Ga naar inhoud


Overstap naar een nieuwe router, hoe clients te verbinden?


Con

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een nieuwe router. Nu wil ik, indien mogelijk,

alle clients (bedraad maar vooral draadloos) overzetten.

 

Als ik nu de router hetzelfde IP geeft als de oude en

ik geef mijn SSID dezelfde naam en password, maken

de draadloze clients dan vanzelf verbinding met de

nieuwe router?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat hoeft toch niet. Bedrade clients krijgen gewoon een ip-adres via DHCP. Draadloze clients zullen zich moeten aanmelden op het nieuwe draadloze netwerk en het nieuwe wachtwoord ingeven.

 

Wil je dat niet dan kun je gewoon jouw idee proberen. Zal waarschijnlijk nog lukken ook. Let op de IP reeks oud versus nieuw.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achtergrond is dat ik een draadloze camera buiten heb

en daar wordt je anders niet vrolijk van....

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hetzelfde ip-adres en SSID in het nieuwe modem aangeeft kan je dat zonder probleem omzetten en werken je eerder aangesloten apparaten zonder probleem allemaal.

 

Hier had ik het van de week ook gedaan vanwege het gegeven dat de Netgear Nighthawk R7000 AC1900 een zogenaamd gevaarlijk lek zou hebben en Netgear nog geen oplossing had dus had ik even snel een Netgear WNR3500L voorzien van het zelfde ip-adres en ssid en die er tussen gezet wat geen enkel probleem gaf.

 

Het enige was dat de iPhone 5s en de iPad air 2 eerst even moesten zoeken naar het netwerk, de oude iPad 3 werkte gelijk zonder te zoeken en de draadloze camera's foscam en d-link hadden ook geen probleem met de wisseling van de modem, daar even de voeding afgehaald en weer aan gezet na een minuut.

Even ter aanvulling; zelfs het "Gastnetwerk" heeft geen enkel probleem gegeven.

post-51681-0-44395200-1481813878_thumb.jpg

post-51681-0-58888300-1481813905_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Als ik nu de router hetzelfde IP geeft als de oude en

ik geef mijn SSID dezelfde naam en password, maken

de draadloze clients dan vanzelf verbinding met de

nieuwe router?

jazeker. Als je je oude router uitzet en je nieuwe dezelfde ssid en  key geeft zou je daarna je wireless clients even moeten herstarten en die zouden dan netjes moeten aanmelden bij de nieuwe router. De bedrade steek je in die nieuwe router en als je ze herstart moeten ook die gewoon een dhcp adres kunnen krijgen van je nieuwe router.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...