Ga naar inhoud


Waar worden de huidige Dreamboxen geproduceerd?


pr0ton
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten

Het zal voor velen een worst wezen, maar waar worden de huidige Dreamboxen geproduceerd? De lokale satboer vertelde mij dat er zelfs in Nederland worden gemaakt.

 

Dus als iemand even op het stickertje kan kijken naar 'Made in ..' op zijn DM500HD of DM800HD se :grin:?

 

Ik vroeg het me zo af, sinds de meesten waarschijnlijk uit China komen (Vu+, Rebox, etc.) en de Dreambox behoorlijk prijzig zit. Op zich heb ik voor een Europese Dreambox wel wat over, maar zo'n prijs voor een Chinees boxje, tja.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de snelle reacties. De goedkopere Dreamboxen zullen het er niet beter vanaf brengen dan :(.

 

Taiwan zie je niet zo vaak. Op gebied van mensenrechten, armoede, politiek en censuur doen ze het al een stuk beter. Dan nog moet de winst enorm zijn tenzij de royalty kosten zo hoog zijn lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

made in ??????

als die maar goed werkt en origineel is  :)  :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

made in ??????

als die maar goed werkt en origineel is  :)  :)

Ik zei al: "Het zal voor velen een worst wezen, maar waar worden de huidige Dreamboxen geproduceerd?".

 

Bedankt voor je antwoord DIGIWIEW. Veel van de onderdelen zelf zullen zoiezo wel uit China komen inderdaad, maar toch.

aangepast door pr0ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
  • Oplossing

Op een korte serie 8000's na (die in Nederland werden gemaakt) komt alles sinds 2002 al uit taiwan.

Digiview, designed in Germany is wat anders dan made in Germany.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Waar een product geproduceerd wordt zegt overigens helemaal niets over de kwaliteit van de hardware.

 

Een Apple iPhone (een van de meest consistent hoogwaardig geproduceerde telefoons) komt ook uit Taiwan.

 

Aastra IP telefoons komen ook uit China, maar zijn voor zakelijk gebruik een van de best geproduceerde IP telefoons verkrijgbaar.

 

Het heeft uitsluitend met ontwerp, (geïnvesteerd) geld en kwaliteitscontrole te maken en die hardware is bij Dreamboxen redelijk goed. Voor een consumentenproduct zelfs net iets boven gemiddeld.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...