heb het wel voor elkaar gekregen, zelfs zo dat ik vanuit VLC met een lagere bandbreedte kan herstreamen.

Maar wat Tonski al aangeeft: zelf compilen, dependencies bewust loslaten en uit alternatieve repositories je code halen. Als je begrijpt wat ik hier zeg, moet het je ook lukken om zelf de VLC-binary te maken :) Succes!

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik draai met ubuntu precise, en dat is geen enkel probleem om hd content te streamen naar mijn pc met vlc. Ik heb niets aan de vlc binary gedaan, gewoon uit de ubuntu repository gevist.

Vanuit de classic webinterface download ik een bouquet als een playlist en dat werkt echt super. Vroeger gebruikte ik dreamstream, maar daar blijkt al een tijd niets meer aan gedaan te worden en dat gaf wat problemen om op moderne linux versies te draaien.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik draai met ubuntu precise, en dat is geen enkel probleem om hd content te streamen naar mijn pc met vlc. Ik heb niets aan de vlc binary gedaan, gewoon uit de ubuntu repository gevist.

Vanuit de classic webinterface download ik een bouquet als een playlist en dat werkt echt super. Vroeger gebruikte ik dreamstream, maar daar blijkt al een tijd niets meer aan gedaan te worden en dat gaf wat problemen om op moderne linux versies te draaien.

 

Kan je me iets meer info geven over dat laden van een bouquet als playlist. Wist niet dat dat kon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat zit in de classic interface. Je kan dan links een heel bouquet downloaden als playlist en zo van kanaal naar kanaal springen. Voor zover ik heb kunnen zien zit dat (nog) niet in de open webinterface, vandaar dat ik nog op de classic zit

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nee, ik bedoel dat ik een vanilla ubuntu 12.04 gebruik, weliswaar met een classic interface omdat dat unity niet fijn werkt. In de repositories van Ubuntu zit ook vlc, en die heb ik geinstalleerd. Verder niets bijzonders gedaan, en dat werkt prima.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb ook vlc op pli geprobeerd,en kreeg gratis een craschlog :( .

ik zou graag schlager tv streamen voor mijn ouders,en indien mogelijk opnemen op de schijf die in de duo zit.

werkt dat?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...