Ga naar inhoud


Extra router gebruiken


Janneman
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten

Dag medesatters,

 

Ik heb een ASUS RT-AC66U gekocht om mij oude linksys router (als switch gebruikt eens te vervangen ivm uitval).

Nu wil ik dat ding echter achter mijn thomsom tg712 modem plaatsen. Ik ben klant/slachtoffer van @#$%^&*(

 

Weet iemand wat ik moet doen, zodat ik het modem alleen als modem gebruik, en de complete router functionaliteit aan de asus overlaat?

Als ik het ding instel als accespoint werkt ie wel, maar ik wil hem als wireless routers gebruiken....

 

Als ik dus de netwerkkabel uit mijn modem in de WAN poort doe, en ik forward alle poorten naar mijn asus, zegt de Asus wel dat ie connected is met internet (waarbij ik mijn externe ip adres opgeef, en als gateway mijn Thomson), maar op internet kom ik dus niet.

 

Alle poorten forwarden is geen echte dmz, wat je volgens mij moet hebben, maar dat kan ik in de thomson niet aangeven volgens mij.

 

ehhhh help?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan moet je de DHCP uitzetten in het modem. De router aansluiten op het modem. De router moet je dan een ip nummer geven in de reeks die het modem gebruikt. In de router moet je dan instellen dat deze als DHCP server functioneerd. Dan nog even je draadloze gedeelte beveiligen en gaan met die banaan. 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal de naam niet meer noemen hoor, maar de reden dat ik de provider erbij schreef was omdat &^&*^&*(^( (zelfcensuur) eigen software op het modem heeft draaien en dit misschien van invloed was op de oplossing.

 

@mojo

Dat zal ik dan gaan proberen. Maar wanneer moet de ethernet kabel nu in de WAN en wanneer in de LAN poort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de externe Asus als router moet gaan werken dan DHCP aan in de Asus en Lankabel in de WAN poort. In de modem moet DHCP uit.

 

Nog beter is de modem in Bridging mode zetten. Dan werkt hij alleen als modem zonder firewall of router functie. Alles loopt dan via de Asus. Let wel op als je ook telefonie hebt via dit modem. Dat werkt dan ook niet meer.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat laatste is nu net het probleem. De Thomson heeft eigen &^&*^*&^firmware. En daar heb je die instellingen niet.

&*(&*(& geeft ook de SIP instellingen van het voip bellen niet vrij, dus ik denk dat ik einde van het contract &(*&*(*( maar opzeg.

 

Je kunt wel port forwarden en het wireless gedeelte uitschakelen, maar dan is het ook klaar. Wat een &*&ding zo.

De Asus is op zich een prachtig ding, maar wil je van alle functionaliteit gebruik maken, dan is dit in combinatie met het modem van &(*&((* een miskoop schat ik....

 

Tnx voor alles, tenzij iemand nog een lumineus idee heeft voor het modem van *&(&(*&*(

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Je kunt wel port forwarden en het wireless gedeelte uitschakelen, maar dan is het ook klaar "

 

Ik begrijp jouw probleem niet hoor met dat modem. Meer dan dat jij schrijft moet ie toch ook niet doen. De rest na het modem moet je zelf inrichten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
  • Oplossing

Als je het modem niet bridged kan je bijvoorbeeld IP telefonie wel vergeten. Dat werkt niet achter dubbel NAT.

 

De enige manier om dit fatsoenlijk te doen is het modem bridgen en dan de router er achter te plaatsen. De router kan dan 'standaard' geconfigureerd zijn. Met standaard bedoel ik dat zo'n ding tegenwoordig out-of-the-box al prima ingesteld staat voor huis tuin en keukengebruik.

 

Kan je thomson dat niet, kan je modem en router beter vervangen door één exemplaar met ingebouwd modem. Dubbel NAT = dubbel stress.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...