Ga naar inhoud


meer mensen zoeken alternatieven om hun programma's te zien.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

volgens dat er mij via mail bereikt is,en afkomstig van belgische kranten,zouden de zenders meer en meer willen optreden,tegen het illegaal bekijken van hun programma's.

ik heb het niet over het commerciële cs,maar over het downloaden van hun programma's en het bekijken van illegale streams.

blijkbaar zijn de mensen het moe om meerdere aanbieders te nemen om hun (sport)programma's te zien.ze schrijven hun in in één of andere mailingslist,en dan krijgen ze een korte tijd voor het begin een mail met een link,waar ze hun programma via een stream illegaal kunnen kijken.

ik weet niet of de zenders/aanbieders het gaan halen daartegen,maar moesten ze de zenders scheiden van de aanbieders en op elk platform beschikbaar zouden maken,dan zouden de mensen misschien bereid zijn om toch te betalen.nu is het voor bepaalde (sport)programma's 2 aanbieders nodig,wat de menige kijker niet meer kan betalen.

ik wil het niet goedpraten,maar hier is dus werk an de winkel voor de mensen die het voor het zeggen hebben,en de aanbieders verplichten hun zenders te scheiden,en ze verplicht aan te bieden aan hun concurrerende aanbieders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je het niet kan betalen dan kijk je toch niet? Ik wil ook een corvette, moet ik die gewoon uit de winkel weghalen?

 

Voor mij is het duidelijk. Voldoet die dienst niet dan neem je hem niet af.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet kan betalen dan kijk je toch niet? Ik wil ook een corvette, moet ik die gewoon uit de winkel weghalen?

 

Voor mij is het duidelijk. Voldoet die dienst niet dan neem je hem niet af.

jij zou het normaal vinden,dat je bvb 2 full internetabonnementen zou moeten betalen om alles te kunnen zien op internet?

ik geef je gedeeltelijk gelijk,maar in de tijd van vandaag,vind ik het NIET normaal,dat je 2 tv aanbieders moeten nemen met 95% dezelfde zenders,om je programma's te zien?

stel je voor dat je cd full abonnement,full digitenne en een dvb-c abonnement zou moeten nemen,om je programma's te zien?

het mag voor mij iets kosten,maar 2 aanbieders betalen,omdat ze het in de politiek of vrm bipt er niet achter kijkt,vind ik niet kunnen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar zijn dan de aanbieders (signaal transporteerders) schuld?

 

Sommige zenders gaan exclusieve contracten aan met bijvoorbeeld kabelfirma's waardoor die programma's niet beschikbaar zijn voor de andere platforms.

 

Helaas, de wereld is nog steeds niet perfect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij zou het normaal vinden,dat je bvb 2 full internetabonnementen zou moeten betalen om alles te kunnen zien op internet?

ik geef je gedeeltelijk gelijk,maar in de tijd van vandaag,vind ik het NIET normaal,dat je 2 tv aanbieders moeten nemen met 95% dezelfde zenders,om je programma's te zien?

 

Je doet net alsof TV kijken een eerste levensbehoefte is. Het gaat er niet om wat ik normaal vind. Ik zeg dat als een product niet aan jou wensen voldoet dan moet je het niet nemen. Als iedereen dat doet verandert het product vanzelf. Maar als iedereen 2 of meer abonnementen neemt dan kan het blijkbaar.

 

Wij hebben Ziggo basispakket en dat vinden we duur genoeg. Meer nemen we dus niet. Extra betalen om voetbal of gemiste uitzendingen te zien zullen we nooit doen. Dit los van het feit dat ik een bloedhekel aan voetbal heb :)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij download net zoals ik zonder reclames de gemiste uitzendingen van het internet :) Helaas heeft Showgemist het moeten afleggen afgelopen weekend het twitter account is weg net zoals alle torrent op de TPB Google maar even op "SHOWGEMIST" Dan zie je dat de zenders van Belgie en ook SBS de aanval hebben ingezet. Gelukkig heb ik een alternatief gevonden(wel erg langzaam) waarmee ik gelukkig nog gemiste uitzendingen kan downloaden. Zo ook bij het programma Gemistdownloader zette SBS een verbod op het downloaden van hun gemiste videos. 2x SBS alweer en dat zet te denken. Er wordt gezegd dat ze miljoenen verliezen en als ik naar het aantal downloader keek op de torrents kwam ik nooit hoger dan 50 per torrent :) Deze aktie is een komplete faal.

 

En ik neem ook geen produkten die duur zijn waarbij de reclame je opgedrongen wordt, liever niet dan wel. En TV kijken is wel 1 van de levens behoeften, bij mij vooral het nieuws.

 

Maar waar de tv zenders aan willen is betaalde gemiste uitzendingen en dat gaat dan net even het verkeerde keelgat in, er wordt al genoeg verdiend aan al die irritante commercials.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen,

is het een vraag is het een constatering of zelfs nieuws?

psychosammie,

wellicht is het zich kunnen informeren via de media een grondrecht van iedereen! Of we daarvoor moeten betalen <> logisch lijkt mij, hetgeen ook via je belasting geregeld is. { vroeger via kijk en luistergeld }

ceesv,

exclusieve paytv zoals enkele (volgens mij alle) providers dat per contract aangaan met de programmamakers is bij betalen voor die extra dienst naast je standaard abo, logisch lijkt mij.

 

het illegaal kijken van betaaltv / paytv is al heel veel jaren een issue net zo als nu het downloaden en rippen de laatste paar jaren.

dat dit nu wederom in de pers / media komt is niet iets nieuws, dat is enkel strategie en lobby van die hun eigendom willen beschermen <> logisch lijkt mij.

