Ga naar inhoud


Blijven we in de toekomst voor het HD-pakket betalen?


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Maandelijks betaal ik 5 euro voor het HD pakket op mijn CD kaart. Ik heb gelezen dat op termijn de SD zenders gaan verdwijnen, daarom vraag ik mij af of het billijk is dat CD 5 euro in rekening blijft brengen voor HD.

Het laten verdwijnen van de SD zenders heeft ook gevolgen voor mijn tweede smartcard die op de slaapkamer gebruikt wordt: moet ik voor ontvangst van alle Nederlandse zenders 5 euro betalen?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom denk je dat CD die decoders weggeeft icm een abo? In dat abo zit het HD pakket. Als ze dan genoeg klanten hebben dan zullen ze wellicht de SD kanalen de nek omdraaien. Wat er gebeurt met mensen die geen HD-abo hebben weet niemand (zelfs CD niet).

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laten verdwijnen van de SD zenders heeft ook gevolgen voor mijn tweede smartcard die op de slaapkamer gebruikt wordt

============================================

Klopt. Ik heb ook basis HD pakket waarbij de 2e smartcard alleen settopbox pakket heeft met uitsluitend de SD kanalen. Behalve de gratis NED 1, 2 en 3, missen we bij vervallen van SD kanalen dus wel RTL 4 - 7, SBS enz.

Daar zal Canal Digitaal toch iets voor moeten bedenken. KOSTENLOOS aub !

We hebben ook al de nog goed werkende MPEG2 ontvanger in de kliko mogen gooien. (wegens steeds meer zenders die naar 23.5 zijn overgezet. Zelfs RADIO kanalen).

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat ze tegen die tijd je kostenloos een nieuwe ontvanger geven bij een HD abonnement.

 

Hier niet zover vandaan is er zelfs nog een land waar je meer kijk en luistergeld moet betalen wanneer je in kleur kijkt.

Prijzen gaan altijd alleen maar omhoog, nooit omlaag.

 

Maar ik ben ook heel nieuwsgierig wat voor draai ze eraan gaan geven wanneer SD uitgeschakeld wordt en HD de standaard.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijzen gaan altijd alleen maar omhoog, nooit omlaag.

 

 

dat heet inflatie...

Dat klopt niet helemaal, er zijn ook landen waar deflatie heerst. Daar wordt alles steeds goedkoper, dat is er de reden van dat zo'n economie in elkaar stort.

Er ontstaat dan een kopersstaking want wat je op dit moment koopt, is volgende week goedkoper geworden.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt niet helemaal, er zijn ook landen waar deflatie heerst. Daar wordt alles steeds goedkoper, dat is er de reden van dat zo'n economie in elkaar stort.

Er ontstaat dan een kopersstaking want wat je op dit moment koopt, is volgende week goedkoper geworden.

Maar als de prijzen steeds stijgen staakt de koper ook hoor... deze in ieder geval wel!

 

Mensen betalen te makkelijk een paar euro's extra voor iets wat eigenlijk niet nodig is. Hetzelfde is blijkbaar het hele HD verhaal... eerst een ontzettend grote tv kopen die gewoon veel te veel kost, en dan 'moet' je een hd pakket hebben om de uitzending nog een beetje te kunnen volgen.

Ik zal wel oud worden hoor.... maar voor mij hoeft dat niet echt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar ik ben ook heel nieuwsgierig wat voor draai ze eraan gaan geven wanneer SD uitgeschakeld wordt en HD de standaard.

 

 

 

Zeker Cees daar ben ik ook benieuwd naar want 19.2 oost gaat wel een zwaar financieel blok aan het been worden voor CD.

Als ze de klanten die nog geen HD abonnement hebben nu gewoon het HD abo schenken,houden ze het verschil zeker wel aan transponder huur over als alles naar 23.5 oost gaat.

Maar er zal wel weer een actie komen van de eerste 6 maanden de helft en daarna het volledige bedrag.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij wat voor een provider zit ik?

Abo 3 in 1 is per 1 februari goedkoper geworden..  '-)

Als je maar op tijd overstapt of verlengt natuurlijk.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was het toch een mooie tijd :( ...begonnen met 19,95 voor een settopbox abbo PER JAAR, hetzelfde abonnement kost inmiddels 79,95. Per toestel heb je een abonnement nodig....leuk als je kinderen hebt, dus 3x abonnement. :angry:  Terwijl het aanbod van zenders niet meer wordt, sterker nog voor de SD ontvangers met 1 LNB worden ze elke maand minder. Mijn oude Pioneer Ontvanger weg moeten doen omdat SECA3 geintroduceerd wordt en die ontvanger ondersteunde dit niet. Mijn dreambox 7025 moet ik dus ook weg gaan doen, want die ontvangt geen mpeg4. Daarbij heb Ik (nog) geen flatscreen, maar zo'n oude met beeldbuis....die zijn zo slecht dat ik HD niet nodig heb en de uitzendingen die op televisie zijn worden toch steeds slechter.....sterren springen, dancen, zingen en weet ik niet wat :sick: . Nee tijd om alle 3 de abonnementen op te zeggen. Ik kijk wel naar de Duitsers ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...