Ga naar inhoud


Ervaring met Vu+ Solo 2


jbbrans

Aanbevolen berichten

Zo maar wat suggesties

 

Mediaportaal:

http://www.sat4all.com/forums/topic/333036-gevonden-ergens-op-een-site-tsmedia-voor-oe20-enopenpli-30/

 

Series wissen na 2 weken: opnamepad voor series naar de trashcan zetten en de trashcan instellen op wissen na 2 weken

 

Autobackup plugin en daarin autoinstall aanvinken, kun je usb stick voor gebruiken, zet na schone flasch automatisch je instellingen/timers/settings enz. terug en installeerd de plugins die je geinstalleerd had van de feed ook opnieuw vanaf de feed weer terug.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


dju  metoo typt sneller als ik

 

misschien nog ter aanvulling, je kan ook de plugin <backup suite by pedro newbie> gebruiken.

verschil met autobackup is dat je met deze een volledige 1:1 nfi backup maakt (dus alle plugins)

 

er zit ook een handige functie in <software beheer> namelijk <backup uw instellingen> dit is handig

als je met de instellingen aan het spelen bent en je ziet het niet meer zitten kan steeds teruggaan naar

de oorspronkelijke instellingen.

 

voor opnames eens kijken naar <autotimer> ik denk dat bijna iedereen deze gebruikt. je zal versteld staan

wat dat ding kan.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timdeh,

de solo2 aan een LAN cat5 kabel levert 40~45 MByte/sec

aan de Wlan is een en ander afhankelijk van de situatie en WLAN usb stick (eventueel een 50cm verlengkabel nemen)

per WLAN deed de solo2 25~30 MByte/sec  bij kopieren en verplaatsen naar de pC

 

doe langzaam aan en lees eerst over de diverse plugins

er zijn er heel veel...

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Logitech Harmony is in principe overbodig, ware het niet dat ik nog een simpele DVD speler aangesloten heb op de Onkyo.

Als je een USB DVD-speler aansluit (wel een Digistor nemen of eentje met losse voeding) kan die ook door het raam. Je Solo2 is aan de ene kant geen perfecte DVD-speler, net zoals het geen perfecte mediaspeler is, aan de andere voldoet hij ruimschoots aan mijn wensen. En als je de mediaspeler van de Solo2 adequaat vindt, dan ben je waarschijnlijk ook tevreden hoe hij DVD'tjes afspeelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren, dankzij het vakantiegeld, eindelijk de DM7000 en de reeds afstervende Popcorn Hoir A110 (optische uitgang dood) kunnen vervangen door een VU+ Solo2 en met nog maar 14 uur in huis ben ik zeer tevreden. Bij thuiskomst (opgepikt vanuit het werk) even moeten wachten tot ik kon spelen (eten), maar binnen 1 uur was ie ingebouwd, voorzien van OpenPli (stond ook op de droomdoos) en ik door had hoe ik de tuners moest configureren om op B de rotor te kunnen gebruiken. A is nog doorgelust, maar er ligt nog een extra kabel van de 2e LNB. Wordt wel weer uitzoeken hoe ik dat in tuner A of B moet instellen, dat de 1 een rotor heeft en de 2e de LNB op dezelfde sat gericht heeft.

 

De CCcam config van de droomdoos stond er als eerste op en vanochtend is ook oscam over gezet. Ik merk alleen dat ik de kaart updates niet doorkrijg via oscam. (deed ie ook al niet op de DB) Verder nog uitzoeken hoe ik voor deze proc een oscam zelf compileer, waarom de updates niet door komen en hoe ik de power knop voor de tv configureer op de afstandsbediening. (scheelt weer een afstandsbediening, is m'n vrouw ook weer blij ;) )

 

Als vervanging van de Popcorn Hour is ie ook goed gekeurd, weer geluid via de digitale uitgang (dus ook weer AC3 e.d.) en de serie die ik nu aan het kijken ben doet het.

 

Al met al ben ik uitermate tevreden met de vervanging, ook al moet ik de kast voor de HT spullen gaan herinrichten. (HDMI kabel is te kort voor de plek waar de dreambox stond)

Ruconnect hdmi kabel (bij mij ligt 8 meter) heb er veel getest met verschillende lengtes.

Oscam is niet makkelijk maar wel de beste oplossing via dvbapi puur met je kaartje van knaldigital

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand al geprobeerd deze Solo2 uit te breiden met (indien mogelijk twee) USB DVB-C tuners?

 

Zo ja, wat zijn de ervaringen m.b.t. stabiliteit en zapsnelheid?

Werkt hier prima met Sundtek DVB-C en Wifi USB van Vu+.

Omgeruild DM8000 na Vu+ Solo2 en nog geen seconde spijt gehad. Nu wachten op Duo2

aangepast door stanz

Vu+ DUO 4K OpenPli 7.x

DM900 4K DreamElite 6.x

SF8008 OpenPli 7.x

Wie scheep gaat, moet varen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruconnect hdmi kabel (bij mij ligt 8 meter) heb er veel getest met verschillende lengtes.

Oscam is niet makkelijk maar wel de beste oplossing via dvbapi puur met je kaartje van knaldigital

ciao

Bedankt voor de tip, maar op deze plek staat ie ook netjes en zo niet, ik heb genoeg ruimte in de andere kabels om een leuke plek te vinden. (en anders gaat DAT,DCC en MD maar aan de kant ;) )

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom nu mijn eerste probleem tegen. Ik heb vanmorgen een software update (41 pakketten) binnengehaald. Nu kan ik bij handmatig zender zoeken de frequentie en de symbolrate niet meer aanpassen via de AB.

 

Ik weet niet of deze software update er mee te maken heeft, maar vermoed van wel. Of is er wat anders aan de hand?

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm 41 pakketten?

 

De laatste Image 5.1.0 is van 16-02-2013, als je daarna nog geen update hebt uitgevoerd dan worden er op dit moment, dus vandaag, totaal 21 pakketten aangeboden, dus hoe zo 41 pakketten?

 

Maar ik kan na de laatste update van vandaag de frequentie en symbol rate gewoon via de AB wijzigen.

 

Misschien de image 5.1.0 van 16-02-2013 eens opnieuw installeren en dan daarna nog eens de dagelijkse updates tot nu toe downloaden en installeren, wellicht is het probleem dan verdwenen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Hier ben ik helaas niet handig in.

Ik kijk bijna elke dag als hij opgestart is via menu / instellingen / software update. En zeker 3 of 4 keer per week staat daar dat er een update is en in het schermpje zie ik dan het aantal pakketten staan. Meestal 21, soms maar 1, maar ik had nu 2 dagen niet gekeken. Zodoende waren het er schijnbaar meer.

 

Hoe kun je dan zo'n image terugzetten? Ik kan niets via het menu vinden. Alleen via extensies / Softwarebeheer / Geavanceerde opties / Geavanceerd herstellen vind ik 5 bestanden. Die worden ogenschijnlijk niet hersteld als ik op de groene knop druk en dan via Ja op de OK knop.

 

Laat anders maar hoor. De tuner werkt verder prima en wie weet verdwijnt dit probleempje weer net zo snel als hij gekomen is. :/

 

Bedankt zover.

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt een VTi Image backup allen terugzetten als jij die ook via het VTi Panel met de VTi Backup Manager een (recentelijke) Image Backup hebt gemaakt.

Dus stel jij hebt vlak voordat jij de 41 pakketten hebt ge-updated een VTI Image Backup gemaakt, zoals het eigenlijk ook behoort, dan kun jij deze VTi Image Backup via het VTi Panel weer terugzetten en dan heb je de situatie van voor de update weer terug en zal het probleem ook weer verdwenen zijn.

 

Ik bedoelde overigens met de Image terugzetten het opnieuw installeren van de VTI 5.1.0 Image maar dan moet je ook alles weer opnieuw installeren / configureren zoals de CCCAM, overige Plug-in's en zenderlijst maar daarvoor staat in dit forum  bovenaan een To-Do.

In dit geval ben alle eventuele probleemveroorzaker kwijt.

 

Overigens zou ik sowieso willen adviseren om af en toe een VTI Image backup te maken, kun je nauwelijks voor onverwachte problemen komen te staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alphons Verbiest heeft ons niet duidelijk verteld welk image hij op de VU+ SOLO2 heeft

maar numerieke invoer, is een probleempje dat weldra gecorrigeerd zal worden in het image...

(ik laat ook even open welk image :grin:  hij gebruikt - want ik herken het door elders te lezen)

daar het aan Alphons is dat te klaren.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

Dat "weldra gecorrigeerd" klinkt me als muziek in de oren. Maar verder ben ik met een tuner als deze een hopeloze nul.

Als jij (of iemand anders) me kan laten weten waar ik kan vinden waar ik kan zien welke image ik heb, laat ik het morgen weten (of straks, als mijn vrouw bij de reclame even niet oplet). :P

 

Overigens: die numerieke invoer bij het aanpassen van de Symbolrate en de frequentie werkte een dag geleden nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Ik heb OpenPli. Ik had natuurlijk daar ook al gekeken, maar ik zag op die pagina nergens het woord "Image" staan. Dit toont waarschijnlijk overduidelijk mijn onkunde aan. Op dit gebied dan. :(

Ik schrijf hier gewoon even op wat er op die pagina staat.

 

Enigma: 2013-05-25

Laatste upgrade:2013-05-27 12:04:24

 

 

Gedetecteerde tuners:

 

Tuner A: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)

Tuner B: BCM7356 DVB-S2 NIM (internal) (DVB-S2)

 

 

Gedetecteerde harde schijf:

 

ATA (WDC WD5000LPVT-0)

(500.107 GB, 453 GB vrij)

 

Groet, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...