 

evenzo logisch lijkt mij dat je illegale praktijken zelf te verantwoorden hebt.

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij download net zoals ik zonder reclames de gemiste uitzendingen van het internet

 

Nou niet eens. Heb ik slechts 1 keer gedaan. Dat was toen we een aflevering van The Bridge gemist hadden. Omdat dit een vervolg serie was wilde mijn vriendin die wel zien. Anders kan je de rest niet meer volgen. Maar verder nemen we alles wat we willen zien analoog op en skippen de reclame.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betalen voor een gemist programma doe ik nooit. Dat is het niet waard vind ik. Ik vind kabel tv ook veel te duur, en al helemaal voor wat je krijgt. De Duitse tv is FTA en voor mij is dat prima. Ik vind wel dat iedereen de mogelijkheid zou moeten hebben om buitenlandse abonnementen af te nemen. Je betaalt voor de content, dus is het vanuit mijn perspectief helemaal OK. Ik geef wel toe dat ik niet heilig ben, want ik heb ook al vaak naar pay tv gekeken zonder ervoor te betalen aan de rechthebbende. Denk vroeger aan Sky, Teleclub, Premiere, Canalplus scandinavie en canaldigital.... hmm hmm... maar sommigen zullen wel zeggen dat dat ook gewoon diefstal is... ik vind dat niet voor 100% opgaan... als je muziek wil hebben voor in de auto haal je het ook van youtube af... is dat illegaal? tja... ik weet het niet echt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht is het zich kunnen informeren via de media een grondrecht van iedereen! Of we daarvoor moeten betalen <> logisch lijkt mij, hetgeen ook via je belasting geregeld is. { vroeger via kijk en luistergeld }

ceesv,

 

Wat hebben commerciele zenders/programma's hiermee te maken - zoals TS aangeeft? Auto sport, voetbal, films, sit coms en ga zo maar door. Nieuws, ja dat vind ik onder deze wet vallen, en zover ik weet kosten Ned 1 2 en 3 ook niets of bijna niets. Daarnaast zijn er zat (gratis of bijna gratis) alternatieven en heeft Psycosammie nog steeds gelijk, het is geen eerste levensbehoefte. Belangrijk? Sure. Noodzakelijk? Nope.

 

Ik download ook wel eens iets. Maar ik vind het zo een onzin van mensen om illegale praktijken te gaan verdedigen. Een hoop mensen doen het en proberen het dan voor zichzelf goed te praten met allerlei excussen. Je weet dat het fout is doe dan niet alsof het niet aan jou ligt.

 

Als je iets wilt veranderen lijkt mij dit niet de weg.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen je hebt iets anders in mijn bericht als strekking geinterpreteerd en niet wat er staat.

Vooral als je er aan koppelt "om illegale praktijken te gaan verdedigen" (dat heb je mij niet zien schrijven) ik betaal voor m'n abonnement

 

in je geknipte citaat van mij is het woord; ceesv overigens teveel als losse flodder... :grin:

 

ik ben voor grenzenloos satelliet en overigens ook grenzenloos kabel kijken ( de EU weet je open markt) met tevens de informatieve programmering en niet enkel puur nieuws bericht. (het journaal)

-de publieke "zuilen" dienen publiek te blijven voor die kleine bijdrage inzake de seca3 kaart aanschaf. {alsook dient men een vrije receiverkeuze te kunnen maken}

 

Het tegengestelde is aan de hand.

En daarmee maakt men armlastige TV kijkers tot BVN'ners hetgeen voor vakantie aardig is, maar niet voor de rest van het jaar.

 

FTA programmering is naar mijn mening hetgeen de Omroepen zelf produceren en daarvoor uit onze belastingcenten betaald krijgen.

Sjattuh, vergelijk dat maar eens met het Duitse TV programma, dan begrijp je misschien wat ik bedoelde.

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger in het analoge luxcrypt tijdperk,waren de eigen programmering van de commerciëlen FTA.als het programma's waren met buitenlandse rechten,had men een luxcrypt decoder nodig.ik weet niet of het technisch haalbaar is,om voor de publieke en evt commerciële zenders hun eigen programma's fta uit te zenden en buitenlandse te coderen.zoöok voor de belgische.zo zou er misschien kunnen bespaard worden in bvn,die ten goede komt voor andere projecten.

let wel,dat ik niet wil dat er een einde moet zijn voor bvn,want bvn gebruikt diverse satellieten.

nu om op het eigenlijke terug te keren.

ik praat het downloaden niet goed,maar in de goeie ouwe VHS tijd,deelden wij vaak videobanden met elkaar uit.als het al eens paste dat er diverse programma's tegelijkertijd waren,spraken we af,wie wat opnam,en kwamen we nu en dan eens bij elkaar om banden te wisselen niemand ergerde zich daarin.nu gebeurt het met modernere manieren,en grootschaliger.ik vraag mij af hoeveel procent van de illegale gebruikers zich een toegang zullen schaffen tot de programma's op aanvraag?laat staan,als je dit wilt,je al een flinke duit geld kwijt bent.inkoop decoder,plaatsing modem,+ activeringskosten (kabel) bij ip tv,is het zelfs nog niet overal mogelijk.

dat ze dan een legale centrale plaats server maken,waar iedereen,mits betaling een programma kan zien.van elke zender.

sinds die gemiste formule's op de markt zijn,zijn/is elke toestel met een hd erin,of dvd' schijfjes of een ouderwetse VHS band gezien als de meest hatelijke vijand.ook zijn bepaalde zenders niet heel vriendelijk,ze tonen enkele afleveringen van een serie,ze stoppen ermee,en dan moet je voor de rest per aflevering betalen bovenop een volgens mij te duur tv abonnement.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...