Ga naar inhoud


Ervaring met Vu+ Solo 2


jbbrans

Aanbevolen berichten

er zijn veel teveel discussies over welke je moet nemen

er is maar een oplossing je neemt er gewoon een

 

weten wij wat je nodig hebt?

 

dit heeft dus ook niets met de ervaringen met een solo2 te maken maar is een algemene vraag inzake iets anders

aangepast door Tonskidutch

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessant (en groot) onderwerp. Zeker nu ik mijn zinnen gezet heb op een Solo2. (en dus even door spaar na het overstappen naar het idee voor de aanschaf van een Solo2 ipv een SAB) Nu heb ik enkele kleine vragen. (Hopelijk geen dubbele, ik heb de 13 pagina's van dit topic nog niet allemaal doorgespit)

 

- Hoe zijn de ervaringen met OpenPli?

   Ik heb nu een DM7000 en daar ben ik uitermate tevreden met OpenPli, dus ik ben benieuwd naar specifieke Solo2 issues, als die er zijn.

- Hoe gaat het opnemen naar een netwerk disk?

- Heeft iemand de settings van z'n oude OpenPli box over weten te zetten naar de nieuwe? (vooral de zenderlijst)

 

Alvast bedankt voor de aandacht.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen OpenPLi en Vu+ loopt het niet helemaal soepel, er wordt niet met elkaar gesproken hoe technische problemen op te lossen, maar met het vingertje gewezen naar de ander. OpenPLi op de Solo2 werkt al prima, maar er zijn nog een aantal probleempjes die niet opgelost raken zolang er met het vingertje gewezen wordt. Ik raad daarom ViX aan voor de Solo2, maar OpenPLi kan ook.

 

Opnemen naar een netwerkschijf kan prima, gewoon de opnamelocatie aanpassen, klaar.

 

Instellingen van de DM7000 overzetten lijkt me niet mogelijk: De software is te ver geëvolueerd. Het Enigma2 op de Solo2 snapt niets meer van de instellingen die Enigma1 op de DM7000 gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

 

Ik heb sinds vanmiddag de VU+ Solo2. In de satellietwinkel heeft men de boel geinstalleerd met de nieuwste (PLi) software en uiteindelijk de HD Fastscanlijst van CanalDigitaal er op gezet.

Thuis heb ik zelf de FTA zenders van de 23,5 - 19,2 - 28,2 en 13 Oost er op gezet.

 

Nu heb ik 2 vragen waar ik na het doorlopen van alle instellingen niet uit kom.

 

1): Kun je hier geen favorieten maken? Ik ben gewend om die te maken (b.v. een groep HD / Sport / Nieuws / Muziek). Ik heb geen idee waar ik die instelling kan vinden.

2): Nadat ik die 4 posities had binnengehaald stonden alle radiozenders in het TV zender gedeelte.

 

Van TV en Radio was verder de fastscanlijst onaangetast gebleven. Die zit er dus nog gewoon in.

 

Doe ik iets fout? Kan zijn hoor. Ik heb altijd een Topfield of een Rebox gehad. Maar zo een met apps e.d. die je kunt downloaden is helemaal nieuw voor me.

Alhoewel ik al wel de apps van Buienradar en Schoutcast heb gedownload. :)    Ging goed en werkt goed.

 

Alvast bedankt, Alfons

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma dreamboxedit kan je je zenderlijst bewerken

 

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/318194-nieuw-dreamboxedit-5000/page-3

 

 

Daar is de laatste versie te downloaden

 

Ook kan je op dit forum een volledige zenderlijst downloaden en bewerken en inladen met dreamboxedit

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1): Kun je hier geen favorieten maken? Ik ben gewend om die te maken (b.v. een groep HD / Sport / Nieuws / Muziek). Ik heb geen idee waar ik die instelling kan vinden.

Uiteraard kun je favorieten maken.
  • Druk op Channel + om de zenderlijst op het beeld te krijgen
  • Druk op Blauw voor Favorieten
  • Druk op menu
  • Kies "Boeket toevoegen"
  • Vul de naam van het boeket in
  • Ga in de zenderlijst een zender die je aan je boeket wilt toevoegen
  • Druk op menu en kies "Zender toevoegen aan boeket"
  • Kies het boeket dat je net aangemaakt hebt
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook sinds kort een Vu+ Solo2. Het is mijn eerste sat ontvanger maar ik ben meteen heel erg tevreden met het apparaat. Hij is lekker snel en heeft erg veel mogelijkheden. Heb er een SSD ingestopt die ik gebruik voor opnames, werkt prima vooralsnog. Ik weet eerlijk gezegd niet of deze Linux kernel wel goed omgaat met de SSD, maar het is een vrij nieuwe SSD dus hopelijk wat minder gevoelig voor niet-optimaal gebruik. Ik weet bijvoorbeeld niet of hij automatisch TRIMt, ik geloof wel dat de Linux kernel (3.3.6) het ondersteunt maar heb me hierin nog niet verdiept.

