Ga naar inhoud


Gsm extender verbonden met router, voor beter gsm bereik en beter bellen?


Aanbevolen berichten

Hi,

Las vandaag op een plaats, waar mensen kloegen, dat ze slecht bereik hebben met hun gsm, en daardoor niet goed kunnen bellen.

De telecom provider, die zowel vast als mobiel aanbied, gaf een oplossing over een toestel, die je kon huren.

Volgens de kleine uitleg, moet je dit toestel in je huis plaatsen, en aansluiten op je router. Eens dit gedaan, zou dit toestel een perfecte gsm bedekking geven, waardoor je dan wel perfect kan gsm'en.

Weet iemand hoe zoiets in zijn werk gaat? Ik zou dan haast denken, dat je dan over een eigen mini gsm zender beschikt, en dat je gsm gesprekken dan via die zender gaat, en via het net verder geleverd wordt waar moet. Maar ik kan het geheel mis hebben. Maar waarom zou je het aan je router moeten aansluiten?

Misschien leest hier iemand meer over. Helaas verhuren ze het enkel, maar mocht zoiets legaal kunnen voor ieder netwerk, en betaalbaar, dan zou het voor mijn erbarmelijke gsm ontvangst binnen een oplossing kunnen zijn.

Wie weet meer?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb op mijn GSM ook een IP app draaien voor mijn kantoor nummer.

 

Je kan op die manier ook prima telefoneren via wifi.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een mini gsm mastje maar dan via jou netwerk , wordt veel gebruikt in grote bedrijfs gebouwen waar door de constructie soms moeilijkheden zijn van gsm ontvangst ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden worden ook gewoon netwerk-onafhankelijke 3G of 4G repeaters gebruikt. Het is een setje wat bestaan uit een buitenantenne, en een binnenunit, de "repeater". Het signaal wordt gewoon her-uitgezonden door die binnenunit, en op die manier is je veldsterkte in huis weer prima...

Je hebt diverse apparaten... de RPTR2100 van Coiler is er eentje, je hebt ook de goedkopere ZBoost One YX-400U... en anderen... alles afhankelijk van je situatie

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sverige die rtp's ken ik ook , maar zijn verboden in nl en be , enne ze werken maar voor 1 verbinding tegelijk

@ topicstarter het toestel dat ik aangaf heeft beperkte toegang , je moet ism je provider aangeven welke gsm,s er mogen mee bellen dus kan er niemand mee liften op jou systeem

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In tests blijken die repeaters trouwens maar matig te werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand in Zweden die er zo eentje gebruikt, en er best tevreden over was. Voordat hij er een had, had hij alleen op de zolder verbinding...  nu met een buitenantenne en de repeater, heeft hij gewoon goede verbinding. Hij heeft slechts 1 telefoon, dus 1 verbinding is voldoende.  Ik wist niet dat die dingen in NL verboden waren...  de vraag is wie zich er druk over maakt, als je in een zodanig afgelegen gebied woont dat normale ontvangst onmogelijk is... maar goed dat us wat anders.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat afgelegen wonen hier in nl speelt niet.

 

De moderne bouwmaterialen zoals de gebruikte glas en isolatie in de buitenmuren die reflecteren alle radio signalen als bijproduct van het verlagen van de energiehonger van een gebouw.

Voor gebruik van wifi in het gebouw is het ideaal maar voor voor telefonie dus niet.

Het gebeurt tegenwoordig steeds vaker dat je buiten volle bak signaal hebt op de telefoon en eenmaal binnen ben je onbereikbaar en wordt de accu van je telefoon gedrained ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij nieuwe woningen is er steeds meer vraag naar de cell.Isolatie en moderne technieken verminderen steeds meer het signaal : kooi van Faraday.De cell oplossing is hier de oplossing en binnenkort de wifi .Er wordt reeds overal volop getest met de wifi per kamer via ledtechnologie.Kan je mee surfen en bellen .

Nog ff geduld dus of wat bijbetalen aan je provider.Of een smartfone met de juiste technologie zoals skype aan boord..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even bij 2 grote, mijn licht opgestoken.

De ene doet het enkel voor business klanten, en plaatst zogenaamde femtocell's in fabrieken. Zij hebben ook een oplossing, waar het gsm verkeer bij ontoereikend gsm signaal over wifi gaat. Als je geen gsm bereik hebt, maar wel wifi, dan kunnen ze gewoon je gsm nummer bellen, en dan gaat dit via wifi.

De andere bied het wel aan, aan particulieren, maar dan moet je bij hen minsten internet en een gsm abonnement hebben.

Eindconclusie, ik zal verder met slecht bereik zitten, en beroep moeten doen op een slecht werkende VOIP lijn, omdat ik einde beschaving woon, met een adsl lijn van 4 Mbps.

De eerste verstond me "verkeerd", en dacht eerst dat ik het over gsm repeaters had, en zei meteen dat dit in België verboden en strafbaar is dit te gebruiken. Via dit forum wist ik dit wel. Maar ondanks dit, zie je ze wel te koop op Belgische veiling site's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

4Mbps is ruim genoeg voor VOIP...  Als ik in Denemarken ben, heb ik ook een relatief langzame verbinding over het mobiele net van Tre. Die mast staat eigenlijk wat te ver weg, maar ik kan er zonder extra kosten gebruik van maken als Zweedse klant. Daar gebruik ik dan we een buitenantenne voor, en kom dan meestal uit op een snelheid tussen de 3 en 5 Mbps....  telefoneren via VOIP met mijn Siemens Gigaset toestel gaat prima, zonder problemen!  

Als je voip het slecht doet, ligt het waarschijnlijk aan andere dingen, zoals de apparatuur... (denk ik)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wijken wat af, maar het schijnt dat als je relatief ver woont van een centrale of wijkkast de snelheid kan schommelen.

Ik doe ook iptv, wat soms probleemloos lukt, en de andere keer weer niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dingen hangen inderdaad van verschillende factoren af... niet alleen de snelheid, ook de apparatuur...

 

momenteel haal ik hier nu dit:  post-39968-0-36456300-1461681052.png

 

en voip gaat perfect

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...