Ga naar inhoud


Instellingen gezocht voor een SPA 3102.


Con

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat ga je doen met de SPA 3102? (hint :))

Weggooien is zonde . . hij blijft waarschijnlijk jaren in de kast liggen

lekker warm, dichtjes bij 4 modem/routers, splitters enzovoort.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had idd de laatste FW erop gezet maar kwam er niet meer uit.

Hij krijgt, als het goed is, een mooi plekje.

 

Maar goed, alles voor niets geweest misschien want nu heb ik met

de FB dezelfde problemen, geen inkomend verkeer. Snap er geen

r*k meer van. BP heeft al aangegeven weer die verdulde poort 5060

open te zetten. Gek wordt ik ervan omdat ik een KPN dongel heb op

mijn umts router klopt daar volgens mij niets van. Ik heb echter niet

de bagage om dit tegen te spreken.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat Michel al zei. De kans is erg groot dat KPN je sip verkeer over die 3g verbinding niet tof vind en dat ze dat dwarsbomen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe UMTS/3G inkomend verkeer afhandelt weet ik niet eigenlijk. Lijkt me dat het geen probleem is, zolang de verbinding openstaat.

 

Michel zei dat KPN evt verkeer blokkeert op de standaard SIP poorten, maar het heeft ook allemaal gewerkt? Kan eigenlijk niet voorstellen dat KPN het probleem is zolang uitgaande gesprekken goed werken. Deze zitten toch ook op de reeks 5060-5080 poorten?

 

Eerder sprak je bij het uitbellen met 12Voip je de ander niet kon horen, blijft dat wel werken? Anders zou ik toch zeggen dat het bij BP ligt.. Je kunt eens proberen te inbellen naar je 12Voip met je gebruikersnaam of direct naar je IP adres, om BP uit te sluiten.

aangepast door pr0ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad als ik met voip uitbel is de kwaliteit bijna digitaal

zowel over als weer, feilloos dus. En inderdaad WAS mijn

binnenkomende calls goed tot meer dan een week terug. T'is tobben.

 

Ik zou niet weten hoe dat moet . . . inbellen naar mijn voip??

 

Vertel eens.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het artikel dat VOIP niet mag worden tegengehouden door providers.

(in mei 2011 dreigde de KPN ermee, van tafel dus)

 

http://www.politiekemonitor.nl/9353000/1/j9vvioaf0kku7zz/vizd5bn88czp?ctx=vge7dtphhmyi

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik altijd doe om mijn VOIP te testen, is de "Echotest". Je hoort jezelf dan terug, en ook de vertraging die erop zit.

Ik zit bij dus.net en die hebben dat... de betamaxen hebben dat volgens mij niet.

 

Met budgetphone kan je wel je saldo opvragen, en dan hoor je wel of jij de tegenpartij kan horen. dat is dan eigenlijk toch hetzelfde als een inkomend gesprek ontvangen op je voip account...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met budgetphone kan je wel je saldo opvragen, en dan hoor je wel of jij de tegenpartij kan horen. dat is dan eigenlijk toch hetzelfde als een inkomend gesprek ontvangen op je voip account...

 

Nee, zeer zeker niet, voor inkomend moeten poorten doorgestuurd worden. Waarschijnlijk zit daar toch het probleem voor Con, tenzij het bij BP ligt.

 

Goed, om dit te testen kun je een client als SJphone downloaden en installeren: http://www.sjlabs.com/sjp.html . Daar maak je een gebruiker (profile) aan met als 'profile type': Direct SIP Calls.

 

Nu kan er middels je IP met SJPhone direct naar je Fritzbox gebeld worden. Hiervoor dien je te bellen naar userid@mijnip. Voorbeeld: con@192.168.0.103. Je userid heb je van BP gekregen en staat in je Fritzbox. 'mijnip' is het IP van de Fritzbox.

 

In het voorbeeld gebruik ik een lokaal IP-adres, maar je WAN IP moet ook werken mits de poorten goed staan. Om te testen zou ik eerst lokaal proberen en later van buitenaf. Dit kun je gewoon vanuit je eigen IP-adres proberen, dus eigenlijk naar je eigen IP-adres.