 

Installatie was een fluitje van een cent. Eerst automatische scan gedaan met 1 LNB. Er ging wel wat mis bij de installatie van VTi, ik had alleen de standaard zenderlijsten en een lege 'bouquet'. Ik wist nog niks van 'hanssettings' of 'henksat' (merkwaardige namen!). Nu heb ik OpenPLI 3.0 geprobeerd, eigenlijk ging dat nog wat makkelijker, eenvoudig de wizard bewandelen bij de installatie en klaar is kees.

 

Netwerk: had in 1e instantie een Vu+ wiki usb stickie. Dat was wat matig met het streamen van content. Gemiddeld zal de stream (MPEG2) zo'n 3,5Mbit/s zijn maar dat leek 'ie niet te trekken. Toch maar een extra snoertje in de kruipruimte getrokken, nu is 'ie aangesloten op een 1Gbit switch en gaat streamen over het algemeen vrij goed (ook HD zenders). Ook het gelijktijdig kijken van TV en het afspelen van HD content (streaming) is geen probleem.

aangepast door loboferoz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma dreamboxedit kan je je zenderlijst bewerken

Ook kan je op dit forum een volledige zenderlijst downloaden en bewerken en inladen met dreamboxedit

 

Stievie, bedankt, dit scheelt me een hoop werk. (van 58W - 72E zijn best wel veel satellieten en zenders ;) )

 

Netwerk: had in 1e instantie een Vu+ wifi usb stickie. Dat was wat matig met het streamen van content. Gemiddeld zal de stream (MPEG2) zo'n 3,5Mbit/s zijn maar dat leek 'ie niet te trekken. Toch maar een extra snoertje in de kruipruimte getrokken, nu is 'ie aangesloten op een 1Gbit switch en gaat streamen over het algemeen vrij goed (ook HD zenders). Ook het gelijktijdig kijken van TV en het afspelen van HD content (streaming) is geen probleem.

Dat is goed nieuws, aangezien ik eigenlijk geen disk in de Solo2 wil zetten. Ik heb meer dan zat diskruimte op de server, zonde om dan een extra disk aan te schaffen.

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Uiteraard kun je favorieten maken.

  • Druk op Channel + om de zenderlijst op het beeld te krijgen
  • Druk op Blauw voor Favorieten
  • Druk op menu
  • Kies "Boeket toevoegen"
  • Vul de naam van het boeket in
  • Ga in de zenderlijst een zender die je aan je boeket wilt toevoegen
  • Druk op menu en kies "Zender toevoegen aan boeket"
  • Kies het boeket dat je net aangemaakt hebt

 

OK, nogmaals bedankt. Het gaat inderdaad zo, op één ding na.

Ik kan als naam van een boeket alleen cijfers invullen. Is er een foefje om met de AB ook letters in te vullen?

 

Verder ben ik ook bijzonder tevreden met deze ontvanger.

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die letters is een voorbeeld van de kleine problemen die er nog zijn men OpenPLi op de Solo2. We moeten hopen dat het opgelost wordt, maar de manier waarop PLi en Vu+ met elkaar communiceren is zorgelijk.

 

Er zijn gelukkig de nodige omweggetjes om alsnog je doel te bereiken:

  • In veel schermen kun je op de teletekstknop drukken, er verschijnt dan een toetsenbord op het scherm dat je met de pijltjestoetsen kunt bedienen
  • Je kunt een computertoetsenbord op de ontvanger aansluiten, inprikken en je kunt typen. Ideetje: Een draadloos toetsenbord kan een leuke accesoire voor je ontvanger zijn.
  • De afstandsbediening van de Vu+ Ultimo heeft een echt toetsenbord aan de achterzijde. Dat toetsenbord doet het.
  • Je kunt achter je computer gaan zitten en op de webinterface van de ontvanger inloggen. Daar vind je een "webremote", dat is een afbeelding van een afstandsbediening waar je met de muis op kunt klikken. Daarmee tekst invoeren lukt wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit leest valt dit probleem mee. (voor mij, ik voer niet dagelijks tekst in) Wat zijn de andere 'kleine' problemen die er nog zijn met OpenPli en de Solo2?

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...