Ga naar inhoud


vti 4.24 loopt vast bij installeren cccam


lindberg

Aanbevolen berichten

Hi folks,

na alle ellende met de pas aangekochte vu+duo ben ik maar eens overgestapt naar het Vti image...mooi maar wanneer ik een softcam(cccam) installeer uit de lijst plugins zegt het maschien eerst dat er geen softcam aanwezig is en vervolgens loopt ie vast en start daarna ook niet meer op.......Iemand ??

 

Grtz.

Lindie

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lindie, het is nu geloof ik de 3e topic die je over ditzelfde onderwerp start en dat komt de leesbaarheid niet ten goede.

In feite gaat het in alle 3 de topics over hetzelfde probleem.

Verder negeer je eigenlijk de gestelde vragen om de installatie stappen te noteren en hier te plaatsen.

Wederom schrijf je dat je iets hebt geïnstalleerd en dat het niet werkt.

 

Waarom geef je n u geen antwoord op de vraag, welke stappen heb je uitgevoerd om VTi te installeren, hoe en welke versie CCCAM heb je gedownload en geïnstalleerd en wat heb je daarna gedaan om de geïnstalleerde CCCAM te activeren?

Wellicht heb je alles perfect uitgevoerd en is het apparaat stuk maar op deze wijze kunnen we je echt niet helpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen,

 

sorry als ik (onbedoeld) onduidelijk ben,dat was zeker niet de bedoeling maar bekijk het alsjeblief ook van mijn kant,ik doe een mijns inziens hele normale installatie en krijg problemen die niemand kent of ook maar ooit heeft gehad.ik ben me er niet van bewust niet op vragen geantwoord te hebben.

de versie van Vti is "vti-image-bm750-20121007123916_vti_4-2-3_usb.zip".deze file staat uitgepakt op een geformateerde usb stick met de juiste mappenstructuur ,vervolgens heb ik de receiver uitgezet usb stick erin en weer aangezet,na en tijdje komt de dame met de mooie ogen in beeld waarna de installatie wizard gekozen kan worden wat ik ook deed.dan na alle stappen doorlopen te hebben en erachter gekomen dat de betaal zenders het niet doen met de boodschap onder in beeld dat er geen softcam voorhanden is,naar de download sectie gegaan en cccam 2.3.0 gekozen,gedownload vervolgens uitgevoerd(execute) en de melding gekregen dat het proces finisched is.wanneer ik dan terug ga naar een betaalzender staat er weer de melding dat er geen softcam is ( de precieze syntax weet ik ff niet meer ) en vervolgens verschijnt linksboven in beeld de zelfde melding die er ook tijdens opstart staat uuuhh loading components o.i.d. en vervolgens doet ie niets meer.ook na uitzetten en weer aanzetten blijft ie hangen op de zelfde boodschap.

 

dan bij het openvix platform gaat het tijdens de installatie wizard al helemaal mis,oh ja ook hier heb ik de uitgepakte files in de juiste mappen structuur op een fat32 geformateerde usb stick gezet,stick in de receiver aan de voorkant en uit en aanzetten en de wizard proberen te vermaken

bij zowat elke instelling komt er een screen dat een beetje lijkt op een "bluescreen"wat je krijgt wanneer bijv je harde schijf van je pc rip is,met de melding dat de software errors vertoond en de doos herstart moet worden.dit was zo ergelijk dat ik ermee gestopt ben en openpli er weer op heb gezet.dit platform werkt overigens prima op dat ene hardnekkige zap probleem na.

 

nogmaals excuses als e.e.a onduidelijk was ik heb het zo uitgebreid mogelijk proberen te beschrijven.

en natuurlijk bedankt voor de geboden hulp !

 

Grtz,

Lindie

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus ik begrijp dat jij nu de VTi image geïnstalleerd hebt.

Volgens mij heb je niet de meest recente versie want dit is vti-image-bm750-20121101151510_vti_4-2-4_usb.zip maar dat zal het probleem niet zijn.

 

In feite vertel jij dat de Softcam CCCAM niet functioneert.

Wil jij even de volgende stappen doorlopen en de uitkomst hier doorgeven:

 

Ga naar Menu - VTI - VTI Panel - VTI Cam Center

Als het goed is staat boven in het kader een groen vinkje bij CCCAM 2.3.0

Zo niet, druk dan op de groene toets (Start CAM) en wacht even totdat er een melding komt.

 

Laat de uitkomst maar horen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,nee het vti image reageerde nergens meer op vandaar dat ik openpli er weer op heb gezet zoals beschreven in mijn vorige bericht,maar ik wil het graag nog eens proberen en de stappen uitvoeren en beschrijven,geen enkel probleem .de bootloader heb ik van de openpli.org site gehaald en is degene die nodig is/was om openpli 3.0 te intalleren.

I'll keep you posted.

 

Grtz,

Lindie.

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

live long and prosper !

 

een dooddoener

als je echt wilt weten hoe met een enigma2 receiver moet/ kan omgaan.

je wisselt niet van uur op uur van een alternatief image op een ander...

je leest, je test en bij die paar weinige fouten kijk je eerst naar "jouzelf" en wat je fout gedaan hebt.

 

niet willekeurig (zonder ervaring te hebben opgedaan) andere images flashen.

tuurlijk mag dat ook maar je leert er geen sikkepit van.

 

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja een beetje gemakkelijke reactie als je het mij vraagt,ik bedoel het is ondertussen toch wel duidelijk dat mijn ontvanger bij een normale installatie niet naar behoren werkt,terwijl ie dat toch echt zou moeten doen.en jij weet kennelijk ook niet wat de oplossing is voor het probleem met het beestje. go figure.