 

Vanwege het feit dat je toch al wat weet van VOIP beschrijf ik het niet heel uitgebreid, maar laat weten als iets niet lukt. Zorg dat je eerst lokaal kunt bellen, dan kun je daarna verder.

aangepast door pr0ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad als ik met voip uitbel is de kwaliteit bijna digitaal

zowel over als weer, feilloos dus. En inderdaad WAS mijn

binnenkomende calls goed tot meer dan een week terug. T'is tobben.

 

Ik zou niet weten hoe dat moet . . . inbellen naar mijn voip??

 

Vertel eens.

 

 

Beste C,

 

hoewel mijn Spa 3102 niet meer gebruik is. Ik gebruik nu een Spa 900 centrale met een Spa 400. Heb ik nog wel mijn oude instellingen van de 3102 beschikbaar. Met VoipXXX uitgaand.

 

Heeft altijd prima gewerkt via mijn kabel provider.

 

Als je interesse hiervoor hebt, geef dan even een PM.

 

Overigens heb ik in het verleden wel eens geluid uitgezonden via internet. Werkte goed, echter niet bij ontvangers met een KPN aansluiting. Ook hier werd het inkomende geluid geblokkeerd.

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Overigens heb ik in het verleden wel eens geluid uitgezonden via internet. Werkte goed, echter niet bij ontvangers met een KPN aansluiting. Ook hier werd het inkomende geluid geblokkeerd.

 

KPN via UMTS/3G? Werkten de ingaande gesprekken of het ingaande geluid niet? Beetje snel om zomaar te zeggen dat er iets geblokkeerd wordt lijkt me.

 

Zou KPN werkelijk ingaande gesprekken via de ether blokkeren, was dit al veel eerder aan 't licht gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste P,

 

het was niet via UMTS/3G maar via mijn kabel aansluiting heb ik destijds een opzet gemaakt voor de kerk hier op dorp om via internet de kerkdienst uit te zenden. 

 

Het vreemde verschijnsel deed zich voor dat geluid prima te ontvangen was door de kabel abonnee´s. Echter niet voor de belangstellenden met  een KPN aansluiting. Het hoe en waarom heb ik niet kunnen vinden. De proef is daarna gestaakt en is het verder niet uitgezocht.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, om dit te testen kun je een client als SJphone downloaden en installeren: http://www.sjlabs.com/sjp.html . Daar maak je een gebruiker (profile) aan met als 'profile type': Direct SIP Calls.

Nu kan er middels je IP met SJPhone direct naar je Fritzbox gebeld worden. Hiervoor dien je te bellen naar userid@mijnip. Voorbeeld: con@192.168.0.103. Je userid heb je van BP gekregen en staat in je Fritzbox. 'mijnip' is het IP van de Fritzbox.

In het voorbeeld gebruik ik een lokaal IP-adres, maar je WAN IP moet ook werken mits de poorten goed staan. Om te testen zou ik eerst lokaal proberen en later van buitenaf. Dit kun je gewoon vanuit je eigen IP-adres proberen, dus eigenlijk naar je eigen IP-adres.

Vanwege het feit dat je toch al wat weet van VOIP beschrijf ik het niet heel uitgebreid, maar laat weten als iets niet lukt. Zorg dat je eerst lokaal kunt bellen, dan kun je daarna verder.

 

Ik heb in SJphone het BP@IP gebruikt en mijn telefoon gaat over. En nu? Lijkt mij niet verkeerd.

 

post-36489-0-15153500-1365633661_thumb.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker niet verkeerd. Voor zover ik weet hoef je niet eens poorten te forwarden zolang de SIP connectie met BudgetPhone openstaat. KPN kan het IP-adres van BP dan ook niet geblokkeerd hebben, voicemail van BP (555) werkt wel?

 

Lijkt me toch dat het bij BP ligt. Zij moeten kunnen zien wat er gebeurt met een ingaand gesprek, ook of deze wordt afgeketst door een firewall of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...