Ga naar inhoud


Ervaring met Vu+ Solo 2


jbbrans

Aanbevolen berichten


De bediening is in principe gelijk, de AB's echter niet. De AB van de Ultimo heeft kleine knopjes die moeilijker te bedienen zijn. De AB van de Ultimo heeft een toetsenbord aan de achterzijde die wel soms z'n voordelen heeft t.o.v. een normale AB. Beide ontvangers heb ik bediend met een Harmony One en de AB's zijn uitwisselbaar dus bij mij speelt dit punt niet zo.

De snelheid van de Solo2 is zeker een voordeel bij b.v. HbbTV, tevens start de Solo2 veel sneller op.

Het grote display en de 3 verwisselbare tuners zijn weer een voordeel van de Ultimo.

Wat betreft de beeldkwaliteit ben ik met beide ontvangers zeer tevreden, mij is onderling verschil nog niet opgevallen.

Beide zijn prima ontvangers dus het is aan jou welke items jij belangrijk vindt in je keuze. Ik kan nog eens wisselen tussen Duo, Ultimo en Solo2 en gebruik de Solo2 nu in de huiskamer, maar mis het grote display van de Ultimo toch een beetje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carlo666, die afstandbediening van de Ultimo is inderdaad gewenning, maar je hebt deels gelijk het te typeren als een ergonomisch onding.

Echter de afstandbediening is uitwisselbaar voor een paar euro, vergeet dat niet.

het keypad / toetsenbord aan de rugzijde is een ontwikkelaars droom die kompleet de plank misslaat (zijn we het ook over eens)

 

de receiver is echter een heel stabiele (k)gast.

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als niet VU gebruiker ben ik benieuwd naar het beeld scalen bij 4:3 en 16:9, gaat dit vlekkeloos? De ET9500 heeft nl problemen met scalen op Auto tijdens de reclames raakt ie een beetje van slag dan rekt het beeld soms 2x uit. Voor de rest vind ik het een mooie ontvanger, en ja die snelheid is leuk maar ja hoe vaak start je nu opnieuw op, als mijn ontvanger in standby staat heb ik gelijk beeld als ie vanuit standby komt en het zappen gaat ook knap snel. ;) .

 

Die "auto" stand is een ET feature die hebben andere boxen (nog?) niet, die kunnen dat probleem dus niet hebben, 'auto' stand even vergeten en gewoon instellen 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

de ene vindt die beter

de andere vindt deze beter

wat wil je ? persoonlijke meningen of test je het gewoon zelf

 

(test dan wel ook echt een weekje of drie vier)

ciao

Maar het isdus niet zo dat in de één iets essentieels ontbreekt tov de ander? Biedt de openPLI ook alles wat ik nodig heb? Of is deze nog niet genoeg doorontwikkeld?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...