 

grtz

Lindie

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lindie,

 

Ik begrijp Tonski zijn reactie wel.

Jij bent nog sneller dan het licht want voordat wij op een reactie / vraag / opmerking van jouw hebben kunnen reageren heb jij alweer andere wijzigingen aangebracht en vooral niet datgene gedaan wat we hebben gevaagd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik snap best dat je gek wordt van dit probleem, maar om nou lukraak image na image te flashen dat zal je niet dichterbij de oplossing brengen. Pak een image van je keuze, installeer die, en ga dan eens kijken wat er nou precies mis gaat.

 

Eerst heb je geen signaal op je B tuner, en nu je een ander exemplaar hebt loopt deze vast als je een softcam installeert?

 

Pak het nou eens een beetje methodisch aan zodat mensen je hier willen en kunnen helpen.

 

Dus image flashen (of het nou vix / vti / pli of blackhole is is niet interessant), en dan eerst je tuners configureren en dan een full satellite scan doen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je kanaallijst klopt met je antenne setup. Check of je beeld hebt met een fta kanaal en start dan een opname van een fta kanaal en zap naar een ander kanaal liefst op een andere transponder en kijk of dat goed gaat.

 

Daarna een softcam installeren en zelfde test doen (dus canal digitaal kanaal opnemen en switchen naar een ander kanaal op andere transponder). Loop je dan ergens vast, dan kan je opsommen wat je gedaan hebt en waar het stukloopt.

 

succes

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lindie,

 

Bedankt voor jouw PB maar om de zaak straight en duidelijk te houden stel ik voor om bij reacties die betrekking hebben op onderdelen uit dit topic de communicatie uitsluitend via dit topic te voeren en niet via een PB.

Jij mag me best iets via PB vragen maar dan alleen als dit niet binnen een lopende thread past of niet is toegestaan of anderzijds onhandig om dit via een thread te laten lopen..

Het is bijzonder lastig om één deel van de communicatie via een PB en een ander deel via dit topic te voeren want er ontstaan dan gaten in dit topic waar de mede forumleden niets meer van begrijpen.

 

"...ik begrijp echt niet hoe je kunt schrijven dat ik dingen uitvoer zonder te vetrellen wat ik doe..."

 

Om nu alvast antwoord te geven op jouw in de PB gemaakte bovenstaande opmerking.

Ik zei niet dat je niet vertelde wat je deed maar dat je niet die dingen uitvoerde die door ons (forumleden) of mij werden gevraagd.

 

Ikzelf stop er nu mee met dit onderwerp tenzij je nu eindelijk een gestructureerde probleemanalyse neerzet waaruit de forumleden wijs kunnen worden.

Jij schrijft zelf in jouw PB dat je uit de automatisering komt en dan lijkt mij dit voor jouw geen onbekend fenomeen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me een goed plan ,ik heb nu de stappenvolgorde van Jurgen uitgevoerd en loop al tegen het feit aan dat bij mij in het menu-vti-vti panel-vti cam center niets staat,dus ook geen cccam die ik kan aanvinken.

normaal zou ik er nu een downloaden en installeren maar ik wacht ..op instructies ok?

 

lindie

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lindie,

 

Bedankt voor jouw PB maar om de zaak straight en duidelijk te houden stel ik voor om bij reacties die betrekking hebben op onderdelen uit dit topic de communicatie uitsluitend via dit topic te voeren en niet via een PB.

Jij mag me best iets via PB vragen maar dan alleen als dit niet binnen een lopende thread past of niet is toegestaan of anderzijds onhandig om dit via een thread te laten lopen..

Het is bijzonder lastig om één deel van de communicatie via een PB en een ander deel via dit topic te voeren want er ontstaan dan gaten in dit topic waar de mede forumleden niets meer van begrijpen.

 

"...ik begrijp echt niet hoe je kunt schrijven dat ik dingen uitvoer zonder te vetrellen wat ik doe..."

 

Om nu alvast antwoord te geven op jouw in de PB gemaakte bovenstaande opmerking.

Ik zei niet dat je niet vertelde wat je deed maar dat je niet die dingen uitvoerde die door ons (forumleden) of mij werden gevraagd.

 

Ikzelf stop er nu mee met dit onderwerp tenzij je nu eindelijk een gestructureerde probleemanalyse neerzet waaruit de forumleden wijs kunnen worden.

Jij schrijft zelf in jouw PB dat je uit de automatisering komt en dan lijkt mij dit voor jouw geen onbekend fenomeen.

 

nou jammer,kennelijk spreken we een andere taal.

laten we dit item dan maar sluiten de ontvanger gaat terug,helaas.

bedankt voor de hulp.

 

nou wat ik misschien nog even kan zeggen , de cam downloaden en activeren was achteraf geen probleem ( de vrouw zit hier ongeduldig te wachten en ik moest wat doen ) de cam meld zich nu bij elke zenderwissel onder in beeld,echter de betaalzenders deden het maar even en zijn nu op zwart ...helaas.

 

lindie

aangepast door lindberg

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

in vti cam center blauwe toets drukken (manage cams) dan moet je als het goed is een overzicht krijgen van de cams die in de vti feed zitten. Kies je gewenste, en dan ok en dan wordt de cam gedownload. Daarna is hij te selecteren uit het vti menu. Op groen meen ik klikken en dan zal hij gestart worden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...