Ga naar inhoud


Blijven we in de toekomst voor het HD-pakket betalen?


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Ik tel even mee. € 79.95 x 3 abonnementen = € 239.85 p[er jaar. dit kan ook anders en goedkoper.

Bassis pakket € 11.95 p/maand 2e en 3e kaart € 3.00 p/maand = 14.95 x 12 maanden totaal € 179.40 per jaar voor meer zenders.

Familie pakket € 14.95 p/maand 2e en 3e kaart € 5.00 p/maand = 19.95 x 12 maanden totaal € 239.40 per jaar voor heel veel zenders meer.

 

Ontvangers moeten inderdaad verwisseld worden wil je alles blijven ontvangen.

Bij een settopbox pakket hoef je je volgens mij het komende jaar nog niet druk te maken.

Er zijn nog te veel SD ontvangers en het is goedkper voor canal digitaal om een transponder in sd te laten draaien dan alle ontvangers te gaan vervangen.

Tegen de tijd dat je inderdaad om moet naar een mpg4 ontvanger is de hardware ook al een heel eind op.

Laten we ook eerlijk zijn wat destijds de DM 7025 kosten koop je nu compleet een nieuwe schotel LNB en 3 linux ontvangers.

 

Als zenders niet meer in SD worden aangeboden worden deze zonder meerprijs aangeboden in HD.

Neem nu bijvoorbeeld het Familie pakket.

Sommigen betalen maar bij een sd pakket krijg je bijvoorbeeld ook Belgie en History in HD omdat het gewoon in het pakket zit.

Ik zou mij daar nog even niet te druk over maken en de € 5.00 p/maand lekker in mijn zakken houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de prijzen op de site van CD zijn nu inclusief HD (en dus de 5 euro). Daarmee zijn ze nog ne iets goedkoper als de kabel boeren.

Dus die 5 euro is nu permanent, als nieuwe abonee kan je dus niet meer anders. slimme manier va prijs verhogen.

 

Ik heb nog nooit begrepen waarom we meer moeten betalen voor HD. De investeringen vallen onder normaal bedrijs investeringen, om de concurentie voor te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat ze voor het dubbel uitzenden van programma's HD en SD ook extra transponderruimte moeten huren.

Verder neemt het HD signaal meer bandbreedte in waardoor er minder zenders op een transponder passen.

 

De kabel kent deze kosten niet, en voor niets gaat alleen de zon op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de prijzen op de site van CD zijn nu inclusief HD (en dus de 5 euro). Daarmee zijn ze nog ne iets goedkoper als de kabel boeren.

Dus die 5 euro is nu permanent, als nieuwe abonee kan je dus niet meer anders. slimme manier va prijs verhogen.

 

Ik heb nog nooit begrepen waarom we meer moeten betalen voor HD. De investeringen vallen onder normaal bedrijs investeringen, om de concurentie voor te blijven.

Zolang als er klanten zijn die er voor willen betalen komen ze er mee weg.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag in dit topic is: Blijven we in de toekomst voor het HD-pakket betalen?

 

Per 1 febr. 2011 is de zender History uit het zenderpakket van CanalDigitaal verdwenen en werd alleen nog maar de zender History HD doorgegeven. Mensen zonder HD-pakket konden vanaf dat moment de HD-versie bekijken zonder daar extra voor te hoeven te betalen.

Zo zal dat in de toekomst ook gaan. Zolang er dus ook nog steeds een SD-versie van een bepaalde zender wordt uitgezonden, zul je voor de HD-zenders extra moeten betalen. Of ze het bedrag van 5 euro kunnen handhaven als er nog slechts een handje vol zender in SD worden uitgezonden, betwijfel ik. Het lijkt me dan eerlijker om juist voor die SD-zenders extra te moeten betalen omdat die zenders dan alleen maar speciaal voor de mensen in de lucht gehouden moeten worden die weigeren een HD-ontvanger aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de prijzen op de site van CD zijn nu inclusief HD (en dus de 5 euro). Daarmee zijn ze nog ne iets goedkoper als de kabel boeren.

Dus die 5 euro is nu permanent, als nieuwe abonee kan je dus niet meer anders. slimme manier va prijs verhogen.

Dat is niet helemaal waar, ook als nieuwe abonnee kun je nog een SD-abbo nemen. Het moet alleen via een omweg: als je in een willekeurige webshop een nieuwe smartcard bestelt, kun je nog als je hem bij CD activeert kiezen voor het basispakket (11 euro per maand ofzo).

 

Ik verwacht zelf dat er altijd een scherp geprijsd basisabonnement zonder HD zal blijven bestaan, waarmee ze bijv. kunnen concurreren met digitenne. Waarschijnlijk zullen ze dit pakket om bandbreedte te besparen dan wel via 23.5 en in sterk gecomprimeerd (Lees: Nickelodeonkwaliteit ) mpeg4 uitzenden (waardoor je dus wel een nieuwe ontvanger nodig hebt).

Als je je best doet kun je namelijk makkelijk de 10-15 meest bekeken zenders in 1 mpeg4 transponder stoppen, de kwaliteit maakt volgens CD dan toch niet uit: wil je beter beeld? Neem dan het duurdere HD-abbo.

aangepast door koen_92
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad wel gewoon zo dat lang niet iedereen geinteresseerd is in zo een reuzegrote tv... een heleboel mensen, waaronder ikzelf vinden een 32" al ruim groot genoeg... en dan is een gewoon SD beeld prima te verteren hoor. Als een HD variant gratis beschikbaar is, kies ik uiteraard deze, maar is hij er niet of moet je ervoor betalen, is SD prima. Ik begrijp dat op die extra grote bakbeesten het beeld dan uiteraard wat waziger zal worden... maar ja, alles is een keuze.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad wel gewoon zo dat lang niet iedereen geinteresseerd is in zo een reuzegrote tv... een heleboel mensen, waaronder ikzelf vinden een 32" al ruim groot genoeg... en dan is een gewoon SD beeld prima te verteren hoor. Als een HD variant gratis beschikbaar is, kies ik uiteraard deze, maar is hij er niet of moet je ervoor betalen, is SD prima. Ik begrijp dat op die extra grote bakbeesten het beeld dan uiteraard wat waziger zal worden... maar ja, alles is een keuze.

Dit is inderdaad een (respectabel) standpunt, maar staat opmerkelijk haaks op de ellenlange draadjes die al gewijd zijn geweest aan de bit-snelheden en resoluties van CDS. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus gewoon geen HD pakket nemen wachten tot SD weg gaat en dan voor dezelfde prijs HD hebben. Ze kunnen nooit iemand ineens met 5 euro gaan verhogen die niet gekozen heeft voor het HD pakket. Ik gaat dat dubbele uitzenden dus niet betalen he :)

Inderdaad......afwachten en dagen tellen. :D Dat je in deze tegenwoordige tijd met wachten nog geld kan verdienen ook had toch niemand voor mogelijk gehouden :P

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad wel gewoon zo dat lang niet iedereen geinteresseerd is in zo een reuzegrote tv... een heleboel mensen, waaronder ikzelf vinden een 32" al ruim groot genoeg... en dan is een gewoon SD beeld prima te verteren hoor. Als een HD variant gratis beschikbaar is, kies ik uiteraard deze, maar is hij er niet of moet je ervoor betalen, is SD prima. Ik begrijp dat op die extra grote bakbeesten het beeld dan uiteraard wat waziger zal worden... maar ja, alles is een keuze.

 

Is ook mijn filosofie. Bovendien kijk ik verhoudingsgewijs zeer veel naar buitenlandse zenders en die hebben meestal een hogere kwaliteit op SD dan de Nederlandse uitzendingen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een (respectabel) standpunt, maar staat opmerkelijk haaks op de ellenlange draadjes die al gewijd zijn geweest aan de bit-snelheden en resoluties van CDS. ;)

vergeet niet dat blaffende honden niet bijten :)

wat ik hiermee wil zeggen: het is niet omdat het blijkbaar ook leuk is de bitrates en resoluties van CDS af te kraken, dat het ook als probleem gezien wordt... als je voor hetzelfde geld beter kan krijgen moet je dat uiteraard wel willen... maar extra geld uitgeven... dat is weer wat anders, zeker in een tijd dat alles snel veel duurder wordt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze voor het dubbel uitzenden van programma's HD en SD ook extra transponderruimte moeten huren.

Verder neemt het HD signaal meer bandbreedte in waardoor er minder zenders op een transponder passen.

 

De kabel kent deze kosten niet, en voor niets gaat alleen de zon op.

De kabel kent deze kosten wel, alleen je ziet ze niet. Het heeft net als op de satteliet temaken met de bandbreedte en als iedereen supersnel internet over die tv-kabel wil, dan drukt dat het zenderpakket. En ook de kabel kent een HD en een SD pakket...

 

vergeet niet dat blaffende honden niet bijten :)

wat ik hiermee wil zeggen: het is niet omdat het blijkbaar ook leuk is de bitrates en resoluties van CDS af te kraken, dat het ook als probleem gezien wordt... als je voor hetzelfde geld beter kan krijgen moet je dat uiteraard wel willen... maar extra geld uitgeven... dat is weer wat anders, zeker in een tijd dat alles snel veel duurder wordt.

 

Ja voor iets beters kun je verwachtten meer te betalen, waar ik minder goed tegen kan is dat ook de SD-pakket met de inflatie meegaan, maar ondertussen wel in mpeg-4 en met een mindere kwaliteit worden doorgezonden. Dus ik betaal meer voor minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik alleen het sd basis pakket heb kreeg ik vandaag een te telefoontje van CD omdat ze een prachtige aanbieding voor me hadden.

Omdat ik door veranderde uitzend technieken steeds minder zou gaan ontvangen op 19.2 oost had ik een dubbele kop nodig.Ik zei haar dat ik genoeg kanalen had,waarop het antwoord was dat ik direkt helemaal niets meer zou kunnen  ontvangen op 19.2 oost.Nou als alles dan naar 23 oost gaat heb ik toch geen dubbele kop nodig?Dan kan ik het nog steeds met een enkele kop doen want dan heb ik geen boodschap meer op 19 oost.Ik heb er maar een eind aan gemaakt door te vertellen dat ik naar de sd kanalen blijf kijken tot ik geen beeld meer heb.Dan ga  ik over naar iets anders omdat ik het helemaal zat ben om steeds maar weer investeringen te moeten doen omdat CD zo nodig steeds weer dingen moet veranderen om meer te kunnen verdienen.Ik zou het niets dan redelijk vinden als ik minstens voor een jaar alle veranderingen voor het bedrag zou krijgen wat ik nu betaal.Als het dan na een jaar een andere prijs wordt is hier over te praten,maar niet dat elke verandering bij CD mij geld gaat kosten.Er komt bij CD werkelijk geen eind aan.

Toen werd me een fijne dag toegewenst omdat mevrouw genoeg wist.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...