Ga naar inhoud


voipbuster crasht op notebook


Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren Voipbuster, op mijn Pc hier in Spanje en op mijn laptop in Nederland, nu heb ik ook een kleine asus notebook voor onderweg, maar op mijn notebook loopt hij constant vast. Dus kan er eigenlijk niet mee bellen. Al diverse malen opnieuw geinstalleerd, register gecleand met Ccleaner, maar het probleem blijft. Hij start wel op, maar als je belt loopt hij na het intikken van een nummer bijna gelijk vast. Oh ja windows XP.

 

Bijgaand de foutmelding

 

Salu2, D.Quijote

post-33726-0-83473700-1365080306_thumb.jpg

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gratis programma X-lite van Counterpath ( http://www.counterpath.com/x-lite.html ) werkt goed als je geen sip telefoon bij de hand hebt.

Je programmeert er de gegevens van je provider in , en je kan bellen... Het is de uitgeklede versie van eyebeam, maar al de belangrijke functies zitten erin...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken bij X-lite maar begrijp het niet helemaal, want je moet je provider invullen, maar als ik onderweg ben maak ik gebruik van wifi verbindingen.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik geen smartphone. Het crashen heeft trouwens niets te maken met het bellen kwam ik achter, als ik een bandbreedte of audiowizzzard test doe, crasht die af en toe ook, en krijg dezelfde foutmelding.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

De provider die je bij x-lite invult is je VOIP provider... in jouw geval dus de inlog gegevens van voipbuster.

Eens je die gegevens ingevuld hebt, blijven ze in x-lite staan, en kan je bellen, ongeacht via welk wifi netwerk je aangesloten bent op het internet. Dat is voor x-lite onbelangrijk, het connecten aan internet doet je laptop, x-lite wil gewoon een internet verbinding hebben.

 

Voor de gegevens die je invult kijk op http://www.voipbuster.com/de/sip kies daar dan x-lite en je ziet wat je moet invullen voor voipbuster.

Succes!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sverige;

 

Ik heb X-lite gedownload, en met wat moeite werkend gekregen, en even een kleine test gedaan, en het werkte. Nu een vraagje, kan je de Voipbuster contacten exporteren naar X-lite ?

Want dat zal wel handig zijn, ik heb wel even rondgekeken maar kon er eigenlijk niets op vinden. Dus als ik het goed begrijp alles wat ik met X-lite bel wordt dan afgeschreven van je Voipbuster account tegen het normale tarief, dus eigenlijk gratis of 1 cent per minuut.

Alleen is mij nog steeds niet duidelijk waarom Voipbuster crast op mijn notebook.

 

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan contacts importeren... maar ik heb het zelf nooit gedaan.

In de handleiding staat het vanaf pagina 19.

http://www.counterpath.com/assets/files/191/X-Lite3.0_UserGuide.pdf

 

Inderdaad, als je via x-lite belt worden de geldende belkosten gewoon afgeschreven van je account. Het is een normale softphone, zoals er veel zijn... uitgebreidere moet je betalen... maar in principe doen ze allemaal hetzelfde, net als de voipbuster applicatie.

Ik zelf bel eigenlijk altijd met een IP telefoon (Gigaset C470IP) waarin je 6 SIP accounts kan zetten. Voor het uitbellen kies je dan gewoon welke provider je gebruikt.

 

Ik vermoed dat die voipbuster applicatie het niet meer doet, omdat je een ander programma oid geinstalleerd hebt wat in conflict gekomen is met het vbuster programma. Een vriendin heeft dit ook gehad, en ik kreeg de boel ook niet meer aan de praat. X-lite werkte toen ook, en dan heb ik het maar zo gelaten... ;)  Ik adviseer echter altijd een gigaset telefoon, dat werkt het beste, maar als je vanuit hotelkamers etc wil bellen, is een softphone via de laptop uiteraard wel makkelijk.

 

Ik heb ook ooit pogingen gedaan om uit te bellen via mijn Nokia E51. Die heeft wifi, en je kan sip accounts instellen... maar dat werkt bar slecht, je kan geen normaal gesprek voeren. Steeds onderbrekingen en het gesprek wordt regelmatig gekapt. Dat was mijn eerste insteek om te gaan voip'en... maar dat was een fiasco. Door de aankoop van de Siemens/gigaset ging de wereld open, en kon ik normale gesprekken voeren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

via een fritzbox en gewone en/of draadloze telefoon kan je ook goed werken met voipbuster.

op mijn laptop werk ik met voipbuster en x-lite.op mijn smartphone staat csipsimple en op mijn windows phone de app van voipbuster.

werkt allemaal goed.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Even een oude koe uit de sloot halen, tot nu toe heeft x-lite goed gewerkt, maar sinds gisteren krijg ik de mededeling dat x-lite expired is, dus x-lite eraf gegooid en opnieuw gedownload maar krijg dezelfde mededeling van expired. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Lees anders even dit topic even door om je geheugen op te frissen.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

X-lite wordt niet meer ondersteund. Ik ga er ook vanuit dat je nog steeds WinXp gebruikt.

Ze bieden een alternatief, maar dat kost $50.

 

In den beginne, dan bedoel ik echt jaren geleden, heb ik vele softphone's uitgeprobeerd. De enige

die ik toendertijd goed vond was, Ekiga.

Misschien het proberen waard, en ook nog voor een ander besturingssyteem dan WinXp.

 

Op dit ogenblik heb ik geen ervaring met Ekiga. Mijn configuratie is bijna hetzelfde als Sverige.

Dit werkt al jaren feilloos.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag al de hele dag aan het klooien geweest met Ekiga en 3 andere programma's maar krijg het niet voor elkaar met de instellingen. Ik heb geen sip telefoon, maar wel natuurlijk een sip.voipbuster.com. Wat ik dus wil dat ik via mijn laptop met XP gewoon kan bellen via voipbuster.

Wat ik al eerder schreef voipbuster crasht altijd, en bellen via x-lite werkte prima. Ook heel internet afgestruind, hoe ik het een en ander moet configureren, maar daar zat ook niets bruikbaars tussen.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je nogmaals proberen je pc op te schonen. In dit geval gebruik geen ccleaner, maar TuneUp Utilities

(oude of nieuwe versie(avg)maakt niet uit). Je krijgt een gratis periode om uit te proberen.

Naar mijn mening laat ccleaner te veel in het register liggen in Windows.

 

Beter is om je softphone('s) eerst te deinstalleren, en overnieuw te beginnen met de config van Voipbuster.

 

Eventueel, probeer je hierna Ekiga nogmaals te cofigureren met je voipbusteraccount.

 

Succes.

aangepast door Badeyah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...