Ga naar inhoud


Instellingen gezocht voor een SPA 3102.


Con

Aanbevolen berichten

Van de een op de andere dag doet mijn SPA het niet meer (denk ik) althans ik kan niet beter verzinnen.

 

De kans dat hij is gesneuveld is best aanneembaar maar probeer hem toch weer in de lucht te krijgen.

 

Wie heeft voor mij de configuratie-instellingen voor de volgende situatie (of gelijkwaardig).

 

Het betreft een SPA als bridge, aan gesloten op een Vigor 2130n router waaraan een KPN dongel hangt.

 

De spa moet als inkomend Budgetphone en uitgaand 12Voip ingesteld worden (een andere voip kan

natuurlijk ook.

 

Maar het gaat mij met name over de instellingen buiten de 2 providers om.

 

Nu kan ik uitbellen maar ik hoor geen andere kant. De gebelde hoort mij wel. Inbellen is nog helemaal

niet gelukt, krijg de melding dat het nummer (BP) niet bereikbaar is.

 

Ik ben al enkele dagen aan het zoeken geweest op het grote www maar geen enkele instelling voldoet.

Natuurlijk, zoals ik eerder zei, kan de Spa naar de eeuwige ata-velden zijn maar die kans acht ik klein.

Wel vreemd dat het uitvallen van de Spa ineens heeft plaatsgevonden zonder aanwijsbare reden.

 

Wie helpt? 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Onder voicemail en doorschakelen staat bovenaan; hardware, registratie tot, telefoonnummer en ip adres.

Niets is ingevuld. En ik zie geen ping testknop. Mogelijk omdat ik BP alleen gebruik voor inbellen. 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij ontgaan dat abo-wijzigingen hebben plaatsgevonden bij BP.

Goed, ik heb mijn ABO aangepast naar € 4,50 per maand en nu is alles

in het BP portal geregistreerd. Echter de ping-test ging niet goed (>500ms).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste C,

 

van belang is eerst te kijken of de Spa registreert met de server. Web pagina Spa >info >Line 1 Status

 

Als systeem steeds probeert met server te verbinden en er volgt geen registratie. Dan ligt het aan de instellingen (maar die heb je mogelijk niet veranderd) of bij BPhone is er wat misgegaan. Ze zijn  daar de abonnementen aan het omschakelen.

 

Die Spa dingen zijn onverwoestbaar. Daar ligt het vrijwel zeker niet aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hook state is ON en register-state is registerd onder het tabje Line 1.

 

Ik heb net een nieuwe ABO afgesloten met freevoipdeal. Ook daar geldt geen inkomende "stem".

 

Zit met een schuin oog te kijken naar een Fritzbox met ingebouwde voip.

Ik ben namelijk bang dat mijn firewall roet in het eten gooit OF . . . . .

de KPN laat geen voipverkeer éénrichting via mijn dongel door.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, in een aantal verschillende situaties,

ook dat leverde geen inkomend geluid.

 

Omdat er verschillende grootgrutters open zijn

ga ik vandaag een Fritz!box halen met voip.

Omdat ik nu niet telefonisch bereikbaar ben.

 

Bedankt allen voor het meedenken.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede keuze Con 2e hands te vinden op marktplaats voor nog geen 50 euro bv de 7340 bijna hetzelfde als de 7390 en voor het geld hoef je het niet te laten.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost. Fritz!Box 7330 gekocht. Na 2,5 uur alles in de lucht tot aan de

Siemens dect-toestellen toe BP-in, Voip uit. Kan weer rustig slapen.

 

@Cobus

Aan 2 lan-poorten had ik genoeg, had al een switch erachter zitten.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken. En . . . wat er nu fout ging . . . ik

wil het eigenlijk niet meer weten na vele dagen zwoegen en uitproberen